Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idag tok jeg med min datamaskin for og vise den fram på jobben og ta bilde av den og kanskje kjøpe en CPU. Etter litt masing og smisking fikk jeg lov og screene CPU`er og jeg gikk bort og tok meg en P4 3ghz og håpet på det beste. Lite viste jeg da om det som kom til og skje.

Jeg satte den inn og monterte en Boxed 2.4 vifte. Jeg ville ikke åpne mer enn det jeg måtte siden jeg kanskje måtte prøve endel før jeg ble fornøyd.

Jeg bootet opp på 3.5ghz med stock spenning og kjørte noen benchmarks. Helt stabil. 3.6.. helt stabil.. 3.7.. helt stabil.. Når jeg sa at jeg var på 3.7ghz så kom en på jobben som har litt peiling og maste om at jeg måtte kjøre 3dmark. Han løp bort på lageret og hentet et R9800pro og ba meg kjøre 3dmark03.

Lastet ned omegadrivere og kjørte alt opp. 6000poeng fikk jeg uten noen tweaks. Han lo litt siden han fikk det samme med sitt 2.8 system. Jeg fortsatte oppover mot 3.8ghz og først her begynte CPU`en og bli litt småsur. Jeg fikk ikke lov og øke spenningen på den så jeg sa: "SKriv ut en ordre på denne. Denne skal jeg ha!"

Jeg hadde på en boxed vifte til 2.4 som var en ren aluribbe og denne ble jo fryktelig varm og dette gjorde at jeg pakket ned maskinen og dro hjem. Når jeg kom hjem så monterte jeg boxed kjøleren og klokket videre. først prøvde jeg 3.92. Dette var ustabilt selv når jeg hadde 1.7V. Så nå kjører jeg 3825 og 1.6V. Og dette med heatpad og boxed kjøler :D

Han kom inn i windows på 4ghz også ,men jeg klarte ikke stabilisere den.

 

3824 (255fsb) på 1.55 (1.6 i bios) V og 3750 med 1.50 (1.55 i bios) (stock) med Boxed og heatpad. Har jeg et gullkorn mellom fingrene her eller hva? :p

 

:D

 

Jeg vurderer nå om jeg skal fortsette og teste ut andre P4 CPU`er der. Alle er kjøpt inn på samme tidspunkt og burde være rimelig gode.

Noen som er inntresert i og kjøpe P4 CPU`er som klokker bra? Kan ikke garantere like gode som min ,men alle er kjøpt inn direkte ifra intel og da bør de vell være rimelig like?

 

EDIT: Maskinen feilet paa 3824 etter en natt med prime95. Men hovedkortet (p4c800 deluxe e) er det noe galt med siden det ikke vil gi noe skikkelig spenning til CPU`en.

 

Så.. spørsmålet til slutt.. Siden alle CPU`ene er kjøpt samtidig. Hvordan er mulighetene for at de andre klokker like bra?

 

Et bevis er også morsomt:

cpuz.PNG

 

 

Denne klokker bra :D

Lenke til kommentar

tja.. mange ting kan ikke sammenlignes. en P4 2.4 klokker somregel til 3.2-3.5ghz. (iallefall de 2 jeg har vært borte i). Det er alikvell bedre med en 3.0 som klokker til 3.9ghz. Er ikke hvor mange prosent som egentlig har noe og si imo.

 

Men jeg må vmodde hovedkortet.. spennigen er ustabil

Lenke til kommentar

Var på konsert i går på rødskolen.

Dreadful spilte sin første opptreden på en vel 2-3 måneder.

Jeg gleder meg til å se de folka med nytt materiale for de 2 nye sangene demmes var bare så sykt bra.

Og så var The Spectacle der også. Rart at de spiller på sortland og spessielt rødskolen. Folka har vært på turne i USA og greier.

Og noen viller band har jeg vel egentlig sett...cataleptic var kanskje noe i nærheten ja, men pokker heller...det tok så av.

Og nå er nakken min helt ødelagt...føles som en stor massiv klump som jeg har hengende under hode, og gnagsår på lilletåa har jeg også så man kan oppsummere kvelden som velykket =)

Og så dro jeg til grotta og så Identity etterpå konserten.

Det er lenge siden jeg har sett en så bra film.

Vi satt serriøst å tippet på hvem morderen kunne være til de 4 siste minuttene.

En av de bedre filmene jeg har sett på evigheter.

 

Nå snart så skal jeg på kino, hvis jeg får kontakt med kvinnemennesket først, noe som ser litt vanskelig ut for øyeblikket.

Møter jeg henne ikke i dag så blir jeg serriøst skuffet...

Og så må jeg kanskje på jobb også...jeg skulle jo til Bang og drikke, men det må jeg kanskje sette på hylla hvis jeg skal jobbe.

Får vite mere i 4-tida.

Lenke til kommentar
Mer kultur nå b|real så tyter det ut ørene på deg.. :p

:lol:

 

Yeah..*ta seg for ørene*

 

Spammern som var her i natt er gjort opp med.

Og, en annen ting. Jeg våknet i dag av at jeg blødde neseblo. Rar følelse egentlig for jeg aner som oftest ikke hvor jeg er eller hva jeg heter når jeg står opp så jeg bare stirret på puta mi og tenkte hva i pokker er dette her? :p

Var som om jeg ikke viste hva det var og når jeg oppdater hva det er så var det bare "oja" og gå på dass og prøve å stoppe det.

Har ikke blødd neseblo på mange år...

Lenke til kommentar

Gå for en ESP LTD EX-51 du... Den koster 4500,- og er utrolig tøff... Og får 1300,- pr. humbucker kan du oppgradere til samme utstyret som metallica.. ;)

det er ihvertfall min plan, hvis ikke jeg velger iPod isteden.. :S

Endret av Mac-Gyver
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...