Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fryser en liter vann dobbelt så fort som 2 liter vann..?

"Døren atte er de framme? Nei de er atte"

Det skulle vært, "Dørene fremme, er de atte? Nei de er fremme!"

Som da betyr, "Er dørene fremme lukket? Nei, de er fremme."

Jeg elsker folk som skriver dialekt.

"Atte" = Bak, bakerst / lukket.

Endret av cerion
Lenke til kommentar
tor_erik, å snakke med sensor hjalp meg mye. Å kommentere kjøringen hjelper og :)

Å snakke med sensor, og dermed slappe av, ble jeg faktisk advart mot. Dette var visstnok noe de gjorde for at man skulle slappe for mye av, og kanskje da overse diverse ting, som f.eks. forbudsskilter.

 

Kommentere kjøringen er sikkert lurt, men tror ikke jeg vil si "Faen, der bomgiret jeg igjen" eller "Det var da unødvendig av med å krysse den sperrelinjen også." :!:

 

Men takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Jeg tror å snakke med seg selv om kjøringen hjelper. Da er man konsentrert om sin egen kjøring, men slapper mer av.

Det høres faktisk ikke helt dumt ut, det gjør ikke det. Bare ikke sensor tror jeg snakker med mine forskjellige personligheter.

 

"Bra sving, Tor."

"Erik, nå må du gire skikkelig!"

 

Right. Men takk for tips.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

@tor-erik;

 

1. Slapp av. Er det noe som ikke funker, så er det folk som sitter stive som en ispinne og tviholder på rattet med hodet 2cm fra frontruta. Finn en god sittestilling, juster setet osv på forhånd, ikke begynn å styre med setet midt under kjøringa, millimeter etter millimeter for å unngå at sensor ser det (noe visse andre prøvde. Det funka, men var skeptisk en stund.. :blush: )

 

2. Jeg fikk i begynnelsen av oppkjøringen spørsmål fra sensor om jeg ville ha det stilt eller om vi skulle prate. Jeg valgte det siste, det viser også at man klarer å mestre flere ting. Det å kunne klare å kjøre og snakke er litt kjekt, da man ofte har passasjerer. Jeg og sensor snakka om biler, stedsplasser osv. Ganske greit, hun hadde peiling på biler også..:) Jeg ville valgt å holde en samtale med sensor. På den måten er det også mulig å "smiske" litt ved å vise en rolig og skikkelig side ved seg selv (dette trenger ikke være smisking, det kan jo være sant.)

 

3. Kommenter kjøringen. Om man gjør et feiltrinn, så kommenter dette og snakk med sensor. Ikke sitt å håp på at hun/han ikke fikk det med seg. Om sensor da fikk det med seg, viser det bare at du enten ikke oppdaga feilen din, eller at du prøver å skjule den. Jeg kjørte på plasser jeg aldri hadde vært før, og sa rett ut at jeg ikke ante hva fartsgrensa var. Når var det riktignok glatt der og jeg mente 20km/h var en finfin fart. Det viste seg å være 80, noe jeg også påpekte da det ikke fantest skilting som tilsa annet (250-metersregel), og sensor mente jeg hadde en grei fart. Aner ikke helt hva du skal gjøre om du driter deg ut. Høres kanskje ikke helt bra ut å si noe ala "oi, dæven, der ripa vi bilen igjen"..

 

Igjen; Det viktigste du kan gjøre (i min mening) er å vise at du trives i bilen. Vis at du kan dette og at det er noe du har lyst til. At du og bilen er et. Sitt rolig, ikke noen bråe bevegelser. Planlegg, se godt fremover og skap oversikt. Unngå utrykningskjøretøy i utrykning. Ofte vanskelig å vite hva som er den beste løsningen der. Mange som stryker på den.

 

Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke sensoren er ute etter å lure deg. Klart de kan stille spørsmål, men dette har med din oppmerksomhet å gjøre, tror ikke de er med på turen for å drite deg ut.

 

Og på den teoretiske prøven, der man får spørsmål om bilen, kan du håpe på å være like heldig som meg;

"Hva lyser sterkest av kjørelys og bremselys?"

"Kødder du eller" sa jeg.. :)

 

Lykke til..!

Bare husk at om du stryker, må du vente en måned før du har lov til å kjøre opp på nytt.. :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...