Gunman1986 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hei, Har to gamle hardisker fra min gamle datamaskin som tok kvelden etter huset ble truffet av lynedslag. Trudde PATA port var fortsatt standard på alle hovedkort, men min nye PC har ikke PATA port. Noen som har tips til hvor en kan kjøpe eventuelt ekstern hardisk kabinett som er PATA kompitabelt? Eller finnes det noe utstyr som tillater en å kjøre SATA kabel inn i PATA port? Jeg har lite peiling på maskinvare generelt. Hardiskene er fult opp av fulle serier som komplett Ducktales, Gummibears og de andre 90'talls tegneseriene, min lillebror på 6 år er frelst på 90'talls cartoons og vil gjerne få hentet de ut slik at han kan se på kvalitet barneunderholdning istedenfor driten de viser på disney/cartoon network idag. Ikke akkurat livkritisk men fortsatt irriterende å ha de hardiskene bare stående. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hvis det ikke er snakk om permanent montering, men bare å hente ut gammel data så kan du bruke en slik en: https://www.komplett.no/sunswayst-lab-usb-20-til-idesata/344906 Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg ville heller gått for en slik en. https://www.komplett.no/sdm-sata-ide-bidirectional-adapter/477528 Funker veldig bra; Billigere er den også. Sceptic Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 PATA ble nok avløst fra sin jobb rundt 2004, hvor SATA ble lansert året før, og tok markedet med storm. Ble ikke fjernet før etter en del år senere. Dog å leve mer enn 11 år på overtid for en så stor og klumpete standard tror jeg nok blir litt for mye. Hehe, ellers er det jo kos å høre at det er flere som er enig i at det er mye drit som serveres unger i dag. Ducktales <3 . Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Ville nok ha bare kjøpt en overgang og en ny disk. Få alt innholdet over på nytt lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå