Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nynorsk er så ubrukelig at det er skummelt...

 

Seriøst, hva er vitsen? :roll: Jeg klarer absolutt ikke se NOEN vits med å ha to skriftspråk.

La meg ta et annet eksempel. I naturfrag lærer vi at atomer er de minste byggesteinene i universet som er bygget opp av protoner, elektroner og nøytroner.

 

Så joiner man hw.no forumet og finner ut at Atomet bare er en overkåt fjortenåring. Så har skolen noe poeng i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Nynorsk er så ubrukelig at det er skummelt...

 

Seriøst, hva er vitsen? :roll: Jeg klarer absolutt ikke se NOEN vits med å ha to skriftspråk.

La meg ta et annet eksempel. I naturfrag lærer vi at atomer er de minste byggesteinene i universet som er bygget opp av protoner, elektroner og nøytroner.

 

Så joiner man hw.no forumet og finner ut at Atomet bare er en overkåt fjortenåring. Så har skolen noe poeng i det hele tatt.

Hva sa?

Lenke til kommentar
Solid Knight, gratulerer. . Jeg klarer i hvert fall ikke se NOEN sammenheng i det hele tatt.

Da vi spurte norsklæreren vår om hvorfor vi måtte lære skriftspråket nynorsk (ikke historie), kunne han ikke gi oss noen grunner. Rart han ikke kom med masse svada siden han mener nynorsk er så vakkert og pent. :love:

Lenke til kommentar
La meg ta et annet eksempel. I naturfrag lærer vi at atomer er de minste byggesteinene i universet som er bygget opp av protoner, elektroner og nøytroner.

 

Så joiner man hw.no forumet og finner ut at Atomet bare er en overkåt fjortenåring. Så har skolen noe poeng i det hele tatt

:!: tror jeg dauer...

Lenke til kommentar

Nynorsk er så ubrukelig at det er skummelt...

 

Seriøst, hva er vitsen? :roll: Jeg klarer absolutt ikke se NOEN vits med å ha to skriftspråk.

Helt enig - det er lite vits med to språk. La oss kaste ut bokmål, som tross alt er en liten rest etter koloniveldet. Det er ydmykende at et språk presset på oss av undertrykkerne skal være det foretrukne for stordeler av befolkningen, det offisielle Norge inkludert!

 

Forresten så har vi vel tre språk her i landet - samisk er vel sidestilt idag?

 

edit; klarte visst å gnøkke til quoten rimelig bra :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...