Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå skal jeg ut med en venninne... og, kjøpe godteri... nyttårsforsettet mitt slår seg visst automatisk av på lørdagene... :wow:

På Lørdager er det meste lov da ;)

 

Jeg bestilte meg akkuratt et Java spill til mobilen min. Autofil spillet... Og det var fan ikke verdt de 29 kronene det kosta... hihi, sux max!

Lenke til kommentar

Det er i grunn passe teit. For prosentgrensen er egentlig mye høyere enn 5,5% - den ligger vel på 20 og noe? Men fordi det var spritbasert, var det 20årsgrense på den på polet. Da smirnoff Ice ble lansert i buttikkene sammen med den andre rusbrusen ble den satt den til 4,5 eller 4,7% pga at den skulle ligge på lik linje som øl'en. Øl'en var jo den opprinnelige grunnen til at rusbrusen fikk lanseres i butikkene - de ville ha bort "diskrimineringen". Uansett - nå selger de ikke smirnoff ice på polet lenger *buhu* pga butikksalget. Det er lame!

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
smirnof ice er godt ja. mange % er det i det?

Den er egentlig 5.5% i smirnoff ice. Men så¨ble den satt ned slik at den kunne selges til 18 åringer. Men når den ble lansert var den på 5.5%

Drikke med 5.5% kan fett sleges til 18-åringer da. Grunnen til at det ble satt ned var fordi de ville ha den ut av polet og inn i butikkene.

 

EDIT: aha, daekness| greiet ut, i see it now.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
smirnof ice er godt ja. mange % er det i det?

Den er egentlig 5.5% i smirnoff ice. Men så¨ble den satt ned slik at den kunne selges til 18 åringer. Men når den ble lansert var den på 5.5%

Drikke med 5.5% kan fett sleges til 18-åringer da. Grunnen til at det ble satt ned var fordi de ville ha den ut av polet og inn i butikkene.

 

EDIT: aha, daekness| greiet ut, i see it now.

Nei det var fordi det var spritbasert. Nå er smirnof basert på vingjæring slik som f.eks vikingfjord

Lenke til kommentar
Nei det var fordi det var spritbasert. Nå er smirnof basert på vingjæring slik som f.eks vikingfjord

Er du sikker på det? Hva med f.eks teezer og hoach? Er de også basert på vingjæring? Jeg trodde de endret på lovene slik at spritbasert drikke med lik prosentinnhold som øl (4,7%) også kunne selges i butikkene. But then again.. I can't be right eeevery time :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...