Gå til innhold

Siste Ordet 3

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du sier skyøy deg i ryggen. Dere skyter jo selvsagt ikke på ordentlig, men hvordan da?

På øvelse så har du selvsagt ikke lov til å bruke skarp ammo så fyren bak i MB'en fyrte av et skudd og stridsdommerene dømte meg til å være skadet.

De kan dømme f.eks om en stridsvogn skal slås ut osv..

På denne øvelsen så hadde vi et laser-system fra SAAB (ja bilprodusenten) med vester og utstyr til vogner som gjør at du kan leke krig som om det skulle være ekte. Får du for eksempel et skudd på et belte på ei 133-vogn så må du ut fysisk å ta av beltet og sette det påigjenn. Hvis bare kjører videre så blir du utslått for fusk av datamaskinen som sitter i vogna.

Elsker SAAB systemet. Er så digg å skyte med rekylforsterkere og lettet sluttstykke og ha de vestene på.

Man får en utrolig realistisk krigføring.

dessverre så er det Storm-eksadronene som får bruke de mest dessverre :(

Lenke til kommentar
Et par kompiser meg fra samband var med og støttet noen der. En gal mann fra troppen angrep en hel tropp med AG og I-antrekk. :p Stjal noen MB'er gjorde han og! :p

WTF??

Serriøst?

Vår tropp ble frastjelt en MB.

Hadde gått rundt vakta i I-tøy og vinket til vakta på veien ut, og Kjønsvik den tard'en vinket selvsagt tilbake og slapp de ut :mrgreen:

Og jeg var på forsyningstur akkurat da og jeg møtte den MB'en og de skaut meg i ryggen og stridsdommere kom ut og dømte meg "skadet rygg, kritisk,ubevist".

Aldri sett en fenrik være så på bittet etter at jeg ble skadd :D

Hahaha, det var han ja! Sambandssoldat Moldøen! ;p Kongefyr!

Lenke til kommentar
Når du sier skyøy deg i ryggen. Dere skyter jo selvsagt ikke på ordentlig, men hvordan da?

På øvelse så har du selvsagt ikke lov til å bruke skarp ammo så fyren bak i MB'en fyrte av et skudd og stridsdommerene dømte meg til å være skadet.

De kan dømme f.eks om en stridsvogn skal slås ut osv..

På denne øvelsen så hadde vi et laser-system fra SAAB (ja bilprodusenten) med vester og utstyr til vogner som gjør at du kan leke krig som om det skulle være ekte. Får du for eksempel et skudd på et belte på ei 133-vogn så må du ut fysisk å ta av beltet og sette det påigjenn. Hvis bare kjører videre så blir du utslått for fusk av datamaskinen som sitter i vogna.

Elsker SAAB systemet. Er så digg å skyte med rekylforsterkere og lettet sluttstykke og ha de vestene på.

Man får en utrolig realistisk krigføring.

dessverre så er det Storm-eksadronene som får bruke de mest dessverre :(

En slags avansert MegaZone altså?

Høres skikkelig kult ut.

Skjønner ikke at alle ungdommer er så negativt innstilt til forsvaret. Er jo masse muligheter :D

Lenke til kommentar

Høres skikkelig kult ut.

Skjønner ikke at alle ungdommer er så negativt innstilt til forsvaret. Er jo masse muligheter :D

"Kjempegøy". Hver gang du tar av deg hjelmen skriker en kvinnestemme "Hjelm - AV".. brukte dette tullet på en vinterøvelse, hele den grusomt kalde nattta hørte vi "artilleri - 200 m - vest" osv osv. Gikk jo nesten ikke an å sove, dog kulda var nok det utslagsgivende.

"Stæsj" du får prøve i militæret mister kulhetsfaktoren etter ganske så nøyaktig 10 minutter. Etter det er det som oftest bare pes og et ekstra irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

Høres skikkelig kult ut.

"Kjempegøy". Hver gang du tar av deg hjelmen skriker en kvinnestemme "Hjelm - AV".. brukte dette tullet på en vinterøvelse, hele den grusomt kalde nattta hørte vi "artilleri - 200 m - vest" osv osv. Gikk jo nesten ikke an å sove, dog kulda var nok det utslagsgivende.

"Stæsj" du får prøve i militæret mister kulhetsfaktoren etter ganske så nøyaktig 10 minutter. Etter det er det som oftest bare pes og et ekstra irritasjonsmoment.

Pøh...da syter du for mye :wee:

Lenke til kommentar

Høres skikkelig kult ut.

Pøh...da syter du for mye :wee:

Det er en grunn til at det er en ting i militæret som heter GRU :yucky:

Endret av regga
Lenke til kommentar
Det blir jo greit for kommende soldater, iom nye og kjekkere våpen blir vurdert som erstatter for AG3. Blandt andre G36K, som iallefall er utrolig hendig og kompakt. :)

Vel, det er kjekt å ha "soldat2000"-klær også... :rolleyes:

Tar vel 10 år før d nye våpenet kommer :(

Lenke til kommentar

Codec-pakker har en tendens til å grumse opp systemet, men knock yourself out. Har selv hatt stort hell med nimo codec pack før, selv om de fleste heller vil ha pest enn denne...

Etter at jeg sluttet har jeg ikke hatt så store problemer ut over at lyden er borte på et par filmer, selv om de er xvid, og jeg har xvid installert. Har ikke hatt tid til å sjekke det opp enda.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...