Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de må skrive på en lapp som klistres på pakken hva den inneholder, hvor mye det er verdt og om det er en gave eller ikke..

 

hadde de skrevet teddybjørn, 50,- så hadde det sikkert gått bra.. men litt seint nå.. blir nok å koste noen kroner. toll er kjipt..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på detaljene, men jeg tror man muligens må fylle ut et skjema når man sender varer utenlands, og oppgi varens verdi der. Man kunne selvsagt oppgitt en lavere verdi, men det er kanskje litt sent nå. Vil anta tollmyndighetene har mulighet for å etterprøve slike påstander også, men ingen erfaringer med det utover det. Er nok bare å bite i det sure eplet, moms på en vare til 3000 blir vel rundt 600 kr. I tillegg tar vel posten noen kronasjer for å gjøre jobben.

 

Se også:

http://www.toll.no/rundskriv/EKS/2003_484.html

http://www.toll.no/nyheter/021209pakkepost.htm

Lenke til kommentar

Forbanna f***!! Ka er det med dette landet og suge penger av folk på hvilken som helst j**** måte? Må sikkert punge ut men enn 1k. Forbanna f**** d*** ?!%&=!

 

Edit: Skal finne noe å knuse. Snowdog er VELDIG sint nå. SnowDOG sine blodårer vises veldig nå.......hunden fant ut at det var best å komme seg vekk fra eieren sin for nå er han veldig rød og det kommer røyk ut av hodet hans. SnowDOG ser seg omkring etter noe å kjøre knytteneven sin gjennom!

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Forbanna f***!! Ka er det med dette landet og suge penger av folk på hvilken som helst j**** måte? Må sikkert punge ut men enn 1k. Forbanna f**** d*** ?!%&=!

 

Edit: Skal finne noe å knuse. Snowdog er VELDIG sint nå. SnowDOG sine blodårer vises veldig nå.......hunden fant ut at det var best å komme seg vekk fra eieren sin for nå er han veldig rød og det kommer røyk ut av hodet hans. SnowDOG ser seg omkring etter noe å kjøre knytteneven sin gjennom!

Samme som at premier i konkurranser er momspliktig. Jeg må betale 325 i moms for hovedkortet jeg vant. :realmad:

 

^_^

 

*knuse noe sammen med*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...