Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger jo ikke å være det da.... :hrm:

Neivel? Gi meg et eksempel på at det er ansvarsfullt å drikke seg full sammen med ungen sin på 15/16 år.

 

Jeg synes det er teit, men det er selvfølgelig delte meninger rundt dette også.

 

Men ikke la SO3 bli viet til slike diskusjoner, det kan vi heller ta opp i Politikkdelen.

Lenke til kommentar
Neivel? Gi meg et eksempel på at det er ansvarsfullt å drikke seg full sammen med ungen sin på 15/16 år.

 

Jeg synes det er teit, men det er selvfølgelig delte meninger rundt dette også.

 

Men ikke la SO3 bli viet til slike diskusjoner, det kan vi heller ta opp i Politikkdelen.

Hallo.

Jeg er 16, fyller vel 17 om et halvt år eller så. Når synes du man skal begynne å drikke da? På slaget 18?

Lenke til kommentar
Neivel? Gi meg et eksempel på at det er ansvarsfullt å drikke seg full sammen med ungen sin på 15/16 år.

 

Jeg synes det er teit, men det er selvfølgelig delte meninger rundt dette også.

 

Men ikke la SO3 bli viet til slike diskusjoner, det kan vi heller ta opp i Politikkdelen.

Hallo.

Jeg er 16, fyller vel 17 om et halvt år eller så. Når synes du man skal begynne å drikke da? På slaget 18?

Tja, ideelt sett burde man ikke begynne å drikke i det hele tatt. Men hvis du først skal drikke, burde du vente til du har lov til å drikke. Jeg har vært full selv, så jeg har kanskje ikke så veldig mye jeg skulle ha sagt, men uansett, det er mine tanker rundt det temaet.

 

Og angående foreldre som tar 16-åringen sin med ut på byen og drikker sammen med han, det synes jeg er uansvarlig og rimelig teit av foreldrene. No offence, men det blir liksom litt veldig galt å "lære" ungen sin å drikke.

 

Som sagt, no offence, og dette kan vi heller diskutere under politikk hvis dere føler for det.

Lenke til kommentar

Hehe ja.. men det er ikke særlig pent da :

 

http://privat.bluezone.no/dimdal/bilder/weed.jpg

 

Er skikkelig dårlig på dette enda :blush:

 

 

 

Men hadde et annet prosjekt da; min første ansikts-modellering, som var det første jeg brukte veeeldig mye tid på.. men det ble aldri ferdig, og forsvant etter forrige formatering :cry:

 

http://privat.bluezone.no/dimdal/bilder/LoddePus2004.jpg

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
...

Hei igjen :)

 

Personlig så kan jeg si meg enig med deg på en måte, når vi snakker om min fars måte å handle på. Å drikke seg dritings foran sønnen på 16 er ikke bra, hverken i forhold til moral, oppdragelse, generell oppførsel og folkeskikk.

 

Jeg selv vet at jeg har ganske god kontroll med rusmidler, da jeg har vært borti det meste. Mitt forhold til alkohol er godt, jeg vet når jeg skal stoppe, og drikker ofte kun fordi jeg liker det. Men min fars oppførsel er faktisk ganske uhørlig; og jeg har pratet med han om det. Min mor er absolutt ikke slik, hun rører knapt alkohol.

 

Håper det forklarte litt :)

Lenke til kommentar

@Fragletrollet;

 

Uansett hvor god kontroll du har, så er det i Norge (mulig du var i utlandet nå, men generelt) forbudt å drikke før man er 18.. Det bør de voksne respektere og gå foran som et godt eksempel.. Mulig reglene er dumme, men da må man endre reglene, ikke bryte dem.. :)

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk uenig med at det er galt av foreldrene å la ungene drikke før de blir 18. Størstedelen av dagens ungdom begynner å drikke leeenge før de fyller 18. Å la ungene drikke under kontrollerte former, kan føre til at de faktisk lærer å få et normalt forhold til alkohol. Norges drikkekultur er rævva. Ser ikke noe galt i at foreldrene lærer ungene å nyte alkoholholdig drikke uten å drikke seg sørpe drita på en fest og spy ned møblene til en eller annen.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk uenig med at det er galt av foreldrene å la ungene drikke før de blir 18. Størstedelen av dagens ungdom begynner å drikke leeenge før de fyller 18. Å la ungene drikke under kontrollerte former, kan føre til at de faktisk lærer å få et normalt forhold til alkohol. Norges drikkekultur er rævva. Ser ikke noe galt i at foreldrene lærer ungene å nyte alkoholholdig drikke uten å drikke seg sørpe drita på en fest og spy ned møblene til en eller annen.

Det er helseskadelig og forbudt å drikke før man blir 18 (det er helseskadelig etter man er blitt 18 også), ergo bør foreldrene unngå å gå på fylla sammen med ungene, evt gi dem alkohol, evt si det er greit. Klart det funker, men det funker FETT å ikke gjøre det slik også. Kan jo ta fra folk jeg kjenner;

Mine foreldre er rimelig strenge på det, jeg er ikke akkurat den som drikker mest her i verden. Mange av de jeg kjenner har fått lov til å drikke av foreldrene, sammen med forelrdene osv, og mange av dem har spydd, om ikke i ned i møblene, så det flyr rundt om.

Om man går foran med et godt eksempel, lærer barna hva som funker og ikke, så vil jeg mene det funker vel så bra, om ikke bedre.

 

Norges drikkekultur er muligens rævva på dem som drikker seg sanseløse, men det viser ikke alle, vil jeg mene. I mange land er det normalt å drikke en del pils, for deretter å kjøre bil og annet etterpå. Mulig de som drikker mye (les; ofte fjortisser) har en rævva drikkekultur, men det finnes en del som drikker normalt..

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...