Wabby Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) *hat* det når noen skylder meg penger... Har en som skylder meg 1000, enda en som skylder meg 1000 en annen som skylder meg 500, en som skylder meg 900, og litt smått her og der. 100 og 200 og slik. Får vel starte snart med noe torpedovirksomhet... Edit: Jeg fikk første innlegg på side 0,2K Endret 21. november 2003 av Wabby Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 /me skal trolig ha LAN i helgen.. Skikkelig svære greier også Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 omg.. Denne PSUèn fatter jeg ikke.. Det er slik at når jeg bytter switsjetransistorene så starter han og når jeg sleppr dem så slutter han og gå.. Men jeg har loddet dem av og på så de har like god kontakt uansett hva jeg gjør.. Wabby! hjelp.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 omg.. Denne PSUèn fatter jeg ikke..Det er slik at når jeg bytter switsjetransistorene så starter han og når jeg sleppr dem så slutter han og gå.. Men jeg har loddet dem av og på så de har like god kontakt uansett hva jeg gjør.. Wabby! hjelp.. Ikke helt på tanken din, men at det en ATX det er snakk om ? Har den vært defekt engang, siden du ahr byttet noen transistorer ? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Alt er orginalt.. Transistorene er i orden. Har målt diodetest og med ohmeter. Men nå ser det ut som han går litt her. Loddet slik at kjøleribben står litt på skrå og dermed sørger for en bedre stilling.. Loddet dem ut og inn for og sikre meg at det ikke var noen knekte ben elns. Er 4stk som har samme feilsymtom ifra samme kunde. Folka her vil gjerne finne ut hva det er. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Og etter dette så har den begynnt med å slå seg av. Hørtes noe rart ut, men dem må jo gi en ekstra puls en plass da for at den skal slå seg av igjen, eller så må det være noe som ikke klarer å holde seg oppe. Har litt vanskligheter med å sette meg inn i dette , sitter på jobb, tenker KabelTv, internett, rare mennesker som kjører på boksene våre og vil at vi skal dekke skadene på bilen osv.. og oppå det hele, elektronikk Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 heh... Her er det bare elektronikk og data.. Btw.. har en maskin som står bak her som stresstestet atm.. Må sjekke den brb Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 bF1942 er farlige greier. Når du først begynner å spille så klarer du ikke å slutte. Vel eg går og legger meg. Hmm eg tror eg heller tar meg en varm dusj først. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hørest ut som om du har det kjekt CFD. For en gangs skyld så har vi noe intresangt her og... har digital teknikk igjen. Binære tall er bare helt konge! I dag har vi satt opp sånn tabell for å "tolke" binær tall.. hehe. Så nå kan jeg vertfall skive 11, 30 og 17,6 i binær tall. Hihihi... Nei gidamei... sovna nesten i forje time. Men har drukket en kartong med eple jucie her... *ding-dong* Den ble jeg litt sånn indre stresset av... Eller kansje jeg rett og slett er litt hypp på tall... *grin* Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hørest ut som om du har det kjekt CFD. For en gangs skyld så har vi noe intresangt her og... har digital teknikk igjen. Binære tall er bare helt konge! I dag har vi satt opp sånn tabell for å "tolke" binær tall.. hehe. Så nå kan jeg vertfall skive 11, 30 og 17,6 i binær tall. Hihihi... Nei gidamei... sovna nesten i forje time. Men har drukket en kartong med eple jucie her... *ding-dong* Den ble jeg litt sånn indre stresset av... Eller kansje jeg rett og slett er litt hypp på tall... *grin* Hehe.. Så det er ikke bare jeg som sovner etter det du driver med.. ? =P (Det var ment som en spøk til alle som tenker koffert her) Urge hjelper hvis man er trøtt.. Fanta og julebrus gjør det ikke.. Har ikke prøvd noe annet ,men vet jo at disse alternativene er uaktuelle siden Creature ikke drikker brus (har prøvd og overtale ,men det ekke så lett) Digitalteknikk er ikke gøy.. Iallefall på VK1 elektronikk så er det ikke gøy siden man da må sette opp karnaugdiagrammer og tellere hele tiden.. Selve tallsystemene og addisjon og slike ting med dem gikk greit.. Men du får kose deg Monica.. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg sliter litt jeg da... Har glemt boka så... og har fått noen oppgaver som man helst skulle hatt boken for... spørmål jeg føler jeg egentlig burde ha visst... 1 - Hvorfor sier man at datamaskiner er digitale? 2 - Hva er en analog datamaskin, og hva er ulempen med den? 3 - Hvirfir bruker datamaskinen det binære tallsystem? + to oppgaver til som går ut på og gjøre opp binære og digitale tall... *klem til CFD* Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Binær humor er gøy ! *ler* Men fyyyyyy faaan for noen møkka folk jeg har hatt på telefon idag. *inkasso saker *Folk som kjører på boksene våre og mener at vi skal dekke skadene på bilen *Kunde som ser etter startknappen på tastaturet og mener at musa ikke har noen knapper *Folk som ringer feil og tror at når du har kommet igjennom at vi kan hjelpe dem uansett. Jeg bare lurer på hvem neste blir jeg... :hrmph: Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hørest ut som en rå jobb da Wabby... Jeg personlig hatte sikkert brekki sammen av latter hadde jeg hatt røret Men nå er jo jeg bare meg dah... Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 *ler lenge*høres ut som du har en bra dag Wabby Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hørest ut som en rå jobb da Wabby... Jeg personlig hatte sikkert brekki sammen av latter hadde jeg hatt røret Men nå er jo jeg bare meg dah... Nja, kan nok høres festlig ut det, men når du sitter her og prøver å hjelpe og de ikek skjønner så kan du ikke rope "erru tett eller" og slikt. Må sette seg inn i situasjonen og prøve så godt det lar seg gjøre... Er noe slitsomt. Men f.eks når jeg var på Oslo-Kiel ferga på fylla og snakket med mange ukjente folk, billig bil åse og Co ( ikke spørr ) ... Og dro mange historier fra jobb så fikk vi oss mange gode lattere og Jobben høres fet ut... Sånn på slutten av uka så kan man ha masse og le om , men der og da... Ufff... slitsom... Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Noen her som vet hvem Paris Hilton er? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Jeg sliter litt jeg da... Har glemt boka så... og har fått noen oppgaver som man helst skulle hatt boken for... spørmål jeg føler jeg egentlig burde ha visst... 1 - Hvorfor sier man at datamaskiner er digitale? 2 - Hva er en analog datamaskin, og hva er ulempen med den? 3 - Hvirfir bruker datamaskinen det binære tallsystem? + to oppgaver til som går ut på og gjøre opp binære og digitale tall... *klem til CFD* 1 - Hvorfor sier man at datamaskiner er digitale? Det finnes bare 2 tilstander som transistorene kan være i. På eller av. Transistoren er en meget god bryter og det går en meget lite lekasjestrøm og den kan somsagt forandre mellom av og på flere millioner ganger i sekundet. 2: Analoge datamaskiner fantes før ,men dette er lenge siden. Grunnen til at Analoge datamaskiner er dårligere er at komponentene som somregel er potmetere forandrer verdi over tid og man ikke kan kjøre noe særlig med hastighet på den.. Bare se på DAC`er Skal man overføre noe på en kabel er det også mye bedre hvis det er digital fordi pulsene somregel kan se rimelig deformerte hvis man sender ut analoge signaler på en kabel. Men øker man spenningen så går signalene lenger ,men desverre så kan man regne en kabel som en spole i serie og en kondensator mot jord og dermed så får man uansett et tap.. Dette gjelder for TP kabler og alle andre kabler som har kobberledere.. Fiberkabler har ikke denne ulempen ,men vi har feks ting som disperesjon. Fordelen er at man har en nesten uendelig stor båndbredde og at man bare trenger regenerator hver 100. km.. 3: Det finnes også et tallsystem som heter GRAY systemet. Fordelen med det framfor binær er at det bare er en av "verdiene" som forandrer seg hver gang og dermed blir det mye mindre feil hvis det oppstår en feil i systemet. Kanskje litt mye elektronikk da.. Men lever inn det jeg har skrevet der (muligens det er litt rotet ,men det er ikke så dumt da) jaja.. Der gikk lunch pausen min.. EDIT: Ikke lever det inn.. Har rablet det ned uten og tenkt.. Endret 21. november 2003 av CFD Lenke til kommentar
cnil Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Noen her som vet hvem Paris Hilton er? Han eller hun kanskje? Endret 21. november 2003 av cnil Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Noen her som vet hvem Paris Hilton er? Du har ikke tilgang til siden du forsøker å nå! Dessverre benytter en del ansatte Internett til private aktiviteter i en slik utstrekning at det hindrer Telenors forretningsaktiviteter. Det benyttes derfor en tjeneste som filtrerer trafikk mellom internt nett og Internett. Det kan i sjeldne tilfeller skje at dette filteret stopper nyttetrafikk. Dersom du mener at du urettmessig har blitt stoppet kan du ta kontakt med IT Avdelingen. Er det prono han fyren driver med eller ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg