Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God Morgen.! Nå trenger jeg litt hjelp og håper noen er våkne..

 

Har bestemt meg for å kjøpe data idag jeg da, men jeg får se hvordan det går siden jeg sikkert må være over atten for å bestille på komplett. Synes jeg har vært flink når jeg har satt sammen data til 5600 elns :D Men så valgte jeg celeron prossesor :blush: Skal ikke spille noen tunge spill eller noe så jeg overlever. Nå må jeg bare få den i posten slik at storebroren til typen min får satt den isammen før han drar tilbake til ntnu den niende juli. Siden han er den eneste jeg vet om som kan fikse det for meg. Men er det veldig dumt av en n00b som meg å kjøpe PC uten operativsystem? Hvis jeg kjøper meg en slik Windows cd hadde jeg klart å innstallere den da? Må mse litt på dere her for jeg maser for mye på alle rundt meg som har litt peiling på data :p hehe

Lenke til kommentar

Anette:

Det er intet problem å instalere operativsystem. Det du gjør er rett og slett at du starter opp maskinen med cden inni, og da booter den automatisk opp.

 

Gjør den ikke det, må du trykke F12 (eventuelt den tasten, det står når maskinen starter opp, for å komme inn i BIOS). Har må du sette cdrommen til "first boot device".

Lenke til kommentar
God Morgen.! Nå trenger jeg litt hjelp og håper noen er våkne..

 

Har bestemt meg for å kjøpe data idag jeg da, men jeg får se hvordan det går siden jeg sikkert må være over atten for å bestille på komplett. Synes jeg har vært flink når jeg har satt sammen data til 5600 elns :D Men så valgte jeg celeron prossesor :blush: Skal ikke spille noen tunge spill eller noe så jeg overlever. Nå må jeg bare få den i posten slik at storebroren til typen min får satt den isammen før han drar tilbake til ntnu den niende juli. Siden han er den eneste jeg vet om som kan fikse det for meg. Men er det veldig dumt av en n00b som meg å kjøpe PC uten operativsystem? Hvis jeg kjøper meg en slik Windows cd hadde jeg klart å innstallere den da? Må mse litt på dere her for jeg maser for mye på alle rundt meg som har litt peiling på data :p hehe

NEEEI! CELERON! Fy anette, ikke bestill, ta en aMD 2500+ , vær så snill, da jeg kjøpte min første pc, som jeg har enda, kjøpte jeg celeron 2.0 istedet for p4 1.8(:wallbash:) , jeg var opphengt i MHz, du vil angre, tunge spill eller ei.. CELERON SugER!

 

ikke gjør som meg .. please!

Lenke til kommentar

Åååja, du skal ha deg barebone hmm :hmm: Det her jeg lite greie på desverre.

 

Ram'en ser grei ut

Harddisken, passer den da? ser ut som om det bare er SATA i Shuttle boksen?

DVD brenneren er bra, men det er en høyere modell på ukens tilbud der som koster veldig lite ekstra. (Jeg ville ihvertfall tatt den)

 

nm

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nå har jeg F meg gjort det! Døgnet i natt og har ikke sovet på en stund nå. Så møtte jeg sjefen min i byen og han minnet meg på at jeg skulle jobbe i dag. Så nå må jeg kave meg gjennom 7 arbeidstimer, dødstrøtt, og jeg må gjøre det med et smil med tanke på at jeg har ansvaret for en hel videobutikk alene. :cry:

Lenke til kommentar
Nå har jeg F meg gjort det! Døgnet i natt og har ikke sovet på en stund nå. Så møtte jeg sjefen min i byen og han minnet meg på at jeg skulle jobbe i dag. Så nå må jeg kave meg gjennom 7 arbeidstimer, dødstrøtt, og jeg må gjøre det med et smil med tanke på at jeg har ansvaret for en hel videobutikk alene. :cry:

Ikke klag. Jeg skulle gjort en hel del for å få jobbe i en videobutikk :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...