Gå til innhold

Siste Ordet 3

Ueland

Anbefalte innlegg

HB er ikke ille, så lenge man vet hvem som har lagd det og man vet at han som har lagd det kan lage det.

Smugler sprit er noe jeg er mye mer redd for, selv om det har gått noen liter av det og ja...

er ikke så ille uansett, metanol er "utdatert" og det skal mye til for å "få tak i det"

for å si det slik: hvis du var en langer, og dealeren din gav deg metanol - og så merker du at kundene dine enner opp på kirke gården, hva hadde du gjort? jeg ville iallefall sakt i fra hvem som lagde metanolen!

og jeg tror de fleste hadde gjort det, og derfor hadde jeg heller ikke tørt å lage metanol om jeg var en dealer...

men når det går igjennom mange ledd så blir det vanskligere og vanskligere og oppdage det, det kommer ofte fra spania og polen - så går det igjennom tyskland og danmark så sverige... Nesten umulig å finne ut av hvem er bakmennene, derfor ville jeg heller ha kjøpt HB enn smulger sprit. Men dere mente vel at man ikke burde kjøpe "billig sprit" i det hele tatt, og kjøpe på polet i stedet... noe som er rimelig dyrt(da smulger jeg heller selv - jeg har aldri kjøpt noe på polet(nei jeg er ikke stolt av det))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ganske enkelt å finne ut om det er metanol i spriten din, du tømmer bare en liten prøve over i en sånn lite keramikk-skål, og tenner på.

Hvis det er etanol, brenner spriten godt, og hvis det er metanol brenner den svakt og med blå flamme.

(eller var det omvendt? :wow: )

Endret av Soldier_448
Lenke til kommentar

men det er forskjell på 50%etanol og 50%metanol

og er ikke sikker på om de har forskjellige farger i flammen, flammen blir jo blå om det blir varmt nok, så jeg ville iallefall ikke stolt på denne metoden...

man må ha utstyr man ikke tar med seg på fest for å teste om det er metanol eller ikke...

Lenke til kommentar

*HalTan does the formatting-dance*

Heihopp og truddelu :) Jeg så en halv film (eller noe sånnt..) 25th Hour, sikkert bra film osv. mne pokker jeg kjeda livet av meg :((( Lurer på o mejg skal se en annen snart :) Ellers lurer jeg på om jeg skal få meg en hårklipp i morgen, begynner å bli.. ehm.. ja.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

De var de styggeste da, Dani.

Trykket på en sang for fem minutter siden, og NÅ begynner den å spille. :blush:

Jenter og pc = kaos.

Uansett, bussjåføren var slem i dag. Skikkelig cry baby. :thumbdown:

Lenke til kommentar
De var de styggeste da, Dani.

Trykket på en sang for fem minutter siden, og NÅ begynner den å spille. :blush:

Jenter og pc = kaos.

Uansett, bussjåføren var slem i dag. Skikkelig cry baby. :thumbdown:

De var slemme, men de var jo soete da. :)) Nesten alle var soete i filmen. Bare ikke menneskene og sånn. Og breifalbben.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...