Gå til innhold

Siste Ordet 3

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kniz.

Det fikk jeg dagens tredje telefonselger til å legge på røret i ren frustrasjon.

Tok du inspirasjon fra Pondus eller har du egne taktikker?

Heh. Har ikke sett den i Pondus (?), tror jeg. Egne taktikker blir det vel. Fungerer utmerket å ta på seg en skikkelig overdrevet sarkastisk tone og si noe slikt som "Å NEI SIER DU DET, DU? En GAVE til MEG?!! Vær så snill, fortell meg mer om denne STRÅLENDE og totalt UFORPLIKTENDE gaven du har til.. MEG!!!". De har det med å bli temmelig sure da.

Lenke til kommentar

Gjenta alt selgeren sier, med en irriterende «herme-stemme».

Pust tungt i røret og spør hva selgeren har på seg.

Påstå at selgeren sa noe han/hun ikke sa og kjør hardt på det. Ikke vik en tomme før selgeren sier unnskyld.

Lek Jeopardy - Avbryt selgeren med «Hva er ...?» om alt mellom himmel og jord hele tiden og se om han/hun mister fatningen.

For hver påstand selgeren kommer med, spør «kan du bevise det?». Vær skikkelig mistroisk.

Vær skikkelig distré. Begynn å nynn på en sang midt i samtalen. Spør om noe selgeren nettopp har forklart. Kom med påstander rundt produktet som er helt på jordet (f.eks. at skrapeloddene de selger lukter så vondt).

Si at du er så glad for telefonen fordi du sårt trenger noen å snakke med om dine personlige problemer

Spør «hva trenger jeg det til?», kombinert med «hva så?». Selgere blir fort vippet av pinnen når det kommer spørsmål som ikke håndboken deres forklarer. Får du selgeren på defensiven, krev et unnskyld før han/hun legger på.

Be selgeren holde linja litt, gå og tøm oppvaskmaskinen, ta en tur på do og gå tilbake - uten å si unnskyld - og si at du ikke er interessert.

Prøv å sjekke opp selgeren.

Ha en gåtebok i nærheten av telefonen og spør gåter hele tiden. Ignorer at selgeren eventuelt ikke gidder å svare, da kan du gjerne gjøre narr og si «ha ha, visste du ikke det??»

Jeg skal se om jeg finner den Pondus-stripen jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Gjenta alt selgeren sier, med en irriterende «herme-stemme».

Pust tungt i røret og spør hva selgeren har på seg.

Påstå at selgeren sa noe han/hun ikke sa og kjør hardt på det. Ikke vik en tomme før selgeren sier unnskyld.

Lek Jeopardy - Avbryt selgeren med «Hva er ...?» om alt mellom himmel og jord hele tiden og se om han/hun mister fatningen.

For hver påstand selgeren kommer med, spør «kan du bevise det?». Vær skikkelig mistroisk.

Vær skikkelig distré. Begynn å nynn på en sang midt i samtalen. Spør om noe selgeren nettopp har forklart. Kom med påstander rundt produktet som er helt på jordet (f.eks. at skrapeloddene de selger lukter så vondt).

Si at du er så glad for telefonen fordi du sårt trenger noen å snakke med om dine personlige problemer

Spør «hva trenger jeg det til?», kombinert med «hva så?». Selgere blir fort vippet av pinnen når det kommer spørsmål som ikke håndboken deres forklarer. Får du selgeren på defensiven, krev et unnskyld før han/hun legger på.

Be selgeren holde linja litt, gå og tøm oppvaskmaskinen, ta en tur på do og gå tilbake - uten å si unnskyld - og si at du ikke er interessert.

Prøv å sjekke opp selgeren.

Ha en gåtebok i nærheten av telefonen og spør gåter hele tiden. Ignorer at selgeren eventuelt ikke gidder å svare, da kan du gjerne gjøre narr og si «ha ha, visste du ikke det??»

Jeg skal se om jeg finner den Pondus-stripen jeg tenkte på.

den hvor han slipper sjampoflasker i dassen?

Lenke til kommentar

Eg pleier bare ta en rimi på de derre telefon selgergerne nå: Hallo?......eg e ikkje interrisert. *leggepå*

Enkelt og greit. Før drev eg med det "ohh så sexy du høres ut" opplegget men nå er det bare effektivitet det går i.

Fikk forresten en PM som fikk humøret mitt opp i skyene. :love:

Dont ask kuz i wont tell.

*rødme* :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...