Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper jeg får svar på dette her:

 

I går krasjet P I maskinen vi har på jobb, og 6000 filmer samt 5500 kunder forsvant fra "databasen". Så fikk vi nytt system i dag; det lå fra før av 35000 kunder og sikkert dobbelt så mange filmer innpå, i tillegg til at softwaren bare gikk over øverste halvdel av skjermen, mens nederste halvdel var svart (!). Dette "programmet" kostet mangfoldige tusen, men nå har jeg tatt affære og sagt at vi må få et bedre system. Så; det jeg egentlig lurer på er om det finnes folk her inne som er habile nok til å skrive et slikt program til oss, eller om de eventuelt har noe liggende som de har solgt til andre lignende bedrifter? Det skal ikke være noe annet enn at det skal lagre kundenumre og filmnumre, se hvilke filmer som er utlånt osv. Jeg tror sjefen min har feil kontakter og det er derfor vi sitter på et slikt ræva software.

 

Hvor kan jeg få tak i et nytt?

 

Det er selvfølgelig penger med i tankegangen.

Teknisk sett, om det bare er de funksjonene du skal ha, kan det lages rimelig raskt i Access, men noe annet hadde kanskje vert å foretrekke..

Lenke til kommentar
Håper jeg får svar på dette her:

 

I går krasjet P I maskinen vi har på jobb, og 6000 filmer samt 5500 kunder forsvant fra "databasen". Så fikk vi nytt system i dag; det lå fra før av 35000 kunder og sikkert dobbelt så mange filmer innpå, i tillegg til at softwaren bare gikk over øverste halvdel av skjermen, mens nederste halvdel var svart (!). Dette "programmet" kostet mangfoldige tusen, men nå har jeg tatt affære og sagt at vi må få et bedre system. Så; det jeg egentlig lurer på er om det finnes folk her inne som er habile nok til å skrive et slikt program til oss, eller om de eventuelt har noe liggende som de har solgt til andre lignende bedrifter? Det skal ikke være noe annet enn at det skal lagre kundenumre og filmnumre, se hvilke filmer som er utlånt osv. Jeg tror sjefen min har feil kontakter og det er derfor vi sitter på et slikt ræva software.

 

Hvor kan jeg få tak i et nytt?

 

Det er selvfølgelig penger med i tankegangen.

Kjenner en som er pengelens og kan C++, og litt annen programmering.

Mulig han gidder å skrive noe for en liten sum. =)

 

Forøvrig lenge sia jeg har skrevet her.

 

Skrevet ett galleri på 3 dager, rart at man kan bli sliten av sånt :|

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Håper jeg får svar på dette her:

 

I går krasjet P I maskinen vi har på jobb, og 6000 filmer samt 5500 kunder forsvant fra "databasen". Så fikk vi nytt system i dag; det lå fra før av 35000 kunder og sikkert dobbelt så mange filmer innpå, i tillegg til at softwaren bare gikk over øverste halvdel av skjermen, mens nederste halvdel var svart (!). Dette "programmet" kostet mangfoldige tusen, men nå har jeg tatt affære og sagt at vi må få et bedre system. Så; det jeg egentlig lurer på er om det finnes folk her inne som er habile nok til å skrive et slikt program til oss, eller om de eventuelt har noe liggende som de har solgt til andre lignende bedrifter? Det skal ikke være noe annet enn at det skal lagre kundenumre og filmnumre, se hvilke filmer som er utlånt osv. Jeg tror sjefen min har feil kontakter og det er derfor vi sitter på et slikt ræva software.

 

Hvor kan jeg få tak i et nytt?

 

Det er selvfølgelig penger med i tankegangen.

Kjenner en som er pengelens og kan C++, og litt annen programmering.

Mulig han gidder å skrive noe for en liten sum. =)

 

Forøvrig lenge sia jeg har skrevet her.

 

Skrevet ett galleri på 3 dager, rart at man kan bli sliten av sånt :|

Smud.

 

Snakk med ham.

 

Jonas: Det kan jeg gjøre.

Lenke til kommentar

Nå kan jeg bare snakke om prisene der jeg jobber da. Men å levere enn 24 bilders film på 3 dager koster 89 kroner. Det er 3,70 pr. bilde (om det blir 24 bilder). Leverer du 24 digitale bilder, kommer det på tilsammen ca. 70 kroner. I tillegg kan du velge ut de bildene du vil ha og du slipper kostnaden med film. Så vi snakker fort under halvparten av prisen. Kanskje du bare egentlig ville ha 12 av de bildene på 24 bilders filmen?

Genialt! Takk for svar! Nå skal jeg kose meg med bilder ja :)

Lenke til kommentar
Kult at noen trodde avataren min var et skritt! Gutter ser hva de vil se... That's for sure.

 

Ikke det at jeg skjønte hvordan i helvete det er mulig?

Var ikke det jeg så faktisk.

Dog, kombinasjon av overtrøtthet så fikk øyene mine til å se noe helt annet o_O

Si hva du så, da. Jeg er jævlig nysgjerrig. :blush:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...