Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nice! :) jeg fikk 24 feil. Men samma F! Jeg har lappen.

Jeg er bare 17 enda, jeg. Har mopedlappen, dog, men jeg gleder meg villt til å kjøre rundt i bil i stedet. Fyller ikke før 19 august, men jeg tenkte jeg skulle bli ferdig med all teori og praktisk kjøring før sommerferien. Nå kan man jo ta teorien og bestille oppkjøring inntil 6mnd før man fyller, which is prooooo :D

 

bfisk

Lenke til kommentar

19 mars har jeg faktisk hatt lappen i et helt år. Det er syyyke greier. Begynnt å kjøre roligere nå da, noe som skjer av seg selv, en naturlig utvikling. Rart det der, ligger faktisk i fartsgrensa rundt om kring. En god stund siden jeg har kjørt stygt også. Tror det var like greit at jeg aldri kjøpte meg lettsykkel. DA hadde jeg vært død nå, nesten garantert.

Lenke til kommentar
Nå kan man jo ta teorien og bestille oppkjøring inntil 6mnd før man fyller, which is prooooo :D

 

bfisk

Kan man? når ble det innført da?

Forte meg å ta teori prøva jeg da, fyller 18 den andre mai :cool:

Det ble innført på mandag, faktisk :)

 

Leste det i avisa + at de sa det kjøreskolen, og mange andre har sagt det tidligere.

 

bfisk

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det her det er fest, eller var det i en anna tråd? Det er det ja? Så kos! Hva? Er det ingen her? Ingen fest? Fest? Men det er jo ingen som tar av her, jo? Hva? Joda, jeg får komme inn da. Bare litt fest? Blir større? Få med folk? Det fikser vi på når den o-store-bfisk drar sin Elektriske Aveny!

 

Eddy Grant - Electric Avenue (bfisks SO3-mix)

 

Now in the forum there is silence

And then there's lots of posting to be done

A place to hang out and write shit

And then to be parteeeyhing - in.

 

Oh no

We gonna click down to

the "Siste Ordet 3"

And then we'll take it higher!

Oh

We gonna click down to

the "Siste Ordet 3"

And then we'll take it higher!

 

Workin' so hard a a 1337-man

Can't help all those newbies in need

Deep in my heart I laugh at them

Can't get their PCs to speed.

 

Good Mods

We gonna click down to

the "Siste Ordet 3"

And then we'll take it higher!

Oh

We gonna click down to

the "Siste Ordet 3"

And then we'll take it higher!

 

Oh yes

Oh yes

Oh yes

Oh yes

 

We gonna click down to

the "Siste Ordet 3"

And then we'll take it higher!

Oh

We gonna click down to

the "Siste Ordet 3"

And then we'll take it higher!

 

Boy

Boy

Boy

Boy

 

Oh yes

Oh yes

Oh yes

Oh yes

 

We gonna click down to

the "Siste Ordet 3"

And then we'll take it higher!

Oh

We gonna click down to

the "Siste Ordet 3"

And then we'll take it higher!

 

 

 

.... det VAR her det var fest?

 

 

bfisk ;)

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Konge bra :D

*nynne*

Ja, ikkje vel? :) Det er bra du synes.

 

Som alle andre dager denne uken, må jeg gjenta tradisjonen min: Dagens Nattasang. I dag, en helt nydelig sang, litt klissete, men det funker bra:

 

Sarah McLachlan - Building a Mystery

 

 

 

b-som-straks-tar-kvelden-med-mindre-det-blir-fest-her-fisk

Lenke til kommentar

Ja var litt dødt her nå ja:/

Sitter og tenker på om jeg skal bli hjemme i morgen også, alle er på jobb...

Men så var jeg hjemme sist Torsdag,I går uten at mamma vet det...så vet ikke helt...

Hun skulle i tillegg ringe til læreren min på Mandag og høre om jeg gjorde lekser:/

Bare de ikke finner det ut..jaja..

Ville du gjort da?

 

Me listen To: Djevelens Orkester.mp3

Nå har endelig øreproppene festet seg.. :p

ZzZzZz

 

Edit: Tror ikke det blir fest :(

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Roger :devil:

 

Nei det jeg ikke vet helt:/

Visst mamma får høre i tlf"hvordan går det med Adrian da? ja han har vært borte i 3 dager nå:S""HvaAA:O" osv..

Men får se i morgen, tror jeg blir hjemme...

Så får jeg heller miste pc'en og få skulk :roll:

 

 

Åssen syk er du da?

Lenke til kommentar
Ja var litt dødt her nå ja:/

Sitter og tenker på om jeg skal bli hjemme i morgen også, alle er på jobb...

Men så var jeg hjemme sist Torsdag,I går uten at mamma vet det...så vet ikke helt...

Hun skulle i tillegg ringe til læreren min på Mandag og høre om jeg gjorde lekser:/

Bare de ikke finner det ut..jaja..

Ville du gjort da?

 

Me listen To: Djevelens Orkester.mp3

Nå har endelig øreproppene festet seg.. :p

ZzZzZz

 

Edit: Tror ikke det blir fest :(

Jeg ville sagt hardnakka at ingen kan tvinge deg til å gjøre lekser. Jeg vet om en kar i Grimstad som har nektet å kjøpe skolebøker og gjøre lekser pga sin "religiøse overbevisning som forbyr han det". Han har fått det gjennom også.

 

Men seriøst - lekser gjør du hvis du føler et behov for det - ikke fordi noen tvinger deg til det. Foreldra dine er de eneste som kan gjøre det, dog innen for rimelighetens grenser. Frihetsberøvelse er en finfin ting :p

 

Ellers anbefaler jeg deg å lese opplæringslova + arbeidsmiljølova kapittel 9 - det er sinnsykt mange smutthull du kan trumfe gjennom på. Med lover i bakhånd, rett innstilling og et smidig taleorgan kan du legitimere:

 

- Skulk

- Ikke gjort lekser

- Hele dager borte fra skolen

- Spising i timen (dette står nesten ikke i noen skolereglementer)

- Lue på inne

- Gå ut fra en time

- Nekte å være i klasserommet

- Jobbe med andre oppgaver enn det de andre gjør i timen

 

osv osv. Jeg har gjort deler av deg selv, men det skal merkes én ting: begir du deg ut på noe skal du være veldig selvsikker. Driter du deg ut, sliter du. Obsernasige jævler (som meg :p) er ikke alltid så innmari pop blandt skolens ansatte. Jeg har krangla litt med rektor og kompani ja :p

 

Forøvrig har jeg i minst ett fag fått merke på pungen det som undersøkelser alltid har vist: Sammenhengen mellom autoritetsrespekt/-tro og karkterer er sterkere enn sammenhengen mellom kunnskapsnivå og karakterer. Smisk funker. Det er også en bra taktikk.

 

For å ta noen konkrete eksempler:

*Visste du at 15%-regler og slikt (om fravær/karaktersetting) er ulovlige, og kan kun regnes som veiledende?

*Visste du at dersom du får nedsatt i orden/oppførsel, kan du klage, og klagen din blir automatisk tatt til følge med mindre det kan dokumenteres samtlige forseelser med nokså nøyaktig beskrivelse, klokkeslett og dato? Dersom de kan dokumentere det, er det en smal sak å komme rundt det - her er det ord mot ord. Visste du at ingen kan nekte deg "studiedager" ?

*Visste du at skulk (selvbestemt fravær) er lov, men at du får fravær for det? Visste du at absolutte grenser i anmerkninger før man rykker ned er ulovlige, og kan kun regnes som veiledende?

*Visste du at aktivitet i timen, oppmøte og lekser ikke skal ha noe som helst å si for terminkarakterer, såfremt det ikke står i læreplanen for faget (noe det svært skjelden / aldri gjør?).

 

 

Vite hvor du har lærerne dine - lær deg noen paragrafer - skaff deg ryggmarg av stål - lær deg å smiske. Det kommer du langt med. Kunnskap kommer du langt med, men ikke helt opp. Da er det bare smisk som funker, og det funker alltid. Bare kamufler det litt.

 

 

manipulatorfisk ( :p )

Lenke til kommentar
Party!  :w00t:

 

Skal du være hjemme i morra nikkor? spamme i filler so3 vi da eller? :cool:

 

For seg er syk, og seg kan ikke ha gym når seg er syk :(

Gym er også en smal sak å lure seg unna. Man kan vel sikkert fikse en legeattest på at man har dårlig selvbilde og ikke ønsker å skeie ut fysisk foran andre eller noe i den duren. En legeattest skal såklart taes hensyn til, og med litt sutring og whine skal du nok klare å lure deg unna om det er målet. Så leser du litt til en gymprøve, fikser litt innleveringer og sånn for å vise at du er pliktoppfyllende (yeh, right :p) og holder maska.

 

Det er mange måter, og med det åpne, bedritne regelverket som er på skolen i dag + litt oppfinnsomhet kan man lure seg unna alt.

 

 

bfisk

 

For dere som synes dette blir kynisk og dårlig for læringen og fremtiden: Dette gjøres på eget ansvar, og man bør ikke være alt for ambisiøs heller. Det er lett å brenne seg, og det er lett å drite seg ut med miste karakterer dersom man ikke fikser ting og tang og har litt snøring. Men såklart: et hullete, råttent regelverk fortjener bare en ting: utnytting!

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Hehe, digger de langene innleggene i so.. =) dem er det dessverre ikke mange av..(so is going down.. =/ ), men du holder da standarden litt oppe bfisk =)

Alt for konge, fedreland og forum!

 

Nå legger imidlertid bfisk inn årene. Natta!

 

 

bfizzZzZZzzz....

 

Edit: dæng, rettskrivinga suger på denne tiden av døgnet

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

mornings folkens! siste praksis dag idag og så er det lan!

 

bfisk: jeg tror at du kommer til å bli en genial advokat :)

 

 

 

...men istedet for å bruke så mye tid på finne måter på sluntre unna skolen, hvorfor ikke bruke tida på å faktisk gjøre det du egentlig skal? ser for meg tilfellet der en gluping bruker timer på å finne smutthull i regelverket, og kunne heller brukt tida til å faktisk gjøre lekesene.

 

but hey, Im just sayin! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...