Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Det har enda ikke gått opp for meg at om 4 timer og 28 minutter blir jeg myndig. Noen som har noen ideer til hva jeg skal gjøre i kveld? Og nei, jeg kan ikke stikke ut og drikke gratis pils, fordi jeg har oppkjøring i morra tidlig...

stikk på lokalbutikken og kjøp pils til helgen (i morgen tidlig). da vil du oppdage at de ikke spør etter legitimasjon og sikkert kunne ha kjøpt masse alkohol lenge før du var 18 :p

 

Forresten.. hva var det du sa med å betale 10k i mnd til din mor?

Vel, mora mi er kronisk syk. Hun var kun i 50% jobb da hun ble det, og får dermed kvart trygd. Sammen med den halve jobben hun har, blir det ikke mange kronene ut av det, og det koster litt å få ting til å gå rundt. Husstanden bruker ca 300.000 i året, og hun tjener ca 180.000 netto. Det resterende beløpet må jeg betale, og det blir noen kroner i måneden. Tidligere fikk vi en shitload med støtte fra rikstrygdeverket og en privat forsikring ellerno, men no longer iom at jeg blir 18 i morra.

 

Det hadde kanskje vært rimeligere å flytte ut, men mamma har ikke råd til å sitte med huset vi har nå alene, og jeg vet hvor mye hun elsker dette stedet, så da får det hele stå sin prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har enda ikke gått opp for meg at om 4 timer og 28 minutter blir jeg myndig. Noen som har noen ideer til hva jeg skal gjøre i kveld? Og nei, jeg kan ikke stikke ut og drikke gratis pils, fordi jeg har oppkjøring i morra tidlig...

stikk på lokalbutikken og kjøp pils til helgen (i morgen tidlig). da vil du oppdage at de ikke spør etter legitimasjon og sikkert kunne ha kjøpt masse alkohol lenge før du var 18 :p

 

Forresten.. hva var det du sa med å betale 10k i mnd til din mor?

Vel, mora mi er kronisk syk. Hun var kun i 50% jobb da hun ble det, og får dermed kvart trygd. Sammen med den halve jobben hun har, blir det ikke mange kronene ut av det, og det koster litt å få ting til å gå rundt. Husstanden bruker ca 300.000 i året, og hun tjener ca 180.000 netto. Det resterende beløpet må jeg betale, og det blir noen kroner i måneden. Tidligere fikk vi en shitload med støtte fra rikstrygdeverket og en privat forsikring ellerno, men no longer iom at jeg blir 18 i morra.

 

Det hadde kanskje vært rimeligere å flytte ut, men mamma har ikke råd til å sitte med huset vi har nå alene, og jeg vet hvor mye hun elsker dette stedet, så da får det hele stå sin prøve.

Jeg skjønner ikke hvordan husstanden kan bruke så sinnsykt mye. Er dere ikke bare to personer?

Lenke til kommentar

apropos topic om og få betalt for å gjøre det bra på skolen:

jeg skønner godt at noen foreldre vil gi belløning til sine barn når de gjørd et bra,e men må innrømme at jeg synes det er litt feil og få belønning, men hvis dette er siste løsning skjønner jeg godt at dette er nødvendig, EoD?

Lenke til kommentar

LordZyfeX - Hehe var ettpar år (eller kanskje lengre) siden jeg så no på TV om svenske ungdomer, de fikk betalt for å ikke vandalisere skolen, det sier jo bare litt. Billigere å betale dem for å ikke knuse skola enn å dekke reprasjons kostnader...Så hvis dere er fri for penger så følg Sveriges gode eksempel

Lenke til kommentar
Hvis man anser seg selv som barn når man går på VGS, så er det sikkert helt greit å få penger av mamma og pappa for å være flink til å gjøre leksene sine :roll:

Ikke får vi drikke øl, ikke får vi kjøre bil. Vi får heller ikke ta danskebåten uten folk over 21. Ikke slippe inn på barer. Ikke ta imot gaver fra foreldre når man har gjort en god jobb på skolen.

 

 

Geeez...

Lenke til kommentar
Hvis man anser seg selv som barn når man går på VGS, så er det sikkert helt greit å få penger av mamma og pappa for å være flink til å gjøre leksene sine  :roll:

Ikke får vi drikke øl, ikke får vi kjøre bil. Vi får heller ikke ta danskebåten uten folk over 21. Ikke slippe inn på barer. Ikke ta imot gaver fra foreldre når man har gjort en god jobb på skolen.

 

 

Geeez...

Kanskje det er derfor dere ikke får kjøre bil, drikke øl osv? :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...