Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Siste Ordet 3

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Urk! Jeg er så irritert!

På grunn av flyttingen, har jeg meldt flytting av bredbånd til det nye stedet, fikk beskjed om å ta med meg modemet, så fikk de andre et nytt tilsendt i posten. Jeg sier ifra om dette til de andre som bruker linjen (i lokalet ved siden av).

Så flytter jeg på torsdag kveld. Tar med meg modemet (plugger ut kablene, kobler den trådløse routeren ut, og kobler telefonen tilbake på plass). Fredag morgen blir jeg oppringt av de fra det andre lokalet. De må ha linjen oppe, og dette hadde de aldri hørt noe om. :roll: Neivel, greit, vi har linje fra NGT her inntil videre, så jeg kommer tilbake med modemet, plugger alle kablene tilbake der jeg mente de var, og hører ikke noe mer.

Før for en uke siden. Da blir jeg oppringt av en eller annen dott ("ITK-konsulent" meg i rompen), som har problemer med å få linjen opp. Javel..? Han må visstnok inn på den trådløse routeren, jeg gir ham passordet, og han klarer ikke å komme inn. Jeg bruker det samme passordet på det meste, så jeg vet at det skal fungere. "Jaja, jeg får prøve noe annet her, da", sier han, og jeg ber ham ta kontakt hvis det skulle være noe mer han lurer på.

Og så er alt fryd og gammen til i dag. Jeg sykler innom den gamle jobben, utveksler litt kvitteringer for felles utgifter, og stikker innom de andre for å plukke opp 2000kr de skyldte meg. Nei, de kan jeg ikke få. De har hatt regninger på 8000kr for å få linjen opp igjen. Øh, jaha?

Ja, nei, fordi atte når modemet kom tilbake, så funket ikke linjen. Og de måtte ha denne "ITK-konsulenten" sittende i to dager uten å få ting til å funke. Og når han ikke fikk det til å funke, fikk de den "datakyndige" broren hans til å komme ned for å sjekke. Og når det ikke funket, måtte de ha en jævla installatør fra BGNett innom. Med nytt modem, og da funket det. Og, for å si det sånn, det er ikke jeg som har vært inne i modemet og herjet på.

Og så, attpåtil, når linjen nå er oppe, så skal de få den flyttet inn til sitt lokale.

Gud hjelpe meg, så fantastisk evneveike enkelte mennesker er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...