Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Hvorfor skjære av seg hud på den måten? Hva i all verden er det vedkommende oppnår med slikt?

 

Skjønner at psilocybe setter seg på bakbeina nå, det er jo bodyart han liker. Selv synes jeg det på den linken ser direkte idiotisk ut. Tatoveringer og piercinger får holde.

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ikke ha meninger om absolutt alt, men siden dette var et rimelig spesielt tilfelle, valgte jeg å kommentere det. Vedkommende spurte i og for seg heller ikke om min mening, og jeg tviler også på at han ville ha brydd seg om jeg hadde sagt det til han.

 

Men bevares, han kan da gjøre hva han vil. Han kunne godt ha tatt selvmord for min del, jeg vet ikke hvem han er og gir egentlig faen i hva han nå måtte finne på.

 

ZkedaR: Tipper det å være negativ til noe også faller under det som kalles ytringsfrihet.

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

Jaja, jeg taler tydeligvis for døve ører her. Hvorvidt en scarification er pen eller ikke, skal da være opp til hver enkelt å bedømme, så det henger jeg meg ikke opp i. Han som er avbildet hadde en svært personlig grunn for å gjøre det, og jeg tror ikke allverdens sneversynte mongoer kommer til å få ham til å angre på det.

 

Det som provoserer meg, er å stemple scarification og andre smertefulle ting som "mindre smart" å gjøre. Enkelte ser bare ikke smerte som et hinder, så enkelt kan det være. Det gjør vondt, men smerte forsvinner.. big deal.

Lenke til kommentar
Jaja, jeg taler tydeligvis for døve ører her. Hvorvidt en scarification er pen eller ikke, skal da være opp til hver enkelt å bedømme, så det henger jeg meg ikke opp i. Han som er avbildet hadde en svært personlig grunn for å gjøre det, og jeg tror ikke allverdens sneversynte mongoer kommer til å få ham til å angre på det.

 

Det som provoserer meg, er å stemple scarification og andre smertefulle ting som "mindre smart" å gjøre. Enkelte ser bare ikke smerte som et hinder, så enkelt kan det være. Det gjør vondt, men smerte forsvinner.. big deal.

Men likevel, man kan ikke bare tro at slike ting bare angår en selv. Når datteren vokser opp mens faren henger i taket etter kroker igjennom huden, så vil ikke jeg regnet det som den beste oppveksten. Ok, det er hans kropp, men det er også hans familie. Glad jeg ikke er i datterens sko.

Lenke til kommentar
Å påføre seg selv smerte av den grad er IMO teit. Dessuten synes jeg ikke det ble pent i det hele tatt. Dette mener JEG.

Å snakke om ting man ikke har peiling på er ultra teit IMO! Dessuten så er det ikke pent(verbalt sett) i det hele tatt. Dette mener JEG!

 

 

 

 

Å påføre seg er ikke frivlig, men likevel frivlig.

Folk som gjør dette gjør det for å oppnå kontrol i det minste noe. Altså, folk som gjør det er folk som generelt sett ikke har det så godt og har lyst til å ha en følelse av kontrol. Denne kontrol følelsen blir til slut en illusjon da folk blir rett og slett hekta på dette som det var et rusmiddel. (Kroppen utløser faktisk rusmiddel med smerte). Og greier ikke å slutte selv om de vil det, kjenner noen som sliter med dette, synes inderlig synd på de.

Det er også mange andre grunner til at folk gjør dette, fks. at fysisk smerte er "bedre" enn psykisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...