Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God morgen folkens. Bfisk er syk idag igjen. Gikk glipp av et evalueringsmøte med arbeidsutvalget i ungdommens bystyre (oh noo!), og skolen. Hakke fått trent, og trente bare litt i går. Begynner å demre for meg at jeg er treningsnarkoman, eller no. ****** så kjipt å ikke få trent no, men jeg orker ikke.

 

Og nvoetfiv var i Agderposten i dag :D Det var pro, iks?

 

bfisk

Lenke til kommentar

jeg vil bare ta opp en diskusjon i en stengt tråd .. detter

 

 

Hvorfor bruker man fortsatt Hestekrefter? Det er en standard som etter min mening er foreldet for flere titalls år siden. KW er en mye bedre betegnelse og da kan man mye lettere sammenligne elektromotorer og forbrenningsmotorer.

Detter er CFD som har skrevet .. og her er svaret

 

verken HK eller KW er det som er den nye standarden .. det er NM som er det nå ..

pga KW i en forbrenningsmotor passer ikke helt i sammenlikningen med elektriske.

men NM derimot ..

 

en 100KW Diesel motor er jo myyye strekere enn enn 100KW bensin motor

og en 100KW passer jo ikke helt til sammenlikning :p

Lenke til kommentar

Herligt :D

 

 

Istad hentet jeg headsettet og baggen til LCD skjermen, så nå er jeg klar til leet-lan i Arendal til helga ;) Er ikke 100% sikker på om de har internett der da, det blir muligens litt døvt uten :ermm:

 

Nå skal jeg snart harry'fisere Shuttle'n med omrisset til en naken dame som lyser (elstrip :roll: ) og en diode til tastaturet .. Ferdig moddet shitt :no:

Lenke til kommentar

I dag var det like før jeg måtte leve resten av livet med en lys fislete stemme. Var i gymmen, og vi spilte fotball. Jeg feilbereina litt. Strak det ene beinet ut for og sette det der jeg trudde ballen ville bli sparka. Dermed var det altfor klar bane fram til de edle deler, alfor klar.

 

 

Gjorde noe sinsvakt vondt, det må være den nest værste ballmosen jeg noen gang har hat.

 

 

Værste var når jeg var liten og balanserte lit. Var på en byggeplass, og det var ikke gølv, bre skjelette av huset over skjellern. Jeg datt da selvsakt ned med baina på ver side av en sån planke. Smerter, vi liker ikke det! Nei det gjør vi ikke!

Lenke til kommentar
jeg vil bare ta opp en diskusjon i en stengt tråd .. detter

 

 

Hvorfor bruker man fortsatt Hestekrefter? Det er en standard som etter min mening er foreldet for flere titalls år siden. KW er en mye bedre betegnelse og da kan man mye lettere sammenligne elektromotorer og forbrenningsmotorer.

Detter er CFD som har skrevet .. og her er svaret

 

verken HK eller KW er det som er den nye standarden .. det er NM som er det nå ..

pga KW i en forbrenningsmotor passer ikke helt i sammenlikningen med elektriske.

men NM derimot ..

 

en 100KW Diesel motor er jo myyye strekere enn enn 100KW bensin motor

og en 100KW passer jo ikke helt til sammenlikning :p

Dette er jo ikke riktig. Effekt måles i kilowatt eller hestekrefter (alt ettersom hva man foretrekker), og dreiemoment uttrykkes i newtonmeter.

 

Effekt != dreiemoment!

 

bfisk

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...