Gå til innhold

Siste Ordet 3

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere peiling på om politiet har lov til å be om å få vite eieren av en IP adresse?

For en kamerat av meg har blitt anmeldt av skolen sin. Får å ha byttet ut logoen på toppen av siden for 5-6 mnd siden.

Og han prøver å dra meg med.

Husker, han ba meg lage en logo, med det og det innholdet. Så jeg lagde den, og spurte hva han skulle med den. Vent fikk jeg... Så etter en stund fikk jeg url til siden, og han hadde byttet den ut... med den jeg hadde lagd.

Selvfølgelig, jeg ba øyeblikkelig om passordet og brukernavnet til sjefens konto, for å fjerne den, siden han ikke ville. Derfor er jeg registrert som en av hackerne som har utført dette. Det jeg gjorde var å logge inn, se etter hvor ge kunne slette den, fant det ikke ut, så jeg logga av igjen. Uten å gjøre noe galt.

Kan jeg da siktes for noe som helst? Eller holder det til å bli frifunnet? jeg ble jo saktens "ført bak lyset" i.o.m. at jeg ikke visste hva dne var til. tenkte jo prosjekt med en gang.

Og jeg angrer på at jeg hele tatt lagde den, at jeg logget meg inn for og endre, og at jeg ikke sendte mail til ansvarlig og sa ifra.

jeg har ikke fått noen brev fra politiet, men kommer vel til å få det etter avhørene dems 3. juledag. Siden han er fast bestemt på å si ifra om meg, noe som forsovet er greit, iom. at jeg mener jeg ikke har gjort noe bevisst galt.

Noen som er gode med lover og slikt her.?

Takk..

Lenke til kommentar

jeg mener som sagt at jeg ikke har gjort noe bevisst kriminelt. ..

Og har snakket med en kamerat, som er på barnehjem osv, som har hatt mye stress med politiet. Han påstår at de ikke kommer til å bry seg noe, bare de får sagt alvorspraten sin, så jeg skal skjønne det. iom at det er førstegangslovbrudd + at jeg lagde det til noe jeg ikke visste om orginalt...

jeje.. tror nok ihvertfall jeg legger meg og prøver å sove godt, satser på det beste. Hvis ikke dreper nok far min meg innen nyttår. :p

Lenke til kommentar

Er det normal å ha sommerfugler i magen dagen før jeg motar vannkjøling (noe jeg har gledet meg lege til)?

Hvis det ikke er det, da vurderer jeg sterkt å kutte ned på nerdinga.

Edit: Glemte.. Grattis med oneoneoneoneone poster B|real ;)

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...