Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Siste Ordet 3

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke er fagorganisert er du bare ivaretatt av Arbeidsmijøloven (aml)

I §46 om alminnelig arbeidstid er den satt til 40 timer i uken og 9 timer om dagen.

Det vil si at du ikke har krav på overtid før du har jobbet mer enn 9 timer i ett strekk (9,5t dersom du kan forlate arbeidsplassen i matpausen), eller mer enn 40 timer i uken (42.5 dersom du kan forlate arbeidsplassen i matpausen)

Dersom du er fagorganisert har de en avtale med arbeidslivet der det er regulert mer til din fordel. Dette varierer mellom fagorganisasjonene, men standaren er at de har klart å forhandle til seg 37.5 timer pr. uke.

Lenke til kommentar
Dersom du ikke er fagorganisert er du bare ivaretatt av Arbeidsmijøloven (aml)

I §46 om alminnelig arbeidstid er den satt til 40 timer i uken og 9 timer om dagen.

Det vil si at du ikke har krav på overtid før du har jobbet mer enn 9 timer i ett strekk (9,5t dersom du kan forlate arbeidsplassen i matpausen), eller mer enn 40 timer i uken (42.5 dersom du kan forlate arbeidsplassen i matpausen)

Dersom du er fagorganisert har de en avtale med arbeidslivet der det er regulert mer til din fordel. Dette varierer mellom fagorganisasjonene, men standaren er at de har klart å forhandle til seg 37.5 timer pr. uke.

Og i følge min kjære pappa er det bare fabriksarbeidere ol omtrent, som i dag jobber 37,5 time i uken. Alle andre jobber visstnok langt mer. Men samme det.

Poenget var at jeg nå har regnet meg frem til at jeg er innehaver av en 0,3 % stilling. :p

Lenke til kommentar
Hadde norsktentamen i dag jeg. Godt at det er overstått.

Hvordan gikk det?

Bra tror jeg. :)

*Hopp hopp*

Flott! :thumbup:

Stikker og hopper nå jeg også.. *hopp, hopp*

Blir nesten som RobB på vinteren med det trekket hans vi nå, bare at vi hopper på trampoline. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...