Gå til innhold

SCSI-harddisker dukker ikke opp under "Min datamaskin" i Windows

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen SCSI harddisker liggende som jeg ønsker å benytte.Har koblet opp kontrollerkortet og kommer inn i Ctrl+A bilde og jeg finner harddisken men når jeg går inn i Windows så finner jeg ikke den under min datamaskin. Hvordan kan jeg kopiere innhold over fra den til pcens harddisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... når jeg går inn i Windows så finner jeg ikke den under min datamaskin.

Vet du hvilket filsystem disken har? Dvs hvor har den blitt blitt brukt?

Hvis disken f.eks kommer fra Unix / Linux så vil ikke Windows vise deg noe.

To av de er fra Windows og resten er fra Linux. Har formatert windows diskene

Lenke til kommentar

Det er flere muligheter for å lese en Linux disk på en PC. Vet ikke hva jeg skal anbefale som det enkleste, men jeg ville bootet fra en Linux Live CD (f.eks Ubuntu).

Å formatere disken er enklere, man må bare slette Linux partisjonene først. Det bør la seg gjøre fra Diskbehandling.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at kortet som ikke vises virker?

Det andre kortet som dukker opp som en ukjent enhet må helt sikkert installeres driver for.

SCSI kjeden må termineres. Man kan koble flere SCSI enheter på samme kabel. På den siste enheten må det enten plugges på en spesiell plugg som terminerer kjeden, eller så er det en switch/jumper på den siste enheten som må slås på. Feks. sånn som dette:

kort --->HD--->HD--->terminator

Men så er spørsmålet, har du virkelig behov for disse SCSI diskene? Er det ikke lettere å bare kjøpe en vanlig SATA enhet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...