corsa91 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hei! Jeg har noen SCSI harddisker liggende som jeg ønsker å benytte.Har koblet opp kontrollerkortet og kommer inn i Ctrl+A bilde og jeg finner harddisken men når jeg går inn i Windows så finner jeg ikke den under min datamaskin. Hvordan kan jeg kopiere innhold over fra den til pcens harddisk? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Er raidet intakt? Eventuelt om du bare skal ha ut innholdet så har jeg tidligere brukt ubuntu live. Kopier over slett raidet og bygg opp på nytt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 ... når jeg går inn i Windows så finner jeg ikke den under min datamaskin. Vet du hvilket filsystem disken har? Dvs hvor har den blitt blitt brukt? Hvis disken f.eks kommer fra Unix / Linux så vil ikke Windows vise deg noe. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 - Start - Skriv inn: datamaskinbehandling / datamaskinhansaming - Trykk Diskbehandling / Diskhansaming - kan du sjå diskane der? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 ... når jeg går inn i Windows så finner jeg ikke den under min datamaskin. Vet du hvilket filsystem disken har? Dvs hvor har den blitt blitt brukt? Hvis disken f.eks kommer fra Unix / Linux så vil ikke Windows vise deg noe. To av de er fra Windows og resten er fra Linux. Har formatert windows diskene Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Det er flere muligheter for å lese en Linux disk på en PC. Vet ikke hva jeg skal anbefale som det enkleste, men jeg ville bootet fra en Linux Live CD (f.eks Ubuntu). Å formatere disken er enklere, man må bare slette Linux partisjonene først. Det bør la seg gjøre fra Diskbehandling. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 Hei Jeg finner ikke diskene under Diskbehandling Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Er driverne til SCSI kontrolleren installert? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 ehh tror ikke det. Har ikke driver cden men prøvde å hente fra nettet Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Det finnes kontrollere som Windows har innebygd driver for, men det finnes også mange som man må installere egen driver for. Gå inn på enhetsbehandling og se om det er noen ukjente enheter, eller enheter med utropstegn på. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Ingen med ukjente drivere eller med utropstegn Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Er kontrolleren listet opp der i det hele tatt? Har du forresten terminert SCSI kjeden? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Har to kort. Setter jeg inn ene så får jeg den opp under ukjent. Mens nr 2 finner jeg ikke. Har sett under lagring. Den var der igår. Hvordan lukker jeg SCSI kjeden Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Er du sikker på at kortet som ikke vises virker? Det andre kortet som dukker opp som en ukjent enhet må helt sikkert installeres driver for. SCSI kjeden må termineres. Man kan koble flere SCSI enheter på samme kabel. På den siste enheten må det enten plugges på en spesiell plugg som terminerer kjeden, eller så er det en switch/jumper på den siste enheten som må slås på. Feks. sånn som dette: kort --->HD--->HD--->terminator Men så er spørsmålet, har du virkelig behov for disse SCSI diskene? Er det ikke lettere å bare kjøpe en vanlig SATA enhet? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 6. august 2014 Forfatter Del Skrevet 6. august 2014 Sikker på at de virker siden ved oppstart får jeg opp. Jo det er lettere men må få ut innholdet fra 3 av diskene derfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå