robB Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Night pippel Ditto. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg HATER tannverk. Fy pokker så vondt! Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Derfor du har tannleger Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 tannlegen her i bygda satt bedøvelse i tunga på en jente i klassa mi er ikke så lett når man hverken kan norsk og har asiatisk utdanning Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 tannlegen her i bygda satt bedøvelse i tunga på en jente i klassa mi er ikke så lett når man hverken kan norsk og har asiatisk utdanning "hverken og" Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Noen som har peiling på toll og moms ting fra utlandet? Er en "gave" som eg får fra familie i usa og pakken har kommet men fikk noe sånn fortolle drit brev. Anyone? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Kommer an på verdien som varen er satt til. Over 1000 er vel grensen for gaver fra utlandet, da må det betales moms. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Damn it! Får "gave" fra en i usa men gaven har en verdi på ca 3000kr i usa med dagens kurs. Kordan blir det fortollet da? Kordan kan de vite kor mye varen koster? Dette ble sendt av familie i usa. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 de må skrive på en lapp som klistres på pakken hva den inneholder, hvor mye det er verdt og om det er en gave eller ikke.. hadde de skrevet teddybjørn, 50,- så hadde det sikkert gått bra.. men litt seint nå.. blir nok å koste noen kroner. toll er kjipt.. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg er ikke helt sikker på detaljene, men jeg tror man muligens må fylle ut et skjema når man sender varer utenlands, og oppgi varens verdi der. Man kunne selvsagt oppgitt en lavere verdi, men det er kanskje litt sent nå. Vil anta tollmyndighetene har mulighet for å etterprøve slike påstander også, men ingen erfaringer med det utover det. Er nok bare å bite i det sure eplet, moms på en vare til 3000 blir vel rundt 600 kr. I tillegg tar vel posten noen kronasjer for å gjøre jobben. Se også: http://www.toll.no/rundskriv/EKS/2003_484.html http://www.toll.no/nyheter/021209pakkepost.htm Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Forbanna f***!! Ka er det med dette landet og suge penger av folk på hvilken som helst j**** måte? Må sikkert punge ut men enn 1k. Forbanna f**** d*** ?!%&=! Edit: Skal finne noe å knuse. Snowdog er VELDIG sint nå. SnowDOG sine blodårer vises veldig nå.......hunden fant ut at det var best å komme seg vekk fra eieren sin for nå er han veldig rød og det kommer røyk ut av hodet hans. SnowDOG ser seg omkring etter noe å kjøre knytteneven sin gjennom! Endret 15. mars 2005 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 er ikke så lett når man ikke kan norsk. pluss at man har asiatisk tannlegeutdanning der er det sikkert grunnskole-gk legepleier-vk1 tannlege=fagbrev tannlege Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) *gjeeesp* Seriøst, jeg er dødtrøtt, og har ikke øvd til økonomiprøven i morgen. So long, 6er. ...og hvis en snill sjel med Photoshop-kunnskaper vil hjelpe meg litt - ta en titt her. Endret 16. mars 2005 av bhsand Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 må legga meg snart jeg og skole i morra Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 Vel, da var ukas CS:S runde gjort unna. Home hedding my way. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 nei får titte litt tv før man tar kvelden. nighty night lowriders. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 Haha White chicks var morsomt! Digger black humor og hvertfall wayans brothers! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 Forbanna f***!! Ka er det med dette landet og suge penger av folk på hvilken som helst j**** måte? Må sikkert punge ut men enn 1k. Forbanna f**** d*** ?!%&=! Edit: Skal finne noe å knuse. Snowdog er VELDIG sint nå. SnowDOG sine blodårer vises veldig nå.......hunden fant ut at det var best å komme seg vekk fra eieren sin for nå er han veldig rød og det kommer røyk ut av hodet hans. SnowDOG ser seg omkring etter noe å kjøre knytteneven sin gjennom! Samme som at premier i konkurranser er momspliktig. Jeg må betale 325 i moms for hovedkortet jeg vant. ^_^ *knuse noe sammen med* Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 Foålbajna homoskole! *daffe i snø hit til skolen* Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 Noen stoler ikke helt på seg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg