Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blir svart etter 10min med spilling

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med at skjermen min blir svart mens jeg spiller, etter bare 5-10 min. viftene går men pcen er helt fryst, så jeg ikke har noe annet valg en å slå av og på pcen med powerknappen (svenskeknappen). Dette skjer med alle relativt morderne spill. prøvde meg på age of empires 2 HD nylig og det gikk helt fint. Men de litt nyere som Fallout NV, Skyrim, Dead Island Riptide og BioShock infinite har det samme problemet (Skyrim er værst). lyden fryser også og jeg bruker lyden fra HDMI på skjermkort. Er det noen som vet hva dette kan komme av?

Noe tekniske spesifikasjoner:

ASUS MAXIMUS VI HERO, Socket-1150
Dual Core, 3.5GHz, 4MB, 54W, HD460
XFX Radeon HD 7790 1GB BLACK GDDR5 (2stk CrossFire)
Kingston DDR3 HyperX Beast 4x4GB
Si fra hvis du lurer på noe.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det samme problemet for en stund siden... For meg var det skjermkortet som var problemet, har ikke hatt problem etter jeg byttet det, så kan jo være noe å undersøke.

Edit: har du prøvd å kjøre spill på lavere grafikk? Hvis du kjører grafikken på mer enn det skjermkortet er i stand til så kan det også være svaret.

Endret av Pungoter
Lenke til kommentar

jess. det stemmer. takk for hjelpen. nytt problem.. Jeg fant det for vanskelig og tro at mine skjermkort ikke klarte og dra fallout NV på high grafikk. Så jeg begynte og undersøke det litt og fant ut at viftene på det ene grafikkkortet ikke gikk, i tillegg fikk jeg ingen innfomasjon fra det, som Eks: temp eller GPU clock. Så jeg demonterte de, blåste dem rene og satte dem i igjen. og har spilt masse i dag. fungerte som bare det, ingen problemer. Helt til nå. Nå er samme problemet igang igjen. Viftene går ikke på det ene kortet og heller ikke no informasjon fra det, men går jeg inn på device manager i windows ser jeg at jeg har i 2 skjermkort. jeg har også prøvd begge kortene separat, da fungerer begge to.. er det noen som vet hva dette kan komme av?

Endret av joar89
Lenke til kommentar

jess. det stemmer. takk for hjelpen. nytt problem.. Jeg fant det for vanskelig og tro at mine skjermkort ikke klarte og dra fallout NV på high grafikk. Så jeg begynte og undersøke det litt og fant ut at viftene på det ene grafikkkortet ikke gikk, i tillegg fikk jeg ingen innfomasjon fra det, som Eks: temp eller GPU clock. Så jeg demonterte de, blåste dem rene og satte dem i igjen. og har spilt masse i dag. fungerte som bare det, ingen problemer. Helt til nå. Nå er samme problemet igang igjen. Viftene går ikke på det ene kortet og heller ikke no informasjon fra det, men går jeg inn på device manager i windows ser jeg at jeg har i 2 skjermkort. jeg har også prøvd begge kortene separat, da fungerer begge to.. er det noen som vet hva dette kan komme av?

Oi, dette skjer bare med det ene skjermkortet?

Har erfart at XFX Radeon kortene ikke er noe særlig, eller så er det bare jeg som har vært uheldig.. Uansett, kunne det vært en mulighet å prøvd andre skjermkort?

Jeg vet ikke, men tror kanskje hele problemet ligger i skjermkortet.. vet ikke hvor lenge du har hatt det, men kan være defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...