Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm....noen som har noen effektive kostholds råd, trenger å gå ned et par kilo etter vinteren  :blush:

 

Å cola er ikke bra kosthold  :hrm:

1 stk knekkebrød med 1 stk glass vann 4 ganger om dagen i 4 uker.

Normale mennesker kan da umulig klare det :D

Eller er det jeg som er unormal? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hmm....noen som har noen effektive kostholds råd, trenger å gå ned et par kilo etter vinteren  :blush:

 

Å cola er ikke bra kosthold   :hrm:

1 stk knekkebrød med 1 stk glass vann 4 ganger om dagen i 4 uker.

Normale mennesker kan da umulig klare det :D

Eller er det jeg som er unormal? :dontgetit:

:lol:

Lenke til kommentar

Normale mennesker kan da umulig klare det :D

Eller er det jeg som er unormal? :dontgetit:

Går an. Etter noen dager så venner du deg til det, og magen slutter å rumle. Men du blir litt slapp av det, da. Det er heller ikke den sunneste måten å slanke seg på..men farlig effektiv :p

Lenke til kommentar

Går an. Etter noen dager så venner du deg til det, og magen slutter å rumle. Men du blir litt slapp av det, da. Det er heller ikke den sunneste måten å slanke seg på..men farlig effektiv  :p

Ser du har efaring med dette... :p

Tror jeg skal kjøpe inn non kilo med kylling å leve på det i et par mnd'er... :cry:

Kylling å ris, ikke no mer + vann da..

Høres godt ut?

Endret av haddis
Lenke til kommentar

haddis: les og lær! Finnes tonnevis av info om kropp og topp på internett.

 

Skal du ned i vekt, vil jeg anbefale å få kontroll på glykogennivået ditt. Det gjør du ved å spise minst 6 ganger om dagen, dvs hver 3. time eller litt oftere. Da skal du forsøke å spise så "ren" mat som mulig, dvs med minst mulige tilsetninger, minst mulig bearbeidet, og med lavest mulig GI (google: glykemisk indeks).

 

Tren minst 3 ganger i uka, og tren utholdenhet. Kombinér evt med styrke. Utenholdenheten skal ligge på ca 70% av makspuls, dvs ca 140 hvis du er rundt 18 år, pluss/minus. Det er så fort at du blir svett og kan bli anpusten, men kan holde på over en time, og kan føre en samtale mens du holder på. Du skal bli varm i trøya, men ikke slite deg ut! Nøyaktig hva du gjør er ikke så viktig, men forsøk å bruke store deler av kroppen, og kom deg gjerne ut i friluft!

 

Sov godt om nettene, spis frokost, spis tidlig lunsj, spis mellommåltid, spis middag, spis noe på kvelden, og spis kveldsmat. Da trenger du ikke så mye for hver gang, og blodsukkeret ditt holder seg jevnere.

 

Planlegg gjerne treningen ca 1,5 time etter et måltid, slik at du kommer tilbake og får i deg litt karbohydrater og proteiner rett etter treningen. Spiser du ikke i god tid FØR treningen, orker du ikke å trene, og spiser du ikke etter, dropper blodsukkeret ditt, og du blir svært sliten, og du vil bli katabol, dvs ofte miste en del muskelmasse.

 

 

Så:

 

Spis ofte, minst 6 ganger om dagen. Spis deg passelig mett.

Tren utholdenhet i moderat tempo 3 ganger i uka (gjerne mer!) mellom to måltider, og hold på MINST én time hver gang, gjerne noe mer.

Kutt ut "bullshit"-mat. Du spiser når du spiser, og da spiser du bra. Er du sugen på noe godt, spis noe frukt eller noe sammen med måltidene.

 

 

 

Eksempler på hva som er bra, mot hva som er dårlig

Vann er bedre enn saft

Saft er bedre enn cola

Alt er bedre enn energidrikker

Grovbrød er bedre enn hvitt brød

Filéter er bedre enn farse og kjøttdeig-produkter

Vegetabilsk fett (umettet) er bedre enn animalsk fett (mettet)

Kokte poteter er bedre enn potetmos (mindre behandlet - holder deg mettere lengre)

Ris er en fin karb.-kilde

RETT ETTER trening, men aldri ellers, kan du ha godt av noen "raske" karbohydrater - hvitt sukker, rett og slett, eller noe anna høyopptakelig.

 

 

You get it? :)

 

 

Andre små lure tips det florerer av har jeg ikke sååå stor tro på, men bevares, interessante er de. En kald dusj og to kopper kaffe om morran setter igang forbrenningen.

 

Og, nesten det viktigste: Drikk VANN, gutt, i bøtter og spann! Eller, ikke så mye at du blir vannforgitta, men et par-tre liter om dagen skulle gå flatt jern. Drikk litt mer en det du egentlig er tørst for, og med EN gang du blir tørst, drikk deg utørst.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
Jeg har godt ned ca. 10 kilo på 3 uke nå...

Hvordan? Skaff deg ei skikkelig influensa son kverker appetitten din :thumbup:

Ikke å anbefale.

Hadde sånn mageting sommeren 2003 og gikk ned 10kg på 2 uke.

Var et lite helvette for å si det mildt.

Nei, jeg vet... Var nok "litt" ironi inne i bildet...

 

Har ikkenoe energi og stort sett vondt overalt :(

Lenke til kommentar

Prøvet faktisk et slags prosjekt for tiden. Spiste ingenting siden tirsdag kveld, unntagen isted, da spiste jeg 2 wienerpølser og havregryn. Har tenkt å "sulte" et par dager til, faktisk. Det blir veldig interessant etterhvert, nesten som å være høy (tuller ikke). Man får liksom et litt annet aspekt på verden, alt blir veldig digg! Når jeg sier "som å være høy", så er det naturligvis ikke like sterkt, men på mange måter likt. Man kan sitte å fokusere på helt andre ting enn vanlig.

 

Og ja, man venner seg raskt av med å være sulten. Nå skal jeg greie hele morgendagen uten mat (forhåpentrligvis for jeg nok karbohydrater gjennom all øllen som skal ned i morgen kveld, og da blir jeg også ganske mett!).

 

 

Btw; RBK. Grattis med øk. tentamen da!

 

Fikk 5- jeg, (Simen og Håvar fikk 4 :D, og det er RART, Håvar er drit god i økonomi) og snakket litt med læreren, og fikk dermed 5 i standpunkt økonomi. Wee!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...