Marvil Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 4.999999995? 4,91 Er det noen som har erfaring med å klage på en standpunktkarakter? Vær nøyd med 4.91.. Anyhou: Jeg er ferdig med VGS, aldri mer sitte skolerett å dasse 8 timer til dagen.. Totalt (utenom 3 eksamener som jeg ikke har fått igjen enda) så har jeg fra VGS 4.57 i snitt (kommer til å synke en del når eksamenskarakterene kommer), noe jeg er STRÅLENDE nøyd med.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 HolgerLudvigsen: Du er ikke den eneste som er misfornøyd. Endte på ca 5,18 i snitt for alle fagene, og 5,29 for avgangsfagene. Fikk 5 i samfunnslære, det skal jeg klage på. Har prata med avdelingslederen, og ho læreren vi har hatt har fått mange klager i dag. Skrev et lite notat til henne, og ba henne kontakte meg. Hvis hun ikke setter meg opp, får jeg skrive en formell klage til skolen. Nei, til neste år må jeg seriøst skjerpe meg! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 HVordan klager man da? Sender man brev til skolen? Hva skal stå der? Finner ikke noe ordentlig info på nettet... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Jeg ler dere opp i trynet, misfornøyde små drittunger. OMGNOES!11 FIKK BARE OVER 5 I SNITT!111 Goodbye cruel world. *ritsj ritsj dunk* Endret 18. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 lol!!!!!!!11 Å sutre over 5 i snitt er BS Deluxe edition XP... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hehehe karakterer, hva skal man med dem, det er trynefaktor hele veien. Jobb får man uansett bare man gidder. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 [12:08] <Neophus> hva skal man med vitnemål når man skal ta over verden anyway? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Kanskje noen legger litt prestisje i å gjøre det bra på skolen? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Og over 5 i snitt er ikke bra? Og en ting er å ikke leve opp til sine egne standarder, en helt annen er det å klage på "bare 5.18" på offentlig nettforum. Endret 18. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Slutt å klage. 5.18 er bra. Jeg har 4.08 og er ganske så fornøyd. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Ja, 5,18 er bra, men f.eks. 5,50 er BEDRE, og når jeg vet jeg kan klare det, hvorfor ikke? If that floats my boat, let it, m'kay? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Du må gjerne sikte så høyt du bare vil, men å grine over at du ligger bittelittegranne under blir for dumt. Sorry mac, jeg ser argumentene dine, men fakta er at du whiner over å vinne. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Må nesten si meg enig med HalTan her ja. Du kan uansett gjøre hva du vil etter VGS om du har 5.18 eller 5.50 i snitt.. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det er som når du klaget over å ha mistet klokka di HalTan. Du burde være glad du har midler til å eie en klokke. All whining er relativ© Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Må nesten si meg enig med HalTan her ja. Du kan uansett gjøre hva du vil etter VGS om du har 5.18 eller 5.50 i snitt.. Ehm, nei..? 5.2 og 5.5 i snitt kan utgjøre noe jævli.. Og om noen har 5.3 i snitt, men har fått dårligere karakter enn de fortjente i et fag, så betyr ikke det at de ikke har lov til å være misfornøyde med det selv om de har gode karakterer i andre forum.. Tror ikke folk hadde reagert om en med 3.1 i snitt hadde klaga her over en 2'er i religion (noe som egentlig er samma sak).. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Nei, det er faktisk ikke sammenlignbart på noen måte i det hele tatt. Å miste er klokka si har lite med karakterer å gjøre, og jeg tror du skjønner det veeeldig godt. Personlig ser jeg liten grunn til å hele tiden sammenligne sitt snitt med andre, og at verden går under av at man ikke får Høyest Karakterer I Klassen til enhver tid. Ting går opp og ned, slik er det. Fikk du 5 i snitt, så har du høyst sannsynelig fortjent 5 i snitt (og da har du gjort deg fortjent til sinnsykt gode karakterer). Aksepter at du fikk gode karakterer, slutt å grine, sett deg tilbake og vær fornøyd med at du har toppkarakterer. Og det er kanskje karakterer som er litt "spesiellt" å klage over (på offentlig nettforum), da det sikkert er en del her som hadde drept for et 4'er-snitt, ikke spesiellt hyggelig å få sleng i fleisen at noen "bare fikk 5.18", det er litt småarrogant måte å proklamere seg selv på, spør du meg. Forresten, karakterer er ikke alt (for pokker), din suksess på skolen (skolens mål er å utvikle deg, modne deg, og å gi deg den kunnskapen du trenger videre her i livet, ikke å måle deg) kan ikke måles i tall. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Og om noen har 5.3 i snitt, men har fått dårligere karakter enn de fortjente i et fag, så betyr ikke det at de ikke har lov til å være misfornøyde med det selv om de har gode karakterer i andre forum.. Men trenger de å grine om det offentlig? Tenk litt på det inntrykket du gir, da. "Pokker, jeg vant, men jeg slo ikke verdensrekorden!!! Livet mitt er verdiløst." Tror ikke folk hadde reagert om en med 3.1 i snitt hadde klaga her over en 2'er i religion (noe som egentlig er samma sak).. Synes generellt klaging over karakterer (på offentlige fora) blir utrolig teit, og ja, det utgjør en forskjell om de èr lave, eller faktisk er i toppsjiktet. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Bottom line (for min del): jeg går på en skole der 90% griner over toppkarakterer, akkurat som dere, og jeg er DRIT lei. Det gir et så fantastisk arrogant inntrykk. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 HalTan: det er ikke snakk om å slå verdensrekorder eller være best i klassen. Det er snakk om å sette seg mål, forsøke å nå målene, men ikke klare det. Det er snakk om personlige grenser, og nei, jeg får ikke best karakterer i klassen. Hva andre får gir jeg blanke faen i, jeg konkurrerer med meg selv. Som oftest går det, men ikke alltid. Dette er forøvrig mitt dårligste sommer-snitt noen sinne. Det er likefullt svært bra, jada, jeg vet det, men som sagt står det ikke i stil til mine personlige mål. Men vi lar den ligge, ok? And now, for a gladnyhet: Arendal Lydsystemer ringte og spurte om jeg kunne være med å jobbe på Canal Street festivalen i sommer, og gjøre lys på noen konserter Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Sammenlign karakterer med PC'n som surrer ved siden av deg, Du kan ikke ha den beste PC'n til enhver tid, det er nermest umulig så mye nytt som det kommer. Du kan bare oppgradere deg selv ved å huske mere, og ALT fester seg ikke til hjernen, for da hadde verden vert en helt annen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg