Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsikringsselskapene gjør ALT DE KAN for å finne noe de kan "ta" deg i, noe som strider mot reglene. og FredriRB, er egentlig ikke interessert i en moped med masse trim, heller en driftsikker lettmc (Honda NSR f.eks) som går greit, som klarer å holde alle fartsgrenser, lovlig :)

 

Btw, er stor stor sjangs for å bli tatt for trim, hvertfall det jeg har erfart her i Skien. (men så er jo skien litt spesielt :p )

 

God natt

Lenke til kommentar
Men orker ikke lett-mc tror jeg. Er billigere å kjøre ulovlig moped og få et par bøter enn lett-mc ^^

Vel, ikke for å ødelegge gleden ellerno, men mange er svært lite opplyste på det området med trim..

 

Sannsynligheten for å bli stoppa av politiet er relativt liten med trim, og blir man stoppa, så blir det bot eller avskiltning inntil bedring.

 

Det største problemet, i min mening, er forsikringen.. Denne er ikke gyldig da kjøretøyet ikke er godkjent i den tilstanden. Det er relativt lite morsomt når man da kjører ned og kverker en unge, og skal betale erstatning. Tror ikke et forsikringselskap er så villig til å betale ut millioner de egentlig ikke trenger å betale ut.. Man leker ikke butikk, lissom..:)

Jeg vet hva som skjer med trim, men om du er i en såpass alvorlig ulykke som det er personskader så bør man være glad man overlevde. Men det står faktisk ikke i polisen min at forsikringen ikke gjelder ved trim. Det står mye annet, som kjøring i utmark osv, men ikke noe om trim. Ved andre ulykker spørs det jo litt, om eksosanlegget blir vraket og du skrur på et strøkent originalanlegg så skjønner takstmannen\-kvinnen det, det spørs også litt på humøret hans\hennes.

 

 

bjaa: joa, sant nok. Men faen, det koster å være kar

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tja. Noen kaller meg veslevoksen, andre kaller meg barnslig, så I guess it is up to the "eye of the beholder" ;)

Ja, hvis "beholderen" er enøyd så...

 

Tulla :p

Lenke til kommentar
BlablablaBLAblabla...

Altså, gammer'n, det jeg sier er at det LANGT ifra stemmer at jenter er modnere enn gutter, i hvert fall ikke når man når 17-18-årsalderen. Det finnes modne 17-åringer, og det finnes fjortisser i samme alder: AV BEGGE KJØNN.

Sier du ja og hvor godt stemmer det når du sier det?

Slik jeg ser det så er det slik at jenter i den alderen tar enkelte og mere modene "valg" en gutter.

Lenke til kommentar
teknikeren, gi oss eksempler!

hmm eksempler på stående fot uten å skrive en hel avhandling? ikke i kveld ;) må sove snart skal jo på jobb i morgen, men jeg kan skrive hva jeg mener med modenhet , slik jeg ser det nokk en gang.

 

*En som er moden har en mere realistisk oppfatning av ens egen kapasitet og egne begrensninger, det vil si selvinnsikt.

også har de som er modene større evne til å skjelne mellom egne og andres ønsker og behov, altså større grad av selvstendighet.

Man kan også nevne større evne til foreta en realistisk vurdering av målene en har i livet og se dem i forhold til det andre vil pådytte oss - kommersielt som åndelig/religiøst mm.

større evne til å ta inn over seg at en selv og andre en gang skal dø, uten å bli rammet av den store fortvilelsen.

 

Og jeg synes jenter faktisk har en mere realistisk oppfating av seg og sine begrensninger.

Lenke til kommentar
Men orker ikke lett-mc tror jeg. Er billigere å kjøre ulovlig moped og få et par bøter enn lett-mc ^^

Vel, ikke for å ødelegge gleden ellerno, men mange er svært lite opplyste på det området med trim..

 

Sannsynligheten for å bli stoppa av politiet er relativt liten med trim, og blir man stoppa, så blir det bot eller avskiltning inntil bedring.

 

Det største problemet, i min mening, er forsikringen.. Denne er ikke gyldig da kjøretøyet ikke er godkjent i den tilstanden. Det er relativt lite morsomt når man da kjører ned og kverker en unge, og skal betale erstatning. Tror ikke et forsikringselskap er så villig til å betale ut millioner de egentlig ikke trenger å betale ut.. Man leker ikke butikk, lissom..:)

Jeg vet hva som skjer med trim, men om du er i en såpass alvorlig ulykke som det er personskader så bør man være glad man overlevde. Men det står faktisk ikke i polisen min at forsikringen ikke gjelder ved trim. Det står mye annet, som kjøring i utmark osv, men ikke noe om trim. Ved andre ulykker spørs det jo litt, om eksosanlegget blir vraket og du skrur på et strøkent originalanlegg så skjønner takstmannen\-kvinnen det, det spørs også litt på humøret hans\hennes.

 

 

bjaa: joa, sant nok. Men faen, det koster å være kar

Står i vognkortet! Kjører du et kjøretøy, f.eks en moped som har større motoreffekt enn det den er godkjent for, og du kjører ned og lemlester noen. Så kan forsikringsselskapet kreve regress, og du blir gjeldsslave resten av livet ditt.

Samme f.eks hvis du har en passasjer uten hjelm, dere kræsjer og passasjeren blir grønnsak, så kan forsikringsselskapet kreve regress, og du blir gjeldsslave resten av ditt sure liv. Pga DU har begått en meget uansvarlig handling.

Lenke til kommentar

For de som fikk meg seg utbruddet mitt for et par sider siden, her er oppfølgingen.

 

Det har vært innbrudd i tre boder i bygget jeg bor i. Hos oss hadde de revet vekk noe gjerde-aktig gitter som var festet med stifter, kravlet inn og åpnet døren fra innsiden.. og tatt med seg ca. 100-150kr i tomflasker og flaskekasser. Drittunger etter alt å dømme, da en hel haug med PC-dingser var etterlatt, og i tillegg var hullet i gitteret temmelig lite.

 

Etter å ha snakket med hun ene naboen, mente hun at vi burde stikke innom butikkene som var i nabolaget. Hun hadde også sett tre unger som bar på kasser og poser med tomflasker. Vi gikk innom den nærmeste, og joda, der hadde de hatt tre 10-12-åringer innom med enorme mengder flasker et par dager tidligere. Jeg gav innehaveren nummeret mitt, og han skulle ringe hvis de ungene dukket opp igjen.

 

Et par timer senere blir jeg oppringt av en fyr som sier at han er faren til en av disse ungene, og lurte på hva dette gjaldt. Jeg forklarte situasjonen, og han mente det måtte være feil, da han hadde plukket flasker med disse ungene i nygårdsparken. Jaja..

 

En time senere ringer han opp igjen, har snakket med sønnen sin, og han har tydeligvis tilstått hele greien. Jeg møtte faren fem minutter senere, fikk kompensasjon for bryderiet og de stjålne tomflaskene (ikke det at det var noen big deal, men men), og masse beklagelser.

 

Case closed i løpet av tre timer. Kanskje det er privatdetektiv jeg burde satse på å bli. :)

Lenke til kommentar

Genial historie.

 

Jeg har en tittel til en evt. roman: "Tomflaske-massakrerne".

 

Smått eid han gutten ble, da! :)

 

EDIT:

Sjekker filmen as we speak. :)

 

Yuch! Det er sånne ormer som kommer i blodet om det drikkes urent vann i Afrika. De små "ormene" kan bli opptil 10 meter lange, og spiser maten du spiser, så du dør. Tenk deg det: En ti meters orm som farer rundt inni deg og spiser maten. YUM! :cry:

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
Sier du ja og hvor godt stemmer det når du sier det?

Jeg baserer det på min egne erfaringer, det gjør du også. Mitt ord mot ditt.

 

Slik jeg ser det så er det slik at jenter i den alderen tar enkelte og mere modene "valg" en gutter.

 

Du mener vel det. Det er blant annet denne "myten" jeg vil til livs. Min erfaring er at typiske trekk for mange jenter i den alderen er at de rett er illojale i vennskapsforhold, er irrasjonellt fintfølende når det kommer til uvennskap, ofte er SVÆRT følelsesmessige ustabile, ofte har et utrolig kynisk forhold til kropp og utseende og er ofte alt for flinke til å baksnakke etc.

 

Dette gjelder NATURLIGVIS ikke for alle, og kombineres ofte med GODE, modne egenskaper, men det er likevel nokså klart for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...