Homme Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 trodde holland var et annet navn på nederland jeg da. akkurat som helsinki=helsinfors Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Nei, RaZorbLadeKisS og kolleckio: Nederland er det opprinnelige navnet, men har blitt misforstått. Kan prøve å forklare det på kortest mulig måte: Holland er et sted/en del i/av Nederland, men er ikke et eget land. Det er det samme som at hvis du bodde i Afrika, og du skal snakke om Norge med en annen afrikaner, og du sa: "Jeg skal dra til landet Aust-Agder". Det blir feil. utrolig nok er det mange som blir påvirket av TV og annet medium, men det er kort og greit feil. Står i leksikon. EDIT: Elyas Machera: Endret 7. juni 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 trodde holland var et annet navn på nederland jeg da.akkurat som helsinki=helsinfors Me to Lenke til kommentar
Homme Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 hmm læreren min sier holland.. blei plutselig veldig forvirra :S:S Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ja, men trenger du å snakke med onkelen for å bli overbevist? Han er fra Nederland. Uansett, da ser det ut som i hvert fall at noen har lært noe i dag. Det er en vanlig feil, jeg trodde det samme for tre-fire år siden, men da onkelen min fortalte det, samt henviste meg til leksikon, ble jeg overbevist. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 jeg får vel bare bøye med i støvet.. prøvde google, men fant ikke no bra mot argument.. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hmm. Hvorfor må folk kalle land for ting de ikke heter? Lenke til kommentar
Homme Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) fordi de det tror det heter det? jeg har alltid trodd at holland var det samme som nederland.. Endret 7. juni 2004 av kolleckio Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 For å tulle emd sånne som deg =) Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 For at om noen misforstår det, forteller det videre, i generasjoner o.l, blir man påvirket. Dere må stå imot sammen med meg, om at Holland IKKE er det samme som Nederland. Nederland, the Netherlands, die Niederlande osv. Ikke noe annet. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Prøv å si Holland, folkens. PRØV! Jeg blir helt gal av hvor mange som sier Holland, DET ER IKKE ET LAND SOM HETER HOLLAND. Men, her inne er det bare flinke folk, så jeg regner med at folk visste dette fra før av, så det er ingen bekymring. Bullshit. Faren min vet det bedre enn deg. Endret 7. juni 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 For at om noen misforstår det, forteller det videre, i generasjoner o.l, blir man påvirket. Dere må stå imot sammen med meg, om at Holland IKKE er det samme som Nederland. Nederland, the Netherlands, die Niederlande osv. Ikke noe annet. Wow, voldsomt som du jobbet for den kampen da! Lenke til kommentar
Homme Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 nei nå er det snart trening .. hakke trena på 1uke, blir nesten gal Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) pain: http://www.hah.net/p5/index.htm <- Norsk. Endret 7. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 c_u_m8 : tusen takk for informasjonen om Nederland og feilaktig bruk av Holland. Jeg skal nå lære verden at det heter Nederland, ikke holland :D Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 c_u_m8 : tusen takk for informasjonen om Nederland og feilaktig bruk av Holland. Jeg skal nå lære verden at det heter Nederland, ikke holland :D Litt rart at hollendere selv kaller det for Holland da.. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Litt rart at hollendere selv kaller det for Holland da.. Her er det det står i Aschehoug og Gyldendal's Lille norske leksikon: Holland : kystlandskap i Nederland. Delt i provinsene Noord- og Zuid-H. Holland brukes (ukorrekt) om hele landet. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 c_u_m8 : tusen takk for informasjonen om Nederland og feilaktig bruk av Holland. Jeg skal nå lære verden at det heter Nederland, ikke holland :D Litt rart at hollendere selv kaller det for Holland da.. Vel, det er da rart. Følgende grunner: 1. Har familie i Nederland. 2. Slektsstevne i fjor, da møtte jeg mange. De fortalte dette, da vi kom inn på temaet Nederland i gamle dager, og da Amsterdam som opprinnelig het "Amstel", som nå er en øltype. 3. Onkelen min bor i Norge, han kan bekrefte det! 4. Det står i leksikon. Om jeg behøver å begrunne mine påstander mer eller mindre enda mer ser jeg liten eller ingen grunn til å gjøre, som følge av disse "argumentene" mine. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Litt rart at hollendere selv kaller det for Holland da.. Her er det det står i Aschehoug og Gyldendal's Lille norske leksikon: Holland : kystlandskap i Nederland. Delt i provinsene Noord- og Zuid-H. Holland brukes (ukorrekt) om hele landet. *spørre pappa når han kommer hjem* Han er også fra nederland/holland. Endret 7. juni 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg