Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mamma sa at hvis jeg får 5 i alle fag unntagen gym og fransk, der det kan "holde" med 4, så skal jeg få en LCD-skjerm til 4-5k av henne til jul. Faen til mye pugging som må til...

haha. synes det er så teit med folk som får ting fordi de får gode karakterer :p

Hvorfor det? Jeg får ingenting selv, men logikken er meget klar. Å få barnet sitt til å yte hardere ved å gi dem en LCD-skjerm synes jeg er helt rimelig. Da følger ditt barn bedre på skolen, øver bedre, pugger mer, gjør lekser bedre o.l. Dermed setter eleven seg et mål om å gjøre det bra på skolen, for å få det han ønsker. Hvilken mor/far ville ikke betalt 4-5 tusen for å få sønnen/datteren sin til å jobbe hardere? Kanskje øker karaktersnittet noe voldsomt, da betyr de pengene ingenting. For foreldre er utdannelse et viktig moment i barnas oppvekst. Derfor synes jeg det er en fin idè.

 

Min, subjektive mening.

Lenke til kommentar
Vel. Les den forrige posten min. Grow up.. På tide å skjønne at man må kunne jobbe uten å bli belønnet av mamma og pappa. Skal man få en fin LCD hvis man er flink på jobben også? :p

Man gjør da det, jobber man bra får sjefen et godt inntrykk. Og gode inntrykk kan føre til lønnspålegg, som igjen kan føre til 4-5000 ekstra å rutte med. Som man da kan velde hva man vil bruke til, dette kan for eksempel være en LCD-skjerm ;)

Lenke til kommentar
Vel. Les den forrige posten min. Grow up.. På tide å skjønne at man må kunne jobbe uten å bli belønnet av mamma og pappa. Skal man få en fin LCD hvis man er flink på jobben også? :p

Da har man den allerede ;)

 

 

Pleier å få ting innimellom fordi jeg jobber bra med skolen og synes det er helt greit. Fikk LCD skjerm i sommer til 4,4 k men det var bursdagsgave da :yes: Også blir den ikke brukt siden jeg ikke har dataen min her men hos komplett :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det hadde jo vært litt digg. :)

 

Men, seriøst, gjør man en god jobb, får man gjerne en bonus eller økt lønn. Det er ikke noe man bør forvente å få, men det er en grei påskjønnelse.

Det er jo noe annet. Om man jobber og får gode karakterer, så gjør man en investering for resten av livet. Det burde være nok. Poenget er at du gjør det for deg selv, ikke for mamma og pappa. Om du gjør en god jobb så gjør du det gjerne for sjefen din - og da får du kanskje utbetaling i bonuser osv.

Lenke til kommentar
Hvilken mor/far ville ikke betalt 4-5 tusen for å få sønnen/datteren sin til å jobbe hardere?

Ehm, de fleste...

I den forstand få seg en bedre utdannelse, da, selvsagt. Vel, det ville mine foreldre gjort - uten tvil. For mine foreldre er utdannelsen min viktigere enn noe annet, akkurat i disse årene.

 

Ærlig talt, hvem hadde ikke jobbet bedre om du hadde fått den nye LCD-skjermen eller hva du nå ønsker deg til en resonabel pris for å jobbe hardere, dvs. i de avgjørende årene? Jeg hadde i hvert fall jobbet hardere.

 

@darkness|: Jeg har aldri sagt at man ikke kan jobbe uten å få det jeg vil ha, jeg har aldri hatt det sånn, men hadde det vært tilfelle, hadde jeg selvfølgelig ytet mer. Det er det samme som om landslagstreneren i fotball skulle se deg spille en kamp. Selvfølgelig hadde du prøvd å yte mer enn vanlig - det hadde jeg. Det vil ikke si at når landslagstreneren drar, så gidder jeg ikke spille bra. Tar du poenget mitt?

 

Vel, vel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...