Arodem Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 PODKAST: Retro Crew – Episode 1, sesong 5 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Nå snakker vi gode minner. Har fortsatt introen med John Cleese friskt i minne. Høydepunktet ble nådd med Armageddon. Alle som likte Worms burde forøvrig teste Broforce. Det er et lignende konsept med mye hektisk galskap og fullstendig ødeleggbare omgivelser, men med sidescrollende co-op gameplay ala Contra og alle karakterene er actionhelter fra 80-tallet. Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Three inches tall, and armed to the teeth. A fine soldier he made, and his name was Boggy B. Endret 4. august 2014 av Herindur Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Første gangen jeg spilte et pc spill fra tidlig morgen til jeg måtte legge meg var orginale worms dæven var helt susete i hodet etterpå. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Nå snakker vi gode minner. Har fortsatt introen med John Cleese friskt i minne. Høydepunktet ble nådd med Armageddon. Høydepunket var Worms DC som kun kom ut på Amiga. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Nicket ditt sier meg at du har vurdert alternativene nøytralt og rettferdig. 3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Dette spillte jeg faktisk på PS1 når det kom, halleluja morro var det Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Rart å tenke på at jeg spilte dette for 17-18 år sida. Damn Im oooold. :-P Vi var fire+ stykker som pleide å leie det for 10 kroner i døgnet. Good times! :-)) Lenke til kommentar
N7-Liara Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Husker best Worms 2 og Armageddon for min del Men gud bevare meg.. hvor mye moro man har hatt med et spill opp gjennom årene! Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Nå snakker vi gode minner. Har fortsatt introen med John Cleese friskt i minne. Høydepunktet ble nådd med Armageddon. Høydepunket var Worms DC som kun kom ut på Amiga. Worms DC er vel bare en litt forbedret re-release av originalen med noen nye våpen osv.?Armageddon er definitivt bedre, og IMO det beste av de klassiske Worms-spillene. WWP gjorde lite nytt av verdi over Armageddon, Worms 3D sugde, og 4'eren var bedre enn 3D, men fortsatt 3D, noe som generelt var en høyst begrenset suksess i serien. Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Må si meg enig med at regenererende HP i actionspill er en uting. Det oppfordrer til venting og lar spilleren splippe unna uten å tilegne seg noen nevneverdige ferdigheter ut over å konstant vente på regenerering, noe som bryter spillets flyt og fører til at spillet blir kjedelig for spilleren. Den beste måten å håndtere dette på er å ha klart definerte "checkpoints" der spilleren kan fylle opp HP og/eller starte igjen fra med full HP hvis de dør - f.eks. savepunktene i Metroid Prime-serien eller bålene i Dark Souls serien. Dermed unngår man helt ødeleggende forstyrrende elementer som konstant quicksaving/loading eller venting på selv-oppfyllende HP. Et eksempel på en greit fungerende "midt i mellom" løsning er Quake, som har muligheten for quicksave/load, men samtidig lar deg starte fra begynnelsen av brettet i din originale tilstand hvis du dør, slik at man slipper å bruke save/load. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Uenig, jeg synes checkpoints ødelegger flyten, det er noe dritt å måtte gjøre den lette halvdelen gang på gang, og så dø i den vanskelig halvdelen etterpå. Quicksave er tingen. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå