Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

uff!!!

 

i dag har jeg hatt engelsk tentamen. er egentliog ganske flink i engelsk men akkurat dette fikk jeg ikke til noe serlig. skal liksom skrive 4sider om hva som er bedre med kulturen i norge enn i afrika. i tilegg var det andre oppgaver som er mere enn vanskelige nok å skrive på norsk.

 

satt til 14:05 som vat så lenge det var lov å sitte.

Det der minte meg på noe.

(Elim) bah had to do finals today....finals there like sex, i get done to quick, and i sit there quiet for an hour thinking about what i did wrong...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Damit dah, ingen vits i å spamme her fordi du kjeder deg så kine...god damit...

 

 

*sukk*

 

 

Har skutt med 12.7 i dag. Dog, bare med rødplast, men forsatt...SYKT artig :D

Tok 100 skudd i en byge :wee:

12.7 er et stk kongevåpen. Argh, når jeg returnerer til basen blir det en uke ute i skogen med lagfører-kursing.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp brev fra Vernepliktsverket. Ser ut som om denne gutten skal på sesjon. Skal bli morro. Far min kom ned med konvolutten med et glis rundt munnen; han elsket militæret.

Gled deg, det er faktisk artig, dog den første måneden er pyton og man vil bare hjem...men man får venner og livet er bare kos :wee:

Lenke til kommentar
12.7 er et stk kongevåpen. Argh, når jeg returnerer til basen blir det en uke ute i skogen med lagfører-kursing.

Det er det...noe av d beste forsvaret har :ermm::wee:

 

Etter ukespermen min blir det også 1 uke i skauen med kommandoplass-trening og greier. Jeg skal være skytter på BV med 12.7 :woot:

Dog, blir vel mye jobbing i selve CO'et pga BV'en som jeg er på er ei CO-vogn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ok, dette er farlig; fikk meg nettopp nettbank. Et klikk her og et klikk der, så har jeg masse penger på brukskontoen. Nå er i alle fall en ting sikkert; jeg skal ha meg bil!

Lenke til kommentar

Til dere som skal på sesjon:

 

1. bud: Fyll ut all informasjonen grundig og korrekt. (Kommer an på om du vil inn eller ikke). Det står at denne informasjonen skal legges i en konvolutt, noe som ikke er nødvendig. De åpner bare konvolutten med en gang du møter opp på sesjonen likevel.

 

2. bud: Møt opp i god tid. Står det klokken 08:00, vær der senest kvart på. Jeg var der kvart på 8, og da var det allerede en 5-6 stykk før meg i køen. Hensikten med dette er at de som kommer først, får som oftest også dra hjem tidlig.

 

3. bud: Helst skal du ikke pisse/urinere/late vannet før du tar urinprøven. Urinprøven er det første de tar når du kommer inn på sesjonen, følgelig kan det bli vanskelig å få til noe hvis det er en halv time siden sist du var på toalettet. I den forbindelse anbefaler jeg også å ikke ha sex/runke 24 timer før du skal på sesjon. De måler proteininnholdet i urinen din. De som får høyt proteininnhold har enten en eller annen sykdom, er dehydrerte eller har onanert/hatt sex rett før sesjonen.

 

4. bud: Du får se en flott reklamefilm for forsvaret. Den er ganske forseggjort, fine eksplosjoner og i det hele tatt. Dette er den én av en lang venteperiode som kommer til å prege hele dagen

 

5. bud: De skal ha en aldri så liten test. Denne testen består av tre deler hvis jeg ikke husker helt feil. Delene er som følger:

Matematikk

IQ-test / logikk

Ordlikhet

 

Resultatet på denne testen spiller i og for seg ingen rolle. Topscore er 9 poeng (av 9 mulige). Får du over 6 poeng bør du være rimelig fornøyd. Du kan drite i hele testen hvis du vil, ingen vil si noe stygt til deg om du så får ett poeng. Du må bare ta den. Det er multiple chose på logikkdelen og på orddelen, husker ikke helt om det var det på matematikkdelen.

 

6. bud: Alle skal veies ,måles, og syn samt hørsel skal sjekkes. Ikke juks på de delene, det er så lett å finne ut av om du jukser eller ikke. Akkurat nå vil du være glad for at du kom tidlig. På sesjon i Trondheim roper de inn folk etter rekkefølgen de kom i.

 

7. bud: Er det en sesjonslege til stede, skal du snakke med han. Det blir spørsmål om det du har svart på papirene du fikk tilsendt i posten da du ble innkalt til sesjon. Har du attester på at det feiler deg et eller annet, bør de vises frem her. Er du heldig, blir du erklært tjenesteudyktig. Med mine papirer på pollenallergi, slapp jeg unna med "tjenestedyktig til den sivile delen av totalforsvaret" - jeg slipper førstegangstjenesten. Fortell sannheten til legen. Det er teit å si at du har hatt mentale problemer hvis du ikke har hatt det. For øvrig er det her lett å slippe hele militæret. Sier du at du har hatt selvmordstanker, slipper du nesten garantert.

 

8. bud: Du får sette opp to valg over hvor du ønsker å bli stasjonert. Bestem deg fort. Når du skal prate med vedkommende som er ansvarlig for din sesjon, er det for sent å bestemme seg. Sier du ikke noe, havner du mest sannsynlig i infanteriet. Det som tilsynelatende skal være greit, er:

* Samband

* Ingeniøropplegg, lage broer osv

* Transport

 

Velger du transport, får du ta førerkortet for klasse C og alt som er. En jeg kjenner, har alt mulig på sitt førerkort. Alt (bortsett fra klasse B) ble tatt i forsvaret. Det er dog bare mulig å kjøre opp til lastebil og større, jeg tror ikke du får kjøre opp til MC.

 

Er du hard, søker du deg til å bli fallskjermjeger eller jeger. Da får du virkelig kjørt deg. HJK skal være rimelig barskt. Hvordan dette fungerer er jeg ikke sikker på.

 

Alt i alt, det du lærer på sesjon, er at tålmodighet er en dyd.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med en tråd som fortsetter of fortsetter og fortsetter.
Hva er vistsen med å poste idiotiske threads?

It's Phun! ;)

Jaja, får vel bare stenge de da...

Kanskje d er en mulighet for han, det kan jo ikke han vite...dere kan jo ha det "bad" og han kan stå fram som "den reddene ridder" :wee:

Enig der.. Han er jævlig fin egentlig :D

Akkurat..jeg har rett...som alltid!!!

 

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...