Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
B|Real: det var ikke copy/paste, det skrev jeg on the fly.

 

 

By the way: folk som anbefaler 1 knekkebrød + 1 glass vann 4 ganger om dagen: det er direkte helsefarlig!

o_O

 

Ok..

 

 

"People checking their own feces for fiber. You have too much free fucking time on your hands, ok."

Lenke til kommentar

Tok ikke såååå lang tid å skrive da. Dette er liksom litt "mitt felt", så jeg gjør ikke noe research eller no. Har jo også en viss erfaring med å knote fort på tastaturer. Skrev ca 400tpm i "irc-mode" i fjor, og ca 200tpm med relativt god rettskriving.

Lenke til kommentar
Fragle: hvis du ikke har spist noe siden Tirsdag, og skal på fylla snart, tror jeg det kan få noen "artige" konsekvenser :D

 

Ahpadt: Mange tror _seriøst_ at det er en god måte å slanke seg på, derfor jeg trodde på det :)

:omg:

Du kommer til å få en helt nydelig fest med hodet nedi dass vist ikke du får i deg no mat før du drikke/skal på fest :hmm:

Lenke til kommentar

Psilocybe: ikke ta alt for god fisk. Uten karbohydrater, som er kroppens foretrukne glykogenkilde, havner du i en katabol fase. Da forsvinner musklene, fordi de ikke er essensielle. Problemet kan løses med å innta karbohydrater med lav GI, men etter f.eks. en treningsøkt er du nesten avhenging av karbohydrater så fort som mulig for å unngå å bli katabol.

 

Diettenes virkemåte er SVÆRT forenkla for oss som er sist i kjeden. Vel, det fungerer, men det er ikke ideelt for å opprettholde en frisk og sunn kropp.

Lenke til kommentar

Psilocybe: ikke drit deg ut nå.

 

1. Proteiner er vel og bra, men kroppens behov nr 1 er energi. Får man ikke energi gjennom karbohydrater eller fett, må kroppen bruke kjemisk energi i proteinene, og dette er ikke ideelt. Ved en ekstrem HPLC (high-prot, low-carb) diett blir man lett irritert, og hjernen fungerer dårlig.

 

2. Du havner i en katabol fase, det vil si at kroppen tærer på seg selv. Muskler er av mindre viktighet, og er noe av det som går først.

 

3. Musklenes byggeblokker er aminosyrer, ikke proteiner, for å være pinlig nøyaktig. Disse kommer i proteinet, men blir IKKE brukt til restitusjon når karbohydratopptaket er svært lavt.

 

4. Aminosyretopptaket i tynntarmen er avhengig av et høyt insulinnivå i blodet, noe du svært vanskelig oppnår på en HPLC-diett.

 

Ok?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...