Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bauch = bau = bidge = snus.

 

Bau was a word invented by rich snobby boys on Oslo's (norway) westside. Later, it got spread in the whole Eastern part of Norway, and now it seems it will be a common international word. The word itself means snuff (norwegian/swedish: snus), which is tobacco you put in your upper lip. The word was made to keep the snuff orally hidden from the parents (as the kids who invented the word, and used bau, were underaged and therefore not allowed to use bau)

 

    Can I have a bau?

    Did you bring the bau?

    Yo! I just be chillin with a bau!

    Norwegian: Kan jeg bomme ei litta bau?

    Norwegian: Tok du med bauen?

    Norwegian: Jeg chillern med bau.

 

:ermm: Og jeg kjenner le inventeurs av alle disse ordene (og har hatt mitt med de å gjøre selv). Vi snakker om køddeord fra åttendeklasse (le fjortistid), hva skjedde så? Det spredde seg til hele føkkings Oslo med omegn og blir brukt av folk helt opp i 20-årsalderen. :lol::lol::lol:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Ehm, jo. Det begynte, så vidt jeg husker med at vi kalte hverandre for "pung" i en periode. En engelsktime fant jeg ordet "pouch" (pung på engelsk) i en ordbok, så ble det dannet diverse vridninger av det. Bouch var det første av snusvariasjonen, så vidt jeg husker.

 

Bouch -> Bau -> Bidge

 

("Bidge" oppstod for øvrig fordi vi begynte å snakke noe som populært ble kalt "det Danske porr-språket" - "Hiiiini stiiimpeen!!!" :lol: Derav også i-endelser til alle mulige ord.)

 

EDIT: :lol: Så sykt, egentlig. Fjortisdialekta vår (som er høyst useriøs) blir brukt av hele Oslo. :lol:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...