notalive Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Endelig leggetid Stappet en pepperbiff i trynet til lunch/middag så nå er det bare å gå i standby å aktivere screensaveren med damer Er det ikke _litt_ tidlig å legge seg nå? slipknot_fan, det kan vel kalles service ja Endret 24. februar 2005 av notalive Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ohhh shit!! Som sagt så har eg vært hos legen noen ganger og fått tatt en del blodprøver og idag fikk en et brev fra legen det eg får vite at eg har.........DIABETES!! Lenke til kommentar
notalive Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Dårlig nyhet det ja Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 hva kommer til å se nå? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ohhh shit!! Som sagt så har eg vært hos legen noen ganger og fått tatt en del blodprøver og idag fikk en et brev fra legen det eg får vite at eg har.........DIABETES!! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Ka skjer nå? Ka betyr dette? *snufse* Edit: Ka må eg gjøre nå? Må eg ta insulin? Må eg kutte ut på sukker ting? Endret 24. februar 2005 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ohhh shit!! Som sagt så har eg vært hos legen noen ganger og fått tatt en del blodprøver og idag fikk en et brev fra legen det eg får vite at eg har.........DIABETES!! oooh. føler med deg. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ka skjer nå? Ka betyr dette? *snufse* Edit: Ka må eg gjøre nå? Må eg ta insulin? Må eg kutte ut på sukker ting? Lær og leve med deg selv. Kutt ned på *hikst* søtsakene.. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ka skjer nå? Ka betyr dette? *snufse* Edit: Ka må eg gjøre nå? Må eg ta insulin? Må eg kutte ut på sukker ting? Det var synd . Er det arvelig diabetes eller pådratt diabetes? *Muntre opp* Det går nok bra skal du se - å holde seg unna søtsaker blir i alle fall ikke noe problem, lysten tror jeg forsvinner etter en stunds avhold Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Får høre av mor at mange slektninger på hennes side har diabetes men selv har hun ikke det og heller ingen på fars side så eg vet ikke. Ka gjør diabetes egentlig? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ohhh shit!! Som sagt så har eg vært hos legen noen ganger og fått tatt en del blodprøver og idag fikk en et brev fra legen det eg får vite at eg har.........DIABETES!! Sux... Du finner gjerne litt info på wikipedia. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) http://www.diabetes.no/index.asp?id=23017 <-- type 1 - den minst arvelige http://www.diabetes.no/index.asp?id=23018 <-- type 2 - den mest arvelige Vet ikke så mye om diabetes, men la oss håpe det er type 1 du har da, det så lettest ut:) Endret 24. februar 2005 av svamp Lenke til kommentar
notalive Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Fant litt informasjon om diabetes: http://home.online.no/~kneshei/diabetes.htm Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Får høre av mor at mange slektninger på hennes side har diabetes men selv har hun ikke det og heller ingen på fars side så eg vet ikke. Ka gjør diabetes egentlig? Uff, så synd... Du kan jo lese litt her: http://www.diabetesinfo.no/view.asp?ID=1 Hvilken type diabetes har du? Lenke til kommentar
notalive Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 var ikke den eneste som fant heller Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Thanks for infoen. Skal sette meg inn i greiene. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Ka gjør diabetes egentlig? Spørs litt om du har Diabetes 1 eller 2. Men problemet ligger i at kroppen ikke produserer hormonet insulin som gjør glukose om til glykogen edit: tror det ble litt feil Endret 24. februar 2005 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Stemora mi fikk diabetes for ca. 1 år siden. Ikke for å skremme, men hun har snudd kostholdet på hodet. Hun spiser kun sånn "stein"-brød. Masse salat. Nesten ikke hvetemel-holdig mat. Godteri er det bare å glemme. For de som ikke gidder å lese mye om det så er det kort fortalt at kroppen ikke klarer å produsere insulin som er det som holder nivået på blodsukkeret jevnt. hvis man får for høy blodsukker da... ja. Diabetikere må dermed passe på at de har et jevnt blodsukkernivå selv ved å ta insulinsprøyter. Og ta blodprøver ofte flere ganger daglig for å sjekke nivået. Diabetes er først og fremst arvelig. Dvs. Man arver risikoen for det. Hvis man har et veldig sunt kosthold så slipper man som regel unna. Da kommer man over på _hva_ som er sunn mat og det tror jeg vi lar ligge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg