Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Jeg skal på studietur til NTNU på onsdag. Her er huskelisten min. Noen forslag?

 

Huskeliste for NTNU-tur vinter 2005

 

Musikk

Niste

Candy

Drikke

Penger

Penger til buss

Mobil

Lommebok

Sengetøy (laken, pute, trekk)/(sovepose)

Baderomssaker

Klær

Ladere

Tyggis

Tetris

-Hodepine tabletter

-Kondom/er

-Bærbar?

-

- toalett saker (deo, tannbørste litt sånn vanlige ting man trenger)

Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
'

Jeg har dessverre alltid et stort underskudd på søvn. :no:

Edit: Et hverdagsscenario; jeg har gått inn for å legge meg 21:30. Blir alltids litt forsinkelser, så jeg er i senga 22:00-15. Woho, det er jo nogenlunde tidlig. Men... Da får jeg selvfølgelig ikke sove før 22:30 (litt lenger). :hrm: :!:

hvor tidlig står du opp da siden du legger deg så tidlig?

 

hverdagscenario her:

 

går inn for å legge meg før tolv. halv to er jeg fortsatt våken og begynner å vurdere å se en film eller noe. halv tre slår jeg fra meg tanken og fortsetter den hvileløse surfinga på hw forumet.. klokken tre kryper jeg til sengs. halv fire blir jeg tørst og vannflaska på 1,5 liter er utrolig nok tom, igjen! kvart på fire må jeg pisse, klokken fire er det for varmt, kvart over fire klør det akkurat på den flekken på ryggen jeg ikke når, halv fem begynner søvnen endeig å komme krypende og jeg er i drømmeland innen klokken fem.

 

 

noen som har noen tips til å trene seg opp på litt mindcontroll triks for å gå i dvale?

Lenke til kommentar
går inn for å legge meg før tolv. halv to er jeg fortsatt våken og begynner  å vurdere å se en film eller noe.  halv tre slår jeg fra meg tanken og fortsetter den hvileløse surfinga på hw forumet.. klokken tre kryper jeg til sengs. halv fire blir jeg tørst og vannflaska på 1,5 liter er utrolig nok tom, igjen! kvart på fire må jeg pisse, klokken fire er det for varmt, kvart over fire klør det akkurat på den flekken på ryggen jeg ikke når, halv fem begynner søvnen endeig å komme krypende og jeg er i drømmeland innen klokken fem.

 

 

noen som har noen tips til å trene seg opp på litt mindcontroll triks for å gå i dvale?

Ligner litt på mitt "opplegg", målet er før klokka 00 til vanlig, og om jeg skal legge meg tidlig, er det før 23.

Blir alltid en halvtime senere enn jeg hadde tenkt, uansett. Så blir det her også litt hw-surfing rett før jeg skal legge meg. Klokka blir på en dårlig dag 01.

Men: Jeg drikker ikke noe om kvelden, jeg må ikke pisse om natta og jeg når alle steder på ryggen uten å anstrenge meg :p

 

edit: Målet i dag var før 23, for å ta igjen det tapte.. Men vi ser jo hvordan det går :whistle:

Endret av svamp
Lenke til kommentar
flytte hele planen 5 timer bakover? Da skal du være i seng klokken 12 :)

nei det funker ikke, har testet.. :blush:

 

da ender det bare opp med at jeg sovner i 8 tia og sover til tolv.. da er jeg så våken at jeg ikke får sove mer!

 

er alltid på den tia av døgnet jeg er trøtt faktisk. sånn i 6-7-8 tia.. men når klokka blir 10-11 da våkner jeg igjen. utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

phax: om du virkelig sliter med det og det blir ett stort problem for deg kan du prøve å få resept på innsovningstabletter (jeg gjorde dette). Selv fikk jeg noe som het stilinoxt (eller noe i den duren der). De gjør slik at musklene slapper helt av og kroppen får en form for tretthetsfølelse.. Hjalp veldig på meg og merket at jeg var mye mer opplagt nesten med en gang.

 

Brukte ofte MANGE timer på og sovne slik at jeg endte opp med å sove ca 2-3 timer hver dag, helt til jeg endelig fikk disse pillene, da tok det meg ca 30 min på det meste å sovne. Og siden musklene er så avslappet sov i hvertfall jeg mye tyngre og fikk ordentlig avslappning, nor som gjorde at jeg ble mye mer opplagt neste dag! (men pass på, slike middler KAN gjøre deg avhengig..) Jeg er nå tom for piller og føler at jeg må slite med å sovne igjen, men prøver å tvinge meg selv til å sovne og siden disse pillene hjalp meg med å få igang døgnrytmen min litt så er det nå litt lettere enn hva det var for noen uker siden..

 

Ta en prat med fastlegen din og hør hva han sier om saken, enten får du resept eller så kommer han sikkert til å anbefale ett naturmiddel (reseptfritt) som har ca samme virkning. Søvnproblemer er noe ordentlig dritt, har vært igjenom det selv så jeg vet hvordan du har det. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...