Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som sliter med å logge seg på MSN?

We could not sign you in to MSN Messenger because there is a problem with your .NET Passport. Click OK to learn more at the .NET Passport Web site. 0x81000303

 

Jeg får ikke logga meg inn på forsida engang. Det funker med en annen adresse tho :\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja. Blir nok ikke TG på meg denne gangen heller fordi alle jeg kjenner er helt bestemt på OsloLAN. :hm:

Å så?

Ingen av de jeg kjenner skal på TG heller... :ermm:

Det er litt kjedelig å dra alene på store LAN. Fant ut det på TG03, selv om jeg møtte et par greie karer.

 

Problemet hos disse er:

  • Mer "stabilt" nett på OL. Dette er tull.
  • Lettere å finne soveplass på OL. Det driter jeg i.
  • Mindre folk på OL, som gjør at man har bedre plass. Greit nok, men til gjengjeld blir man kjent med maaaange fler på TG.
  • "OL er mer sentralt". Hvorfor? Jeg kan gjøre alt jeg kan i Oslo i Hamar. Det meste ihvertfall.
  • Kortere reisevei. Den er bankers.

Dette var bare et lite utkast.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
tror jeg hørte på alt for høy musikk i går da jeg i dag plutselig kan høre på musikk på høyeste volum med headsettet uten å få vondt i øra :ermm:

Anbefaler deg å gå et par dager uten å belaste ørene for mye. Bør ikke ta så mye skade av å belaste ørene mye en dag. Mest når man belaster over lengre tid. Regner med du bedrer det etter hver. Suger med dårlig hørsel. Har selv litt dårlig hørsel, men score 9 på flere hørseltester i forsvaret for det.

Lenke til kommentar

Værsåplis og si at noen som er flinke i fysikk kan hjelpe dumme dumme meg med denne oppgaven:

 

"To vogner, A og B med en person i hver, har massene mA=150 kg og mB=200kr. Vognene står på en rett, horisontal vei, nokså langt fra hverandre. Et lett, men sterkt snøre går fra den ene til den andre vogna. Personen i A trekker i snøret med en konstant kraft på 50N. Se bort i fra friksjon og annen motstand.

 

a) Begge vognene får fart. Hvorfor?

b) Finn farten til vognene etter 6,0 s.

c) Hvor langt har hver vogn beveget seg da?

d) Finn summen av arbeid som er utført på vognene A og B."

 

Braindeads like me burde ikke ha fysikk :p

Lenke til kommentar
Værsåplis og si at noen som er flinke i fysikk kan hjelpe dumme dumme meg med denne oppgaven:

 

"To vogner, A og B med en person i hver, har massene  mA=150 kg og mB=200kr. Vognene står på en rett, horisontal vei, nokså langt fra hverandre. Et lett, men sterkt snøre går fra den ene til den andre vogna. Personen i A  trekker i snøret med en konstant kraft på 50N. Se bort i fra friksjon og annen motstand.

 

a) Begge vognene får fart. Hvorfor?

b) Finn farten til vognene etter 6,0 s.

c) Hvor langt har hver vogn beveget seg da?

d) Finn summen av arbeid som er utført på vognene A og B."

 

Braindeads like me burde ikke ha fysikk :p

På sparket vil jeg tipse deg om å prøve dette:

 

a) Newtons 3. lov. (Det blir omtrent det samme som om en person på is skulle dytte en annen person på isen)

 

b) og c) Begge blir påvirket av samme kraft, bare motsatt retning (jfr. Newtons 3. lov). Finn akselerasjon med Newtons 2. lov. Finn svarene ved hjelp bevegelseslikningene.

 

d) Arbeid er lik kraft ganger strekning.

 

Let me know hvis det ikke funker.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...