Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

HalTan - Hvem sa det skulle være morsomt?

 

Skyter du på noe levende så skal du være god til å skyte, ikke bare kjøpe ett eller annet leketøy å plaffe løs. Det skal noen hundre kuler til før du klarer å treffe innertier på hvert skudd.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem sa det skulle være morsomt?

Det er en talemåte for å uttrykke noe sånt som "herregud, jeg blir flau av å være mennesker akkurat nå".

 

Skyter du på noe levende så skal du være god til å skyte, ikke bare kjøpe ett eller annet  leketøy å plaffe løs. Det skal noen hundre kuler til før du klarer å treffe innertier på hvert skudd.

 

Og? Det er direkte patetisk å tro at du faktisk har rett til å fly rundt å skyte på levende ting, bare for at du skal ha det litt moro. De fuglene dør og/eller lider for din underholdning. Som sagt, dyreplageri gjør meg direkte flau av å være menneske.

Lenke til kommentar

Måser er ikke dyr, det er fugler :p Og HalTan bor tydeligvis ikke på en plass der det er særlig mye måser for da hadde han skjønnt problemet.

 

Det er bare to-tre år siden det var planlagt å legge ut gift for å knekke noen tusen måser, men pga andre glupske dyr i de værste områdene ble det ikke noe av,

 

Hadde det vært fritt frem å skyte måser så hadde jeg stappet hagla full og plaffet ned til jeg er tom for patroner. og det hadde jeg ikke gjort for morro skyld.

 

Dyreplageri har ingenting med dette å gjøre, det er bare for å vri om på diskusjonen å lage mere å krangle om. Dyreplageri er tabu

 

Måser ødelegger lakken på biler og mc, de hakker på søppel og drar det utover, de bråker no forferdelig, de er agresive, "bomber" båter og vinduer og de forurenser vann så fisk dør +++ og det er for mange...

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Måser er ikke dyr, det er fugler :p Og HalTan bor tydeligvis ikke på en plass der det er særlig mye måser for da hadde han skjønnt problemet.

Måker er akkurat like mye dyr som jeg, deg og Osama. Jeg bor i Oslo, men har opp igjennom fått min del måker. Ja, jeg innrømmer gjerne at jeg ikke tåler måker, jeg. Men jeg flyr da vitterlig meg ikke rundt so men eller annen forbanna tulling og skyter de ned.

 

Hadde det vært fritt frem å skyte måser så hadde jeg stappet hagla full og plaffet ned til jeg er tom for patroner. og det hadde jeg ikke gjort for morro skyld.

 

Det sier desverre litt for mye om deg.

 

Dyreplageri har ingenting med dette å gjøre, det er bare for å vri om på diskusjonen å lage mere å krangle om. Dyreplageri er tabu

 

Øh, nei. Det er det faktisk ikke, men godt forsøk. Dyreplageri har alt med dette å gjøre.

 

"Hehe, kan hende du bommer litt da, men da er det bare å skyte vilt til du treffer lololol"

 

Måser ødelegger lakken på biler og mc, de hakker på søppel og drar det utover, de bråker no forferdelig, de er agresive, "bomber" båter og vinduer og de forurenser vann så fisk dør +++ og det er for mange...

 

Og det rettferdiggjør at du kan heve deg over loven og drepe måker i fleng? Du sier jo til og med at du liker å drepe de.

 

Jeg kan mene absolutt HVA jeg vil om bikkjer. Bikkjer driter i blomsterbedet, bæsjer på fortauet som JEG senere tråkker i, slikker folk i trynet, biter små barn i leggen, bråker midt på natta, lukter møkk, etc. etc. Gir det meg retten til å drepe bikkjer?

 

Det hele grunner i at du/dere har et jævla kynisk forhold til naturen/dyr/whatever.

Lenke til kommentar

Måker kan IKKE sammenlignes med husdyr. De er skadedyr. Du kan sammenligne dem med rotter.

 

*Mumle noe om at HalTan er naivt bymenneske*

 

Du vet at kjøttet på Rema kommer fra døde kuer?

 

Og forresten, så idiotisk å sammenligne skyting av måker med tortur av husdyr.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Tror jeg finner frem saltbørsa og stikker og kvitter meg med alle de forbanna plagsomme fuglehundene i området her, jeg.

 

Lyst til å bli med, SnowDOG_?

Jeg er med.

 

Edit; og Holger. Måsene har da vitterlig like mye rett til deg som å leve. De gjør som de må for å kunne overleve.

 

Se for deg at du og ungen din er en tur i byen. Så kommer det en hund springende rett mot ungen din. Da ville du prøvd å få den bort før den var skremmende nær ungen din, ville du ikke?

 

Jeg må si meg enig med HalTan. Slikt som å skyte ned måser fordi de prøver å overleve, gjør meg flau av å være menneske.

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Måker kan IKKE sammenlignes med husdyr. De er skadedyr. Du kan sammenligne dem med rotter.

Det grunner bare i deres (u)moralske oppfatning av dyr, det.

 

*Mumle noe om at HalTan er naivt bymenneske*

 

*Mumle noe om at Holger er en kynisk kapitalist* ;)

 

Du vet at kjøttet på Rema kommer fra døde kuer?

 

Hadde man skutt måker for å spise de, hadde jeg naturligvis ikke hatt noe problem med det. Men for moro skyld, ja da er det noe annet.

 

Og forresten, så idiotisk å sammenligne skyting av måker med tortur av husdyr.

 

Er da fullt sammenlignbart med tortur å skadeskyte.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Hunder skal holdes i bånd, og katter skal merkes/ha halsbånd på seg. Å skyte måker for å ha det gøy er uhørt, og de fleste er ikke skuddsikker nok til å gjøre det. Personlig mener jeg at måker er flygende rotter. Hadde de nå bare holdt seg ute langs sjøen.. Er ikke akkurat koselig å gå i bergen sentrum og ha 20 flygende over hodet. De driter jo i ett kjør.

Lenke til kommentar

I Norge må man ALLTID finne noe å klage på. Herregud, forbanna shitkids! Skyte ned måker fordi at de er plagsomme er ca det teiteste jeg har hørt. Naboen min har en sinnsykt irriterende setter som bjeffer hele tia - hmm, får vel gå ned dit med en god dose cyanid da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...