Gå til innhold

Siste Ordet 3

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tonio: Du er iallfall ærlig.

Hvorfor skulle jeg ikke vært det? Ser ikke den store vitsen med å ikke være ærlig når det gjelder slike ting OG det er på nettet. Er ingen jeg kjenner som er her nok til at jeg blir redd.

Lenke til kommentar
Det er vel det 90% av alle som komfirmerer seg gjør det for. :shrug:

Er nok heller 99%.

Temmlig idiotisk imo.

Godta at man er gal/idiot for en liten sum penger?

Not exactly my cup of tea... :shrug:

99% var nå litt krast.

Nekter å tro at alle ungdommer tenker kun på pengene. At det ligger i bakhodet deres når de gjør det valget, er en annen sak.

Lenke til kommentar
Tonio: Du er iallfall ærlig.

Hvorfor skulle jeg ikke vært det? Ser ikke den store vitsen med å ikke være ærlig når det gjelder slike ting OG det er på nettet. Er ingen jeg kjenner som er her nok til at jeg blir redd.

Fordi mange har unnskyldninger for hvorfor de konfirmerer seg kristelig. "Bestemor vil det", "Mine foreldre vil det", "Alle de andre gjør det". Har en oppegående nok foreldre, vil jeg påstå at de skjønner om en velger annerledes.

Ikke alle som sier: Jeg konfer meg i kirken, for da får jeg mye mer penger om jeg ikke hadde gjort det.

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg.

Vet bare at jeg ikke hadde fått noe penger om jeg hadde konfirmert meg uansett, så det var ikke vanskelige valget for meg.

Synes det er rart hvor mye gaver osv. folk får nå for tiden, det gjelder både bursdager, jul, konfirmasjon osv.

Vel, vel, kanskje jeg bare er misunnelig...

Lenke til kommentar
Ikke vet jeg.

Vet bare at jeg ikke hadde fått noe penger om jeg hadde konfirmert meg uansett, så det var ikke vanskelige valget for meg.

Synes det er rart hvor mye gaver osv. folk får nå for tiden, det gjelder både bursdager, jul, konfirmasjon osv.

Vel, vel, kanskje jeg bare er misunnelig...

Du har altså ikke konfirmert deg? Why? Og hvorfor hadde ikke du fått penger i så tilfelle?

Lenke til kommentar
Du har altså ikke konfirmert deg? Why? Og hvorfor hadde ikke du fått penger i så tilfelle?

Jeg konfirmerte meg ikke av den enkle grunn at jeg ikke tror på noenting kristemdommen har å tilby i konfirmasjonssammenheng. (I sånn ca. alle andre sammenhenger også).

Heller ville jeg ikke være med på opplegget som man må gjennom før borgerlig konfirmasjon, synes det hele virker ganske tåpelig. Ikke ser jeg på meg selv som en humanetist heller. (Er det ikke humanetisk forbund som har det der?).

Foreldrene mine tror ikke det er noe særlig lurt å la barna sine få altfor mye. Derfor er det smått med penger å hente i en slik sammenheng.

Jeg måtte betale husleie fra jeg var 16, det sier vel litt?

Edit: La til noe.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Jeg konfirmerte meg ikke av den enkle grunn at jeg ikke tror på noenting kristemdommen har å tilby i konfirmasjonssammenheng. (I sånn ca. alle andre sammenhenger også).

Heller ville jeg ikke være med på opplegget som man må gjennom før borgerlig konfirmasjon, synes det hele virker ganske tåpelig. Ikke ser jeg på meg selv som en humanetist heller. (Er det ikke humanetisk forbund som har det der?).

Foreldrene mine tror ikke det er noe særlig lurt å la barna sine få altfor mye. Derfor er det smått med penger å hente i en slik sammenheng.

Jeg måtte betale husleie fra jeg var 16, det sier vel litt?

Edit: La til noe.

Jo, det er Humanetisk Forbund som har borgerlig konf.

Skulle ønske jeg tenkte slik som deg når jeg var 15 år. Er sånn delvis enig med "gaveteorien", men synes det er spesielt med husleie fra en alder av 16. Min tante og onkel tok fra ungene var 18, men allikevel.

Edit: Vel, tid for kanonballtrening! ;) Heia Norges Kanonballforbund!

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Er humaneisk forbund ja. Men er enig i at borgerlig i hverfall er teit. da er det så absolutt bare for pengene!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...