Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Men likevel, man kan ikke bare tro at slike ting bare angår en selv. Når datteren vokser opp mens faren henger i taket etter kroker igjennom huden, så vil ikke jeg regnet det som den beste oppveksten. Ok, det er hans kropp, men det er også hans familie. Glad jeg ikke er i datterens sko.

Åh, få høre. Hvordan vil det å ha et avslappet forhold til smerte gjøre en person til en dårlig far? Er det "sykt" å kunne dingle etter kroker uten å bry seg om det gjør vond, bare fordi dere ikke klarer å forstå det?

 

Hvordan vil jeg bli som far, tror du? Jeg har en tunge som er splittet, 22mm store hull i øreflippen, og tatoveringer som med tiden vil dekke store deler av armer og bein. Scarification er ikke min ting, men jeg hadde såvisst ikke brydd meg om smerten som fulgte med, om jeg skulle ha gjort noe tilsvarende. Ekskluderer disse holdningene meg som en god far?

 

Det er merkelig at jeg har vært den mest populære voksen-personen i alle barnehager og skolefritidsordninger jeg har jobbet i. Eller er definisjonen på en god far/mor en som ser ut som alle andre, som ikke skiller seg ut på noen som helst måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At han har ett arr på ene armen gjør han ikke akkurat til en forferdelig far nei, hva vet dere tvilere om han som person?

 

Han sa at han satte ett merke for en stor begivenhet i livet hans, noe han alltid vil huske. Ikke det at han vil glemme datteren, men at han har ett synlig minne med seg hele tiden. MAO, han har med seg arret istedet for det klisjèfylte bildet i lommeboka.

Endret av ZkedaR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men likevel, man kan ikke bare tro at slike ting bare angår en selv. Når datteren vokser opp mens faren henger i taket etter kroker igjennom huden, så vil ikke jeg regnet det som den beste oppveksten. Ok, det er hans kropp, men det er også hans familie. Glad jeg ikke er i datterens sko.

Åh, få høre. Hvordan vil det å ha et avslappet forhold til smerte gjøre en person til en dårlig far? Er det "sykt" å kunne dingle etter kroker uten å bry seg om det gjør vond, bare fordi dere ikke klarer å forstå det?

 

Hvordan vil jeg bli som far, tror du? Jeg har en tunge som er splittet, 22mm store hull i øreflippen, og tatoveringer som med tiden vil dekke store deler av armer og bein. Scarification er ikke min ting, men jeg hadde såvisst ikke brydd meg om smerten som fulgte med, om jeg skulle ha gjort noe tilsvarende. Ekskluderer disse holdningene meg som en god far?

 

Det er merkelig at jeg har vært den mest populære voksen-personen i alle barnehager og skolefritidsordninger jeg har jobbet i. Eller er definisjonen på en god far/mor en som ser ut som alle andre, som ikke skiller seg ut på noen som helst måte?

Fordi det er sykt. Hva er så sykt? Det er de tingene og avgjørelsene som skiller seg ut i fra hva mengden ville gjort. De fleste av oss ville ikke gjort det han gjorde, av åpenbare grunner. At det er lemlestelse og smerte involvert gjør det bare verre. Det er selvdestruksjon. Mannen er fysisk selvdestruktiv.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Jeg er elendig til å diskutere fordi jeg kaller deg trangsynt, jaha...

 

greit, jeg syns ikke det er sykt, og syns dermed du er, nettopp, trangsynt.

 

Hvorfor, fordi du ikke ser gjennom utseendet hans og ned til røttene, personligheten hans. Og ikke minst, hva dette betyr for ham.

Endret av ZkedaR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er elendig til å diskutere fordi jeg kaller deg trangsynt, jaha...

Ja ... forstår du ikke det selv? Du bare slenger ut noe sånt. Blir det samme som når Schanke klabbet til en annen politiker.

 

greit, jeg syns ikke det er sykt, og syns dermed du er, nettopp, trangsynt.

 

Vær så snill. Du synes ikke det er sykt, jeg synes det er sykt, du sier jeg er trangsynt på grunn av ulike meninger, nettopp, du må først forstå hva trangsynt betyr og hvilke sammenhenger det kan brukes i.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Fordi det er sykt. Hva er så sykt? Det er de tingene og avgjørelsene som skiller seg ut i fra hva mengden ville gjort. De fleste av oss ville ikke gjort det han gjorde, av åpenbare grunner. At det er lemlestelse og smerte involvert gjør det bare verre. Det er selvdestruksjon. Mannen er fysisk selvdestruktiv.

HELT enig. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te, du er bare trangsynt, intet annet.

Fordi jeg definerer hva som er sykt? Du er elendig å diskutere.

Velger å tro at du definerer hva du synes er sykt og ikke de andre.

Hvorfor er man sinnsyk? Fordi man er til en stor grad annerledes enn mengden.

Hvorfor er dette sykt? Fordi det er ikke noe mengden ville gjort.

 

Ja, det er faktisk det store flertall som bestemmer hva som er normalt og ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
tatoveringer, scarification osv. er jo kanskje noen av de eldste kunstformene som finnes.

Å så? Skal det liksom rettferdiggjøre hvor teit det er?

 

Edit: Tenker ikke på tatoveringer.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...