jokki Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 La merke til at det stod Warn.% under navnet og avataren min,Hvordan fungerer denne funksjonen er det en form for gule og røde kort som var her for en kort periode.Er det meningen at jeg bare skal kunne se min egen ettersom jeg ikke så noe annen sin Warn.% Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Skal vel være slikt, ser bare mine jeg også. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Det er vel en funksjon der man kan rose eller rise brukere. Er vel bare mod/admin som kan bruke den, regner jeg med. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Blir jo helt på trynet hvis vi kan bruke Warn isåfall. Da vil folk sitte og "warne" på hverandre bare på pur f..., eller sende inn masse warnings på folk de ikke liker osv. Bare tull. Til slutt har 90% av brukerne 100% på warn. Hva er vitsen da? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Dette er en funksjon som moderatorer har tilgang til å bruke. Man kan gi advarsler til brukere og når man kommer til 100% er det på tide med en liten ferie. Lenke til kommentar
PT Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Dette er en funksjon som moderatorer har tilgang til å bruke. Man kan gi advarsler til brukere og når man kommer til 100% er det på tide med en liten ferie. En meget praktisk funskjon for moderatorene. Ah... Invision har så mange deilige funskjoner Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Dette er en funksjon som moderatorer har tilgang til å bruke. Man kan gi advarsler til brukere og når man kommer til 100% er det på tide med en liten ferie. Hvor mange % får man per advarsel? Det virker som om man kan kun få 5 advarsler før man får ferie. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 .........og bra er det......... Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Er f.eks 1 feilposting 1 warning? Kan man få "direkte utvisning"? Altså 100% på en gang? Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg antar at warning er noe som må gis av en moderator. Tviler på at det er automatikk i advarsler Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Min oppfatning av hvordan denne funksjonen praktiseres på Hydrogen Audio forumet: Hvis innlegget sees på som upassende og bryter med retningslinjer kan det gis advarsel og en økning i warn%. Jo grovere brudd, jo høyere prosent. Er det fullstendig hinsides all fornuft kan det føre til ban med en gang. Det er altså ikke en ting man kan/bør spekulere i (en advarsel =! så så mange prosent). Jeg synes det er en fornuftig tanke og hele løsningen fungerer etter min mening veldig bra. Hvordan den er ment å fungere her er en helt annen sak... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Dette er en funksjon som moderatorer har tilgang til å bruke. Man kan gi advarsler til brukere og når man kommer til 100% er det på tide med en liten ferie. Dette høres i utgangspunktet greit ut, under forutsetning av at moderatorene ikke blir for trigger-happy, da jeg antar dette er lettere å bruke i modereringsformål. Jeg vil foreslå: 1. Man blir informert om hva man får advarsel for (slik det praktiseres idag) 2. Det skal være mulig å klage på advarselen og få den tatt opp til vurdering ("who watches the watchmen"-problematikken, da ikke alle moderatorer er like modne og takler å bli debattert med etc.) 3. Det må være mulig at nivået med advarsler synker automatisk over tid, eks. 1% i uka. Pisk _og_ gulrot, ikke evig brennemerking. 4. I samme ånd som 3. skulle jeg gjerne sett at en positiv "teller" ble innført, hvor man hadde anledning til å stemme positivt på ett innlegg. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Hmm... vi skal ikke se den advarsels tingen i det hele tatt... Det er kun moderatorene som skal se den. Når de gir oss advarsler kan de velge om vi skal få se beskjeden, men standard er at alt med warning systemet er utilgjengelig for vanlige brukere. Selv den brukeren warningen angår. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Er jo bare en fordel om brukeren selv ser hvordan han ligger an? Passe teit å holde dette hemmelig for brukeren hvertfall. Da har han jo ikke like mye å forholde seg til. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Siden jeg synes praktiseringen av denne funskjonen fungerer bra på Hydrogen Audio kan jeg jo like godt linke til tråden der dette ble diskutert, da denne funksjonen ble innført der:What's the 'Warn' meter for? Hele tråden er bra så vidt jeg husker og etter det jeg skummet nå. Bl.a er Dibrom inne på punkt 3 i DrDoogies post ovenfor. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Hvis vi kunne fått en forklaring om hvordan dette systemet skal fungere fra moderatorene/forumstyret så hadde det vært meget kjekt. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Min oppfatning av hvordan denne funksjonen praktiseres på Hydrogen Audio forumet: Hvis innlegget sees på som upassende og bryter med retningslinjer kan det gis advarsel og en økning i warn%. Jo grovere brudd, jo høyere prosent. Er det fullstendig hinsides all fornuft kan det føre til ban med en gang. Det er altså ikke en ting man kan/bør spekulere i (en advarsel =! så så mange prosent). Jeg synes det er en fornuftig tanke og hele løsningen fungerer etter min mening veldig bra. Hvordan den er ment å fungere her er en helt annen sak... Dette stemmer ganske så bra. Når det legges inn en advarsel så skal det alltid gis en grunn, og skal det være noen hensikt med en advarsel så må jo brukeren få vite hva grunnen er. Når man legger inn advarsel kan man som moderator velge om brukeren skal få beskjed på PM eller på mail. Vi kommer forøvrig ikke til å gi ut advarsler fortere, og en feilpost er i utgangspunktet ikke grunn til advarsel. Dette systemet gjør det riktignok langt enklere å holde orden på hvilke folk som har fått advarsel før for oss moderatorer, noe vi ikka har hatt et godt nok system på fra før. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Siden jeg synes praktiseringen av denne funskjonen fungerer bra på Hydrogen Audio kan jeg jo like godt linke til tråden der dette ble diskutert, da denne funksjonen ble innført der:What's the 'Warn' meter for?Hele tråden er bra så vidt jeg husker og etter det jeg skummet nå. Bl.a er Dibrom inne på punkt 3 i DrDoogies post ovenfor. Takk for tipset, informativ tråd! Da håper jeg moderatorene også leser den tråden. EDIT: Slik fjerner du "Warn:" saken (viser til denne tråden): FILTER: mywayorthehighway Fjerner ting jeg ikke vil se i browseren min # Removes the warning meter s@(Warn: )\(<a href="javascript:PopUp.*?border='0' alt='-----' /></span><br />@$1Du er den store BOLLE!@sig Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Dere gir vel også folk som bombarderer dere med at dere skal gi advarsler til folk uten at det er noe særlig grunn. Eller hva? Lenke til kommentar
kodaken Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 FILTER: # Removes Yummy />@$1Yummy den store løgner!@ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå