tenebroso Skrevet 5. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Den får du stå inne for. At du skal være ett dårlig menneske på bakgrunn av dette har du funnet på selv. Jeg har det helt greit med hva dere sa/sier. Du får lese hva dere skrev, det var null rom for å kunne innse at det er rom for andres løsninger enn deres og at til og med andre utviklere kan være i en annen situasjon enn dere. Hadde dere ikke vært så opptatt av å "vinne" diskusjonen så hadde dere sikkert også fått med dere at jeg har/hadde forståelse for utviklere og andre lønnsmottakere som ikke har mulighet, råd, tid, vilje og evne til å ta på seg "risiko-oppdrag". Med tanke på tid, siden dere vet at enkel apputvikling er fort gjort, så tar jeg til og med sjansen på å kalle det lav-risiko-oppdrag. Endret 5. august 2014 av tenebroso Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. august 2014 Rapporter Del Skrevet 5. august 2014 Den får du stå inne for. At du skal være ett dårlig menneske på bakgrunn av dette har du funnet på selv. Jeg har det helt greit med hva dere sa/sier. Du får lese hva dere skrev, det var null rom for å kunne innse at det er rom for andres løsninger enn deres og at til og med andre utviklere kan være i en annen situasjon enn dere. Hadde dere ikke vært så opptatt av å "vinne" diskusjonen så hadde dere sikkert også fått med dere at jeg har/hadde forståelse for utviklere og andre lønnsmottakere som ikke har mulighet, råd, tid, vilje og evne til å ta på seg "risiko-oppdrag". Med tanke på tid, siden dere vet at enkel apputvikling er fort gjort, så tar jeg til og med sjansen på å kalle det lav-risiko-oppdrag. Du har ikke nevnt noe om tid i orginalposten din, og for oss andre fremstår det som en like uvitende "hei jeg har en ide om en app!" tråd som det er hundrevis av her, hvor personen ikke har kommet så langt at ideen er ute på et ark enda. Siden du er på jakt etter en som kan kode, så regner jeg med du alelrede har følgende på plass: - Ferdige planer for backend og ressurser til å håndtere dette - Dokumentasjon på bakendløsningen som programmerer kan bruke - En ferdig krav-spec for det endelige produktet - En klar app spec til utvikler som inneholder samtlige detaljer i appen - En fungerende prototype i et eller annet prototypeverktøy for å forklare nøkkelfunksjoner og virkemåter - SWOT analyse av markedet - GANT diagram for utviklingstid - Markedsplan som inneholder budsjetter, forventet inntjening, markedsstrategi, reklame/rekrutering osv - Hvordan du planlegger å øke vekts og inntjening - Klart definnerte mål, delmål, og hva dette gir av gevinst for dere (lønn og selskapsverdi) Nå er jeg designer, så mye av den prosessen du må gijennom først er jeg ike helt stødig på, men det er mye mye mye arbeid du kan gjøre og burde gjøre lenge før du ansetter noen til å kode en eneste linje. 1 Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 5. august 2014 Rapporter Del Skrevet 5. august 2014 Her er de to poengene jeg mener er viktig at du tenker over: 1. Dersom du vil at noen skal være med på dette prosjektet bør du definere opp hva du ser for deg i en slik demo. (ikke i detaljer så du avslører hele konseptet, men generelt). For eksempel om det skal være en nativ app mot Android og Iphone? Skal det være en HTML5 webside som støtter de fleste enheter? Skal demoen bare vise funksjonalitet eller må du ha inn design (om du skal vise det frem bør design ha mer fokus enn funksjoner, det er det som selger.) Altså rett og slett gi oss mer å tygge og føle på. 2. Store deler av hovedpoengene her på forumet er at du også må tenke på hva som faktisk må til for å realisere planen din. Som ble nevnt på forrige side, trenger du en SQL database? Hvilke språk? Trenger du en dedikert server eller bare en webserver? Hvem betaler for dette? osv...... EDIT: Ser Zepticon postet mye av det samme et minutt før meg Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. august 2014 Rapporter Del Skrevet 5. august 2014 Eg trur at dersom du skal få tak i nokon som skal hjelpe deg med dette prosjektet så må du finne ein måte å "bevise" at du har ein god idé. Det kan være vanskelig å få til utan å røpe formykje av kva som eigentleg er planen. Ein vanlig måte å overtale nokon til å komme inn i prosjektet er ved å sjølv ta ein liten risiko ved å garantere for ei minimumsutbetaling og ikkje berre ein potensiell utbetaling ein gong i framtida. Særlig quiz-spel vil det være vanskelig å få nokon til å invistere sin tid i, det finnes alt svært mange quiz-spel på markedet i dag. Det som stort sett skiller spela fråkvarandre er nettopp om appen er programert på ein brukbar måte slik at den både er brukervennlig og lite resurskrevande. Lenke til kommentar
tenebroso Skrevet 5. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. august 2014 Her er de to poengene jeg mener er viktig at du tenker over: 1. Dersom du vil at noen skal være med på dette prosjektet bør du definere opp hva du ser for deg i en slik demo. (ikke i detaljer så du avslører hele konseptet, men generelt). For eksempel om det skal være en nativ app mot Android og Iphone? Skal det være en HTML5 webside som støtter de fleste enheter? Skal demoen bare vise funksjonalitet eller må du ha inn design (om du skal vise det frem bør design ha mer fokus enn funksjoner, det er det som selger.) Altså rett og slett gi oss mer å tygge og føle på. 2. Store deler av hovedpoengene her på forumet er at du også må tenke på hva som faktisk må til for å realisere planen din. Som ble nevnt på forrige side, trenger du en SQL database? Hvilke språk? Trenger du en dedikert server eller bare en webserver? Hvem betaler for dette? osv...... EDIT: Ser Zepticon postet mye av det samme et minutt før meg Igjen er jeg enig i både hva du og Zepticon skriver. Mange av disse spørsmålene ønsker jeg selvsagt å få råd om av en som kan det teknologiske. Mulig jeg skulle nevnt mer i første innlegg, men målet var og er å diskuterer disse tingene på skype/telefon/mail. Lenke til kommentar
tenebroso Skrevet 5. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. august 2014 Hadde i grunn ikke tenkt å nevne akkurat hva jeg skriver nå, men føler vel på et vis at dette innlegget egentlig ikke er mitt mer, men som sagt handler mer om ulike sider ved apputvikling. Det ble tidligere nevnt dette med å lage lapper som på en måte fungerer slik appen forhåpentligvis kommer til å virke. Dette har jeg faktisk gjort og unger på to barneskoler spilte min "app" hvert sekund de fikk lov på skole fra påske til sommer. Jeg har også fått tilbakemeldinger om at flere unger har vært på ferie på ulike steder og de har "rekrutert" nye spiller, både norske og utenlandske. Så ja, jeg har tro på min app og jeg håper jeg finner noen som kan hjelpe meg videre. Jeg har for øvrig nå fått noen mail med folk som sier de er interessert, så forhåpentligvis kan det se ut som min forespørsel ikke var så dumt når alt kommer til alt. Skulle flere være interessert, så håper jeg dere tar kontakt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. august 2014 Rapporter Del Skrevet 5. august 2014 Det er bra du er ydmyk, det er nemlig en fin kvalitet å ha :--) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå