Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er fremdeles litt negativt å ikke ha fullført værneplikt, med tanke på at de mest sannsynlig kommer til å tenke "Åh, en unnasluntrer." I tillegg gir militæret deg en del efaringer, og får kanskje skikk på usikkelige unggutter? :p

Jeg vil si det er tydelig at du ikke har vært innom militæret..:) Når har ikke jeg vært der spesielt mye, men jeg fikk med meg en del ting..

 

Syns egentlig at folk har en oppfatning av at det er lett å dimme militæret, noe jeg mener ikke stemmer. Dvs at det er mulig at det er lett å dimme på fake grunnlag, men det er også en strafferamme på 2 år. Ja, 2 år faktisk. Om forsvaret finner ut at du lyver, så er legen du besøkte i militæret forsvaret sin representant, ergo er han fritatt for taushetsplikt fordi han ikke er din lege.

 

I mitt tilfelle var det opp til legen om han ville sende meg hjem eller ikke. Det sto ikke en døyt i den legeattesten som ikke var sant. Om folk ser på meg som en unnasluntrer, eller drar seg den oppfatningen for seg selv uten å ha fakta på bordet, så er dem patetiske og smålige mennesker.

 

Klart den tiden gir deg en del erfaringer, men dæven så mye unødvendig den gir deg også. Forsvaret kunne vært enormt mye mer effektivisert, og ja jeg VET at det kunne det.

 

Og igjen, nei jeg er ingen unnasluntrer.. :wee:

 

@holgersen; :w00t:

Lenke til kommentar
"Ja, jeg sluntra unna militæret for å komme i gang med utdannelsen min. Legg merke til null fravær på videregående skole."

 

Tror sivilingeniør-jobben ikke er så truet.

Det værste er at når du går ut fra NTNU så må du mest sannsynlig et år inn i forsvaret.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...