Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle begynne på særoppgaven min om Are Kalvø nå, og jeg må si at denne mannen virkelig har skjønt det. Inne på siden er det en egen særoppgave-kategori, med denne teksten på toppen:

Dersom du er ein dei arme stakkarane som skal skrive særoppgåve om bøkene mine, så får du her hjelp til nesten alt det du måtte lure på. Eg trur du finn det meste ein eller annan stad på desse sidene, men eg har også forslag til andre plassar å leite etter stoff. Lykke til med arbeidet. Våre tankar går til dei nærmaste.

Vakkert. :)

Lenke til kommentar

Åh, jeg er så lei. Jævla suppegjøk av en doptryne som har fått gavekort på tatovering her.. først, for halvannen uke siden, kom han innom og fant ut hva han skulle ha, la igjen gavekortet og avtalte en time et par dager senere. "Her, ta et visittkort", sa vi. "Hvis det skulle dukke noe opp eller du skulle få problemer med å komme tidsnok, så ring".

 

Et par dager senere; El Fjompo Grande dukker ikke opp. Han kommer innom dagen etterpå og sier "øøh, ehm, jeg kom ikke i går.. kunne vi kanskje ta tatoveringen nå?".

"Niks, det blir et par dager til."

"Jaja, sett meg opp da, da skal jeg komme. Her er resten av pengene for tatoveringen, sånn at jeg ikke bruker dem opp."

"Greit.."

.. så roter han litt rundt i katalogene etter motivet han skulle ha, finner det, og spør så om han kan få noe av pengene tilbake. Sånn at han har til bussen, altså.

"Jaja, her, ta 200kr. :roll: "

 

Den store dagen kommer, og den korte viseren svisjer forbi 3-tallet uten at han dukker opp. Halvannen time for sent blir han, så snubler han inn døren med faren på slep, som visstnok var en forbanna kjernekar fordi han ikke klarte å kjøre ham fort nok.

 

Vi setter opp ny time, også denne gangen klarer han å komme for sent. Denne gangen med en kompis som er så stein at øynene ruller opp i hodet uhyggelig ofte. Han skal absolutt snakke med meg og spørre hvor mye en liten dritt-tribal vil koste å bygge på. Når han så tar av seg genseren, blir han stående og måpe ut i luften, og har tydeligvis glemt hvorfor han står der i bare t-skjorten. Etter jeg har minnet ham på hva han holdt på med, fortsetter han å vise tatoveringen, jeg sier en alt for høy pris, og så går han mumlende tilbake til haugen med motiv-kataloger.

 

Senere spør han hvor lenge vi har åpent, "er det sånn, liksom 11 til 20 ellar nåkke?". "Nei", sier vi. "12 til 18".

 

To minutter senere spør han om nøyaktig det samme. Nøy-aktig det samme.

 

Urk.. jeg blir så oppgitt. Av og til har jeg lyst til å bare plaffe dem ut gjennom døren med en dobbeltløpet hagle og la dem bli overkjørt gjentatte ganger av bilene utenfor til engang rottene på Nøstet ikke har lyst til å være i nærheten av dem.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Virker som dere her på hw er gode i Norsk, så jeg har et lite spm til dere.

Det er jeg og flere andre som diskuterer meningen av ordet "kurant".

 

Jeg mener dette betyr noe i rettning "det passer utmerket" eller "det var akkuratt dette jeg håpet på"

 

Mens de andre mener det kan oversettes med "helt, ok" eller "greit"

 

Hva er fasit her ? :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...