Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 wh1te: Hvor gammel var du første gang du drakk? Helt ærlig.. 16. Hatet alkohol og røyk intenst gjennom hele ungdomsskolen. Så skulle jeg på fest (edru selvsagt) og var innom en venn og så litt på tv i forveien. Han drar frem en flaske Ouzo og vi begynner å shotte. Sweet Jesus så full jeg ble. Gikk hjem og sov ut rusen, før jeg gikk på festen igjen (edru ). Så begynte alle vennene mine å bli 18, derfor bar det på flaska igjen. Kan likevel telle hvor mange ganger jeg har vært full på fingrene. Grunnen til at jeg sier at folk ikke bør stappe i seg alkohol aka gift før de blir 18 er fordi det hemmer utviklingen av ditt og datt noe voldsomt. Er selv ung og dum og ser på meg selv som utvokst og utlært og bruker det som unnskyldning. Voksen nå vettu. Kommer vel egentlig til å få diagnosen diabetes snart og aldri drikke mer igjen i hele mitt liv, så alkoholen får vel ikke tatt knekken på noe som helst når det kommer til mitt vedkommende. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) hehe, ja, finnes MANGE dumme regler, men denne er egentlig ikke så dum! ! Word. Men jeg har brutt den, tja.. 3-4 ganger, eller noe slikt. Kommer neppe til å bryte ennå en gang på lenge, det er faktisk ikke noe morro QUOTE (Purify @ 21/06/2004 : 23:54)wh1te: Hvor gammel var du første gang du drakk? Helt ærlig.. 16. Hatet alkohol og røyk intenst gjennom hele ungdomsskolen. Så skulle jeg på fest (edru selvsagt) og var innom en venn og så litt på tv i forveien. Han drar frem en flaske Ouzo og vi begynner å shotte. Sweet Jesus så full jeg ble. Gikk hjem og sov ut rusen, før jeg gikk på festen igjen (edru ). Så begynte alle vennene mine å bli 18, derfor bar det på flaska igjen. Kan likevel telle hvor mange ganger jeg har vært full på fingrene. Grunnen til at jeg sier at folk ikke bør stappe i seg alkohol aka gift før de blir 18 er fordi det hemmer utviklingen av ditt og datt noe voldsomt. Er selv ung og dum og ser på meg selv som utvokst og utlært og bruker det som unnskyldning. Voksen nå vettu. Kommer vel egentlig til å få diagnosen diabetes snart og aldri drikke mer igjen i hele mitt liv, så alkoholen får vel ikke tatt knekken på noe som helst når det kommer til mitt vedkommende. Søtt Exept diabetesen, det suger, er vel sprøyter og slikt hver eneste dag.. Kan man få diabetes? Er ikke det noe man er født med? Endret 21. juni 2004 av Purify Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 .... Nei, det er ikke det det er snakk om. Det det er snakk om, er at 18-årsgrensen på alkohol, altså pils og vin, er der for at unge folk ikke skal få tak i alkohol. For å spare unge for alt pisset som alkohol kan føre med seg. Men det er folk som kan takle det, og du har ikke rett til å rakke ned på de som faktisk tar seg friheten til å nyte rusmidler selv om de er under 18. Nå prater jeg ikke om spesiellt denne gangen, men har snakket med deg i andre tråder, der jeg tror vi kom frem til at du har 0 respekt for meg som menneske, fordi jeg både drikker og snuser, og er under denne menneskapte aldergrensen på disse rusmidlene. Og at du da slenger ut i vær jævla tråd, der det kommer frem at noen "unger" har kjøpt alkohol, hvor mye imot du har disse menneskene. Det kan du holde for deg selv. Ingen som bryr seg. Men, selvfølgelig, du må da gjerne få ha hvilke meninger du vil, og tross alt, vi har jo ytringsfrihet. Og, jeg er egentlig ikke en sint fyr. Egentlig alltid glad, og er ikke egentlig sur nå, bare frustrert. Prater tross alt over internett, og jeg tror det skal mye til for å få folk til å skifte meninger og holdninger på denne måten. Uansett, peace. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Alkoholaldersgrense på 18 år er fornuftig, da det med den som med de fleste andre aldersgrenser mulig å tøye den, dersom grensa er satt til 18 er det vanskelig å tøye den stort lengre enn 2-3 år. Hadde vi derimot hatt en grense på 16-15 år, som i Danmark, blir det plutselig ikke veldig vanskelig, og langt mer akseptert, for barn ned i 10-12-års alderen å kjøpe alkoholdholdig drikke. Halvparten av alle danske 12-åringer har vært fulle minst èn gang. EDIT: Ikke for å blande meg inn i "debatten", men white er da vitterlig meg ikke over 18 år heller. Han er faktisk på samme klassetrinn som meg og deg, Fragle. Men men, la det nå ligge. Endret 21. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Drazen og wh1te, ro ned. Og det er en ordre, ellers så blir det refs når jeg står opp i morgen. God natt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Og lag dere en engen post om den alkohol-tingen dere diskuterer under Politikk-Religion&Samfunn! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Forresten, kan man få diabetes av og drikke sa du wh1te ? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Tror du har en typ'o i den første posten, herr moderator Lenke til kommentar
Purify Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) For å spare unge for alt pisset som alkohol kan føre med seg. Vil føre med seg så lenge du er ung. Som sagt, i form av hemminger av diverse ting, vekst, utvikling osv. Jeg er faktisk for strengere opprettholdelse av akkurat den loven som sier at det er ulovlig for personer under 18 å kjøpe alkohol. Burde bli strengere oppsyn med slike mellommenn også. Edit: B|Real har talt, vi må bytte samtaleemne Endret 21. juni 2004 av Purify Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Greit nok med 18 grense... Men når jeg en 1 gang kom 2 min forsent når jeg skulle handle øl å de nektet meg fordi de var redd for å miste "bevilgingen" Det viser bare hvor idiotisk system norge har... Norge har den rareste alkohol loven... Endret 21. juni 2004 av haddis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Fragletrollet: Jeg tror faktisk det er mindre folk som bryr seg om det du sier, enn det du mener jeg sier. Jeg har aldri rakket ned på noen som helst, jeg bare fremstiller det å drikke før man er 18 som lite lurt. For det er faktisk lite lurt, uansett hva du måtte komme med. Skal være enig med det i at det faktisk finnes folk under 18 som er istand til å drikke fornuftig og de må bare drikke så mye de vil, men det gjør det fortsatt ikke til en lovlig eller smart ting å gjøre. Og det faktum jeg nettopp kom med gjør heller ikke at jeg råder eller oppmuntrer mindreårige til å drikke. De som er ansvarlige vet det selv og hadde ikke tatt seg nær av ting som "sånne som jeg" sier. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (...) mødrene mine (...) Har du flere? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) *Dobbelpost* Endret 21. juni 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Sluffy: Noen har mamma og pappa, noen har pappa og pappa, noen har mamma og mamma, noen har mamma, noen har pappa, noen har onkel, noen har tante, noen har bestemor, noen har bestefar, noen har fosterfar/mor/familie, og noen har ingen av delene. Endret 21. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Alkoholaldersgrense på 18 år er fornuftig, da det med den som med de fleste andre aldersgrenser mulig å tøye den, dersom grensa er satt til 18 er det vanskelig å tøye den stort lengre enn 2-3 år. Hadde vi derimot hatt en grense på 16-15 år, som i Danmark, blir det plutselig ikke veldig vanskelig, og langt mer akseptert, for barn ned i 10-12-års alderen å kjøpe alkoholdholdig drikke. Halvparten av alle danske 12-åringer har vært fulle minst èn gang. Som jeg skulle sagt det selv. Amen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Forresten, kan man få diabetes av og drikke sa du wh1te ? Ja, bigtime, men det er ikke derfor folk får det. Har man lav sukkertollerans bør man passe seg litt for øl og spesielt rusbrus. Drikker man øl, fyker blodsukkeret til himmels og man får mye energi (de fleste vet nok hva jeg snakker om), mens senere på kvelden synker det veeeldig. På denne måten kødder man litt med insulinproduksjonen, hjerterytmen og alt det der. Altså; ikke smart å gjøre for diabetiker. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Har du flere? Huh? Så litt perverst ut det der. Sluffy: Jeg liker den siste linja i signaturen din. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Sluffy: Jeg liker den siste linja i signaturen din. © Turboneger. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Okey end of case, skal ikke drikker før jeg vet at jeg ikke er diabetiker/har sjans for og bli, kunne nok aldri levd med den sykdommen! Som b|real sier, la oss bytte emne. Endret 21. juni 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg