Gå til innhold

Siste Ordet 3

Ueland

Anbefalte innlegg

Argh, nå kom ho med nok en skjennepreken. Nå er ikke plassen jeg jobber på "god" nok. Og det er bare fordi fadern jobber der også, så derfor mener hun at jeg ikke virkelig jobber. Jeg måtte jo pokker søke på jobben, og inn til intervju. Og jeg jobber mer enn de andre der.

Det er kjipt, veldig kjipt å være meg akkurat nå :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan fransk her, og kan klare å oversette dette til norsk?

Dis moi ce que tu veux

Pense ce que tu aime

Dis moi tout

Je le donnerais

Sexy..sexy

Det irriterer meg grønn å ikke vite hva det betyr. Men så har jeg og en kamerat prøvd å oversette det, og kommet fram til dette:

Si meg hva du vil ha,

(Si meg) hva du liker,

si alt til meg,

og jeg vil gi det til deg

Kan det stemme? Og hvordan ville du ha oversatt det?

Lenke til kommentar
Argh, nå kom ho med nok en skjennepreken. Nå er ikke plassen jeg jobber på "god" nok. Og det er bare fordi fadern jobber der også, så derfor mener hun at jeg ikke virkelig jobber. Jeg måtte jo pokker søke på jobben, og inn til intervju. Og jeg jobber mer enn de andre der.

Det er kjipt, veldig kjipt å være meg akkurat nå :cry:

sånne komentarer er kjipt ja, kanskje du burde snakke med henne ordentelig en gang?

eller bare la være å høre på henne og finne deg egent sted å bo

Lenke til kommentar
Vel, det er hun som er aggressiv om hun slår deg, ikke du. Fortell henne hva slags selvmotsigende megge hun er, dytt henne ut av rommet, lås døra, sett volumet på maks og sett på KoRn - Floyd, perfekt sinna-sang. :)

...Det gjør jeg, men når jeg kommer hjem neste dag fra skolen, er pc'en borte. :)

Lenke til kommentar
*Klappe bamsefar på ryggen* Foreldrene dine skilt?

Nei, er bare meg som ho ikke kommer overrens med. Skjønner det ikke, har aldri gjort henne noe. Har alltid (utenom enkelte ryddejobber) gjort som jeg har fått beskjed om osv, og er en grei kar.. huff jaja..

Men over til noe mer hyggelig. Kom IKKE opp i muntlig eksamen! Og gud hvor det føltes godt. Haha, et par kamerater i daln (rivaliserende skole) som lo av meg når jeg kom opp i skriftlig, kom opp i muntlig matte. Plutselig fikk pipen en annen låt.

Så da kan hvertfall jeg si god sommerferie. For nå skal ikke jeg på skolen før til høsten :D

Lenke til kommentar
Vel, det er hun som er aggressiv om hun slår deg, ikke du. Fortell henne hva slags selvmotsigende megge hun er, dytt henne ut av rommet, lås døra, sett volumet på maks og sett på KoRn - Floyd, perfekt sinna-sang. :)

...Det gjør jeg, men når jeg kommer hjem neste dag fra skolen, er pc'en borte. :)

Så la henne ta pc'en din, la henne nekte deg å gjøre ditt og datt, se hvor lenge det varer.

Og som jeg har sagt før og sier igjen, nikkor. Politiet er en fin båt, barnevernet er en enda finere bil.

Lenke til kommentar
"pense" betyr "å tro"

Kan også bety "å tenke"

Vent nå litt, mulig jeg har tenkt skeivt. Det betyr vel BARE "å tenke"? :/ Eller er det slik at på samme måte som på engelsk, betyr det begge deler? "I think i am superman." "I think about Jesus."

penser = å tenke

croire = å tro

trouver = å finne (brukes ofte om å mene: je trouve qu'il est mal = jeg synes det er dumt, eg. jeg finner at det er dum)

Lenke til kommentar
Noen som kan fransk her, og kan klare å oversette dette til norsk?

Dis moi ce que tu veux

Pense ce que tu aime

Dis moi tout

Je le donnerais

Sexy..sexy

Det irriterer meg grønn å ikke vite hva det betyr. Men så har jeg og en kamerat prøvd å oversette det, og kommet fram til dette:

Si meg hva du vil ha,

(Si meg) hva du liker,

si alt til meg,

og jeg vil gi det til deg

Kan det stemme? Og hvordan ville du ha oversatt det?

Si meg hva det er du ønsker

Tenk på det du elsker

Si meg alt

Jeg (skal/)vil gi (deg) det

Sexy...sexy.

blir det :)

Forøvrig er gramatikken hårreisende i helvete dårlig.

Dis-moi ce que tu veux

Penses-ce que tu aimes

Dis-moi tout

Je le donnerais

Sexy..sexy

Skal det være. Sasmvarsbøyning er en fin båt!

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Og at jeg er enda værre.

Fikk vite at jeg får 2'er i år, og at jeg virkelig har en jobb å gjøre før 2. klasse, for at det ikke skal gå værre. Hvis man skulle sett på oversetting fransk/norsk og norsk/fransk, så får jeg vel ca 5 fr. til norsk, men 2 motsatt. Læreren min er utrolig streng.

I tillegg så fikk jeg vite at jeg får nedsatt i orden fordi jeg feilaktig ble tatt for juks under en naturfagprøve, og hele klassen er vitne.

Life's a bitch. :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...