Gustav34 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hei! Har et Sony a37, som jeg syns er ok, men kunne vært bedre. Da tenker jeg utelukkende på billedkbalitet. Vurderer nytt Sony-kamera, men er litt i tvil om bildene blir bedre. Er det samme bildebrikke på a37 og a57? Blir bildene i tilfelle av samme kvalitet? Hva med a65 og a77? Har de samme bildebrikke? Det er større oppløsning på disse......gir de bedre bildekvalitet enn a37 og a57? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hei! Har et Sony a37, som jeg syns er ok, men kunne vært bedre. Da tenker jeg utelukkende på billedkbalitet. Sony's representant på FotoVideomessa anbefalte absolutt a77.... Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 a57 har samme bildesensor som a37 så du får samme bildekvalitet på de to kameraene. a65 og a77 har den nye 24mp sensoren som jeg vil tro er den beste man kan få til APS-C kameraer for tiden når det gjelder bildekvalitet. Forskjellen mellom disse to modellene er at a77 er pro utgaven med mere eksterne kontroller, høyere skuddtakt og muligens bedre autofokus. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Det er nok en forskjell på bildekvaliteten på ditt A37 og et A65/77, men jeg tviler på at det er store forskjeller. Begge/alle disse er relativt moderne kameraer som bør gi gode bildefiler. Hovedforskjellene er andre ting, som bedre autofokus, mer avansert betjening, mer solid hus og så videre. For å bedre bildekvaliteten er man nok mer tjent med å vurdere optikken man benytter. Sony har rimelig fastoptikk på 35 mm og 50 mm som garantert yter langt bedre en kitobjektivet (antar det er dette du benytter). På den annen side så får man jo A77 til latterlige priser brukt nå og det er et knallkamera som ikke skiller seg så mye fra toppmodellen A99 hvis man ser bort fra at dette er fullformat selvsagt. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Kanskje du fikk med deg tilbudet fra Expert? 7500 for Sony A7 med kit objektiv Lenke til kommentar
Gustav34 Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 Tusen takk for mange gode innspill! Et spørsmål: Kan man bruke akkurat samme objektiver til a37, a57, a65 og a77? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Tusen takk for mange gode innspill! Et spørsmål: Kan man bruke akkurat samme objektiver til a37, a57, a65 og a77? Ja du kan benytte samme objektiv på alle modellene du nevner. Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Hei! Har et Sony a37, som jeg syns er ok, men kunne vært bedre. Sonys sensorer får stort sett veldig bra kritikker og det er ikke mye som skiller dem for vanlig bruk. A37 har en 16MP sensor, A65 og A77 har en 24MP sensor av omtrent samme årgang. Denne 24MP-sensoren ble ikke fullt så godt mottatt som andre Sony-sensorer, men er fortsatt veldig bra. Sonys nye A77 II har en ny versjon av sensoren, og jeg hadde ikke giddet oppgradere til et kamera med den gamle sensoren (NEX-7, A65, A77). A77 II er imidlertid et mye større og dyrere kamera. A6000 er muligens et bedre/rimeligere/mindre alternativ hvis du velger å oppgradere, men da kan du ikke bruke samme objektiv. Personlig tviler jeg på at du har mye å hente på å bytte kamera hvis du bare tenker bildekvalitet. Kameraet du har er en helt OK modell selv om det er i begynnerklassen. Inntil du savner en spesiell feature tror jeg du har mye mer igjen ved å jobbe med det du har, og heller bruke tid og penger på å ta bilder, kanskje ta et kurs eller se noen videoer hvis det er en spesiell type motiv du synes ikke blir bra. Nytt objektiv kan også hjelpe, men igjen er det liten vits i å handle noe nytt hvis du ikke har et konkret problem (som ikke nok tel, ikke nok vidvinkel el.l). Endret 8. august 2014 av se# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå