Potestas Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hei, Er det noen som har gode forslag til enten bøker eller nettsider hvor jeg kan "ta igjen" matte kunnskaper? Jeg var ikke veldig interessert i skole når jeg var yngre så har store hull i kunnskapene. Spesielt geometri (Tror det er slikt det skrives) har fått lide. Har vurdert å bare kjøpe alle matte bøkene siden ungdomskolen og lese igjennom dem. Men kanskje dere vet om noen bedre måter ^^ Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg kjenner personlig grunnleggeren av http://udl.no. Denne siden har flere tusen forelesningvideoer, men er primært rettet mot videregående skole og høyere utdanning. Lenke til kommentar
Quaric Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hvor høyt nivå er du interessert i? Om jeg var deg ville jeg nok bare begynt med www.khanacademy.org, og lært meg litt algebra osv. Når du har lært "basics" der, så ville jeg bare kjøpt meg Sinus 1t boken. Dersom du er interessert i å lære enda mer matematikk, ville jeg kjøpt meg en god precalculus bok, synes ikke de norske er så gode. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Bruk denne youtube-kanalen for alt den er verdt. 1 Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Jeg vil egentlig lære meg alt opp til R1. Tok R1 da det var et krav for programmering - Greide å karre til meg en 5'er men føler ikke at jeg forstår matten godt. Er for det meste bare at jeg har pugget hele boka samt gjort tidligere eksamensoppgaver. Tusen takk for alle svar så langt. Skal se litt på disse når jeg kommer hjem ^^ Lenke til kommentar
Quaric Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg vil egentlig lære meg alt opp til R1. Tok R1 da det var et krav for programmering - Greide å karre til meg en 5'er men føler ikke at jeg forstår matten godt. Er for det meste bare at jeg har pugget hele boka samt gjort tidligere eksamensoppgaver. Tusen takk for alle svar så langt. Skal se litt på disse når jeg kommer hjem ^^ De norske bøkene er som regel bygd opp slik. Anbefaler du ser på engelske\amerikanske bøker eller khanacademy. Maths: A student's survival guide av Jenny Olive eller Basic Mathematics av Serge Lang kan være gode bøker. 1 Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Kjøpte meg Survival guide jeg Takker så mye. Og videoene på udl.no var geniale. Hvis det er noen andre som har gode bøker som prøver å lære logikken bak matte så er dette veldig velkomment Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Kjenner meg litt igjen med det du sier om pugginga, men føler matte er noe som du må gjøre for å lære, liker selv veldig godt oppbygningen i Sinus T bøkene, så om det er dette nivået du vil starte på kan det være lurt å bare gjøre så mange oppgaver du klarer, går ofte opp små "lys" etterhver da, som gjør sammenheng og forståelse større. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Bruk denne youtube-kanalen for alt den er verdt. Her er den norske versjonen. Endret 5. august 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå