Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Bandidos Pelle:

 

Foreldra dine er vel rike vest-kants folk de da.. ?

Synes også det er tåpelig med sånt, altså det er din utdanning, og du som skal ha jobb senere. Jeg skjerpa karakterene mine i 10. for å komme inn på førstevalg, og jeg ikke faen ikke betalt for det! Skulle bare mangle..!

 

Synes det er kvalmt at folk forventer å få betalt for sånt.. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mamma sa at hvis jeg får 5 i alle fag unntagen gym og fransk, der det kan "holde" med 4, så skal jeg få en LCD-skjerm til 4-5k av henne til jul. Faen til mye pugging som må til...

haha. synes det er så teit med folk som får ting fordi de får gode karakterer :p

Det er ikke snakk om å få ting fordi jeg er god på skolen, men å få ting for at jeg skal bli god på skolen. :)

Vel.. Hvorfor skal du få gode karakterer? Fordi foreldrene dine vil at du skal få det? Er du ikke voksen nok til å skjønne at å jobbe og få gode karakterer er til DITT eget beste?

Jo, jeg vil gjøre det godt på skolen, men en lcd-skjerm er faktisk verdt de ekstra timene med pugging for å få de virkelige gode karakterene. Pluss, at det var mammas idè, og jeg må lese like hardt uansett, så jeg klager ikke på å få en lcd-skjerm med på kjøpet...

Lenke til kommentar

Dimdal: Du har overhodet ikke lest postene mine, for hadde du det, så hadde du forstått hva jeg mente.

 

Nummer en: Jeg FÅR ikke disse tilbudene - fordi jeg jobber hardt uansett, men hvis det som skal til å få noen til å jobbe hardt for å greie et mål ved å gi dem en belønning som frister fælt, fungerer det nok. Jeg sier at jeg synes LOGIKKEN virker lur og smart.

 

Nummer to: Jeg vet hva jeg snakker om. En nær venn av meg skjerpet seg kraftig etter at han skulle få et lydmikse-anlegg(-sak) hvis han greide å komme inn på skolen ved neste halvåret. Han lå 7 poeng under, men arbeidet kraftig, for han ville ha det lydmikse-anlegget. Han kom inn med glans, og er nå utrolig flink på skolen. Han trenger ikke lenger noen belønning, nå har han vendt seg til det.

 

Jeez, skjønner ikke hvorfor folk angriper meg fordi jeg uttrykker min mening.

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
Dimdal: Du har overhodet ikke lest postene mine, for hadde du det, så hadde du forstått hva jeg mente.

 

Nummer en: Jeg FÅR ikke disse tilbudene - fordi jeg jobber hardt uansett, men hvis det som skal til å få noen til å jobbe hardt for å greie et mål ved å gi dem en belønning som frister fælt, fungerer det nok. Jeg sier at jeg synes LOGIKKEN virker lur og smart.

 

Nummer to: Jeg vet hva jeg snakker om. En nær venn av meg skjerpet seg kraftig etter at han skulle få et lydmikse-anlegg(-sak) hvis han greide å komme inn på skolen ved neste halvåret. Han lå 7 poeng under, men arbeidet kraftig, for han ville ha det lydmikse-anlegget. Han kom inn med glans, og er nå utrolig flink på skolen. Han trenger ikke lenger noen belønning, nå har han vendt seg til det.

 

Jeez, skjønner ikke hvorfor folk angriper meg fordi jeg uttrykker min mening.

Har ikke angrepet deg jeg.. bare utrykker min mening om et tema.. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner poenget ditt Bandidos Pelle, jeg jobber mye med skolen ( innimellom ihvertfall eller så setter jeg meg ved dataen og sier at jeg jobber med skolearbeid) og da vil foreldrene mine belønne meg. De nekter å betale for karakterer på en prøve men jeg fikk et webcam til nesten tusen kroner etter å ha hatt tre tentamener på en uke og jeg hadde brukt masse tid på å forberede meg.. Også fikk jeg en tusenlapp til sommeren siden jeg hadde jobbet mye med eksamen og sånn også. Synes det er gøy å bli belønnet men klarer ikke drite i skolen uansett så jeg jobber hardt selv uten annen belønning enn bra karakterer.

Lenke til kommentar
Dimdal: Du har overhodet ikke lest postene mine, for hadde du det, så hadde du forstått hva jeg mente.

 

Nummer en: Jeg FÅR ikke disse tilbudene - fordi jeg jobber hardt uansett, men hvis det som skal til å få noen til å jobbe hardt for å greie et mål ved å gi dem en belønning som frister fælt, fungerer det nok. Jeg sier at jeg synes LOGIKKEN virker lur og smart.

 

Nummer to: Jeg vet hva jeg snakker om. En nær venn av meg skjerpet seg kraftig etter at han skulle få et lydmikse-anlegg(-sak) hvis han greide å komme inn på skolen ved neste halvåret. Han lå 7 poeng under, men arbeidet kraftig, for han ville ha det lydmikse-anlegget. Han kom inn med glans, og er nå utrolig flink på skolen. Han trenger ikke lenger noen belønning, nå har han vendt seg til det.

 

Jeez, skjønner ikke hvorfor folk angriper meg fordi jeg uttrykker min mening.

Har ikke angrepet deg jeg.. bare utrykker min mening om et tema.. :roll:

Vel, du kaller foreldrene mine "rike vest-kants folk". Måten du sa det på virket ganske "amper". Selv om vi bor på den såkalte "vestkant" sier det lite eller ingenting om vår økonomi. Vi har nok til at vi klarer oss.

 

I tillegg sier du: "Synes det er kvalmt at folk forventer å få betalt for sånt".

 

Det er INGEN som i hele posten, tråden eller NOEN av mine innlegg som har hentydet til at jeg FORVENTER å få betalt. Jeg forventer det ikke, og jeg har lest gjennom innleggene her på nytt, og det er faktisk heller ingen andre som har skrevet at de forventer det. Du har nok lest feil, dessverre.

 

Derfor synes jeg ditt innlegg var på kanten til frekt, men no hard feelings fra min side, vil bare at argumentasjonen skal holdes høflig og i en ren "tone". Det er det eneste jeg krever. :thumbup:

 

@Anette: Endelig noen som i hvert fall forstår innleggene mine.

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
Jeg skjønner poenget ditt Bandidos Pelle, jeg jobber mye med skolen ( innimellom ihvertfall eller så setter jeg meg ved dataen og sier at jeg jobber med skolearbeid) og da vil foreldrene mine belønne meg. De nekter å betale for karakterer på en prøve men jeg fikk et webcam til nesten tusen kroner etter å ha hatt tre tentamener på en uke og jeg hadde brukt masse tid på å forberede meg.. Også fikk jeg en tusenlapp til sommeren siden jeg hadde jobbet mye med eksamen og sånn også. Synes det er gøy å bli belønnet men klarer ikke drite i skolen uansett så jeg jobber hardt selv uten annen belønning enn bra karakterer.

samma her.. klarer ikke å drite i den.. men noen ganger er det ikke langt unna..

Lenke til kommentar

1. Så jeg kan ikke si at jeg synes noe er kvalmt fordi ingen har skrevet at de forventer det før i tråden? :roll:

 

2. Jeg kalte aldri foreldra dine for vestkants-folk, jeg spurte med en ironisk tone om de var det.. :roll:

 

3. Ikke fortell meg at jeg har lest feil noe sted, det er det du som står for..

Lenke til kommentar
1. Så jeg kan ikke si at jeg synes noe er kvalmt fordi ingen har skrevet at de forventer det før i tråden? :roll:

 

2. Jeg kalte aldri foreldra dine for vestkants-folk, jeg spurte med en ironisk tone om de var det.. :roll:

 

3. Ikke fortell meg at jeg har lest feil noe sted, det er det du som står for..

1. Vel, jeg synes det bare var litt rart å ta det "ut i lufta". Hvis vi diskuterer om pølse er best med brød eller lompe er det liten vits i å trekke fram at "dressing smaker pyton på pølse". Om du skjønner. Det er ingen som har forventet noe, og at du i tillegg siterte innlegget mitt ble jeg enda mer forvirret. Skal du poengtere noe, så kan du gjerne quote delen(e) av innlegget du vil diskutere om.

 

2. Ironi funker dårlig over internett - jeg forstår den fortsatt ikke, selv om jeg prøver å si det til meg selv. Det virker som du er dønn seriøs.

 

3. Skylden for at jeg evt. har misforstått, har du også en del av skylden for. Når du siterer meg og snakker om at "det er kvalmt at folk forventer å få betalt for sånt". Hvorfor siterer du meg og sier sånt? Det er ingenting jeg står for. Du skaper forvirringen.

 

Skal på Norge-Belgia nå, men er tilbake sent i kveld - leser evt. svar da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...