Gå til innhold

Siste Ordet 3

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er dette med bilforsikring?

Hvis jeg kjøper bil, og forsikrer den i navnet på faren min, som allerede har en forsikring på bilen sin, må noen av oss da betale for forsikringen min? Eller går begge under den han allerede betaler?

Hvilken bil er det snakk om, hestekrefter og årsmodell?

Hvis det er en eldre bil så sett forsikringen på deg selv og kjøp kun ansvar forsikring, det får du for ca 5500-6000kr i året og du kjører opp +10% bonus i året.

Faren din kan kjøpe forsikring på hvilken bil som helst men det blir nok en ny forsikring for hver bil han forsikrer for at det ikke skal bli tull med bonusen og sånn.

Lenke til kommentar

Altså: Å forsikre en bil i en annens navn er i utgangspunktet ulovlig. Dog ser mange forsikringsselskap mellom fingrene her.

Launch:

Ansvarsforsikring skal forresten ikke koste 5500-6000 kr per år. Ikke faen svette. Har en kompis som kjører en Opel Corsa City 1,2 m/ 45hk fra 1996, han har 1800 peng i forikring per år med kun ansvar.

Bilen jeg kjører rundt i er registrert på min far, han eide den før jeg nærmest overtok den. Siden han fremdeles står oppført som eier, står forsikringen på ham. Det er en '97 VW Vento 1,6 m/ 100hk, den har full kasko + ungdomstillegg, og ligger på ca 7000 kr per år.

Såh, dine tall er nok noe unøyaktige. ;)

Camron:

Man betaler forsikring per bil, man kan ikke slippe å betale for en bil nr 2 bare fordi man har en forsikret fra før.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Fikk tilbud om å se SuperBowl fra midnatt til kl. 05:00... Er det en idè?

Superbowl = :thumbdown:

Amerikansk fotball er for kyllinger. Som en god skotsk venn av meg sa i et litt humoristisk innlegg om hva som ville skjedd om britene "overtok" USA:

Those of you brave enough will, in time, be allowed to play rugby (which is similar to American "football", but does not involve stopping for a rest every twenty seconds or wearing full Kevlar body armour like pussies).
:!: Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...