balder Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Eg har nettopp oppgradert Windows 8 pro til Windows 8.1 Pro og det første eg har lagt merke til at skriften på alt vart blass og dårleg. Er det nokon som har løsningen å få skriften til å bli skarp igjen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Har du sjekket at oppløsningen i Windows stemmer med skjermen sin angitte oppløsning? Bruker du HDMI kabel til skjermen? Lenke til kommentar
balder Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 Har du sjekket at oppløsningen i Windows stemmer med skjermen sin angitte oppløsning? Bruker du HDMI kabel til skjermen? Ja eg bruker HDMI kabel, men eg ser no at skrivebordet til Windows ikkje fyller heilt ut på skjermen. Korleis justerer eg dette slik at det er heilt ut? Lenke til kommentar
vstuen Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Har du sjekket at oppløsningen i Windows stemmer med skjermen sin angitte oppløsning? Bruker du HDMI kabel til skjermen? Ja eg bruker HDMI kabel, men eg ser no at skrivebordet til Windows ikkje fyller heilt ut på skjermen. Korleis justerer eg dette slik at det er heilt ut? Høyreklikk på skrivebordet --> Skjermoppløsning Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Typisk med slike problemer når man bruker HDMI. Problemer med skalering. ATI har default underscan på HDMI. Er ikke bildet på tven/skjermen din helt strukket ut? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hva med å bruke DVI eller DP for å unngå hele problemet... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Er dette på en "liten" skjerm med høy oppløsning? For eksempel 15,6" skjerm med 1080P opløsning. Da kan det hende at Windows automatisk skalerer opp enkelte programvinduer slik at teksten blir grumsete. Lenke til kommentar
balder Skrevet 6. august 2014 Forfatter Del Skrevet 6. august 2014 Har løyst det. Lastet ned AMD programmet for grafikkortet og skalerte opp slik at den fylte skjermen heilt ut. Har 27" Benq. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå