Gå til innhold

En bra pc pakke fra netonnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel egentlig ikke så mye å si, det som har noe å si er om PC-en gir god valuta for pengene. Spesielt sammenlignet med alternativer som f.eks. Komplett-PC, og det tror jeg. For de er ikke så sinnsykt billige at det gjør noe.

Angående komponentvalg så stusser jeg litt på H80i, som er unødvendig ettersom en kjøler fra Noctua ville vært bedre. Mer stillegående og samme kjøleevne.

SSD-en er en Samsung 840 Pro, som er en veldig god SSD i seg selv, men den er altfor dyr. Det finnes billigere alternativer som er like gode.

Kabinettet hadde så og si alle de "obligatoriske" finessene, og er nok veldig bra.

Minnet er ok, og resten er egentlig helt topp.

Så alt i alt en veldig kjøpbar PC, alt som er igjen da er å sammenligne priser med andre butikker. Det er det som er avgjørende.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Nei jobber ikke der :)

Synes bare at det var et bra oppsett.

det er ikke samsung 840 pro men 850 pro som er regnet som topp of the line

Eneste som kunne ha vert byttet ut er kjøleren

Ååh, my mistake. Lenger ned var det liste også ja! :D Jeg lurte litt på det, men trodde ikke den var tilgjengelig så fort.

Isåfall, V-NAND (3D NAND) er veldig spennende. 32 lag, 40 nm, samme kontroller fra 840 Evo. Denne er mer enn nok approved. :D

850 Pro er det 840 Pro kunne ha vært, som på en måte var litt skuffende etter en stund (mtp. at den kostet altfor mye). Gleder meg til neste år når det kommer flere 3D-NAND-SSD-er, det er ikke bare Samsung som lager dette. 850 Pro er relativt sett, sammenligned med det vi har TIL NÅ^, ganske godt priset. Selv om Crucial MX100 gjør saken vanskelig for alle SSD-makere. Det er noe annet enn 840 Evo, som jeg føler er hypet (når det hele tiden har vært bedre alternativer). Den gamle M500 var også en undervurdert SSD, som selv jeg var skeptisk til i starten, men som bare var vanskeligere å markedsføre.

Stusser også veldig på H80i. Er en midt-på-treet bråkebøtte.

Ville heller hatt en stille Noctua NH-U14S eller en Swiftech H220 / H220-X

Eller D15. :) Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke så mye å si, det som har noe å si er om PC-en gir god valuta for pengene. Spesielt sammenlignet med alternativer som f.eks. Komplett-PC, og det tror jeg. For de er ikke så sinnsykt billige at det gjør noe.

Helt enig, men nå er vel ikke dette en ferdigbygd PC fra netonnet, så da blir det "PC i deler" vi må sammenlikne med, ikke "Komplett-PC". Fremdeles en grei seier til netonnet i min bok selv om den blir en 500 lapp dyrere. Nå får jeg og sikkert mange andre litt firmarabatt hos MPX/Komplett, da kommer deres pakke på 11500,- For min del, og valget blir litt vanskeligere..

Angående komponentvalg så stusser jeg litt på H80i, som er unødvendig ettersom en kjøler fra Noctua ville vært bedre. Mer stillegående og samme kjøleevne.

Igjen enig, til dels, for hadde det vært en ferdigbygd PC, hvordan fikse transport med en svær luftkjøler? Hvis PC skal være plug-n-play for folk som ikke tør åpne dekselet så blir en slik kjøler uaktuell. Den hadde vel knekt hele hovedkortet i første fartsdump. :)

Lenke til kommentar

Helt enig, men nå er vel ikke dette en ferdigbygd PC fra netonnet, så da blir det "PC i deler" vi må sammenlikne med, ikke "Komplett-PC". Fremdeles en grei seier til netonnet i min bok selv om den blir en 500 lapp dyrere. Nå får jeg og sikkert mange andre litt firmarabatt hos MPX/Komplett, da kommer deres pakke på 11500,- For min del, og valget blir litt vanskeligere..

Hehe, jeg så det etter at jeg postet innlegget. Så ja, blir jo samme som å kjøpe alle delene separat. Jeg føler at en slik pakke ihvertfall ikke skal være dyrere.

Frister veldig å lage en liste på prisjakt, tar jo bare to sek. Tror jeg gjør det :D

Igjen enig, til dels, for hadde det vært en ferdigbygd PC, hvordan fikse transport med en svær luftkjøler? Hvis PC skal være plug-n-play for folk som ikke tør åpne dekselet så blir en slik kjøler uaktuell. Den hadde vel knekt hele hovedkortet i første fartsdump. :)

Det er nok ikke noe problem. Men jeg skal innrømme at jeg hadde vært bekymret hvis JEG solgte det til noen, det kan også skape skader som ikke vises med en gang.

Men bare for å sette i perspektiv: Min gamle PC hadde Noctua NH-D14, og jeg kjørte den mange ganger til LAN, i bagasjerommet, baksetet etc.

I år var jeg på TG og hadde med en PC med samme kjøler, D14, og jeg skal innrømme at jeg kjører kanskje litt fortere enn gjennomsnittet (men veldig trygt), og så kjørte vi over et fjell på en skogsvei (merklig snarvei GPS-en viste oss, men det er en annen historie), og PC-ene hoppet og dunket baki der. Var ikke med vilje, men var veldig hompete.

Jeg kjenner jeg blir litt kvalm av dette, fordi hvordan kunne jeg utsette våre kjære PC-er for noe sånt? xD

Neida, men serriøst, de fikk gjennomgå litt, pga. dårlig lasteplanlegging, hastverk-kjøring og mye humper. Og de var stående. Ingen demping. Funker knirkefritt.

Må også legge til at jeg lover å aldri utsette maskinvaren min for noe sånt igjen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...