Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Noen av folket her som har noe peil på å freelance for lokalaviser? Er det mulig å tjene no cash på det?

Jepp, det er cash i det, min venn. Kul jobb også!

Lenke til kommentar
Noen av folket her som har noe peil på å freelance for lokalaviser? Er det mulig å tjene no cash på det?

Jepp, det er cash i det, min venn. Kul jobb også!

Fett! Jeg har nemlig litt peil på å skrive hvis jeg vil, tror jeg, og mener jeg skulle klare å snekre sammen noen fete features til Agderposten, lokalavisa her. Kanskje lurt å sjekke trøkket hos dem før jeg begynner, eller funker det sånn at jeg skriver en feature og knipser noen bilder og forsøker å selge det, på eget initiativ? Hvor mye penger ligger det i dette?

 

Edit: [r]endre: Ja... I kinda figured that :) Skriver jo ikke slik til vanlig som jeg skriver på forumet her. Hvert medie har sitt språk, vøtt :p

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
endre' date='05/05/2004 : 22:37']
Noen av folket her som har noe peil på å freelance for lokalaviser? Er det mulig å tjene no cash på det?

Jepp, det er cash i det, min venn. Kul jobb også!

tja, du må vel være ganske dyktig da.. ?

Ikke ganske. Må ha litt peiling, ja.

Lenke til kommentar

bfisk: Freelance kan du tjene en god del på, men da bør du ha skrivekunnskapene intakt. Ta kontakt med forskjellige aviser, og forbered deg på å skrive et par artikler sånn at de kan vurdere arbeidet ditt. Lykke til i din søken etter ny jobb ;)

 

Så forresten ett eller annet sted at Dagbladet (tror jeg) søkte etter freelancejournalister for en stund siden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen av folket her som har noe peil på å freelance for lokalaviser? Er det mulig å tjene no cash på det?

Jepp, det er cash i det, min venn. Kul jobb også!

Fett! Jeg har nemlig litt peil på å skrive hvis jeg vil, tror jeg, og mener jeg skulle klare å snekre sammen noen fete features til Agderposten, lokalavisa her. Kanskje lurt å sjekke trøkket hos dem før jeg begynner, eller funker det sånn at jeg skriver en feature og knipser noen bilder og forsøker å selge det, på eget initiativ? Hvor mye penger ligger det i dette?

Du snakker med dem og spør om de vil ha noen som kan skrive i ny og ne. Eller du kan forsøke å selge saker, men jeg tror ikke det er det beste. En kamerat av meg tjener 1000,- per artikkel, dama tjener 500,- per tekst og 500,- per bilde.

Lenke til kommentar

Sannelig, sannelig. Tror jeg skal ta kontakt med Agderposten og høre hvor landet ligger. Kan sikkert skrive noe gratis først elns for å vise dem hva jeg kan. Har ei venninne som jobber med radio i samme mediehuset, ho har sikkert noen kontakter jeg kan forhøre meg med.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Noen av folket her som har noe peil på å freelance for lokalaviser? Er det mulig å tjene no cash på det?

Jepp, det er cash i det, min venn. Kul jobb også!

Fett! Jeg har nemlig litt peil på å skrive hvis jeg vil, tror jeg, og mener jeg skulle klare å snekre sammen noen fete features til Agderposten, lokalavisa her. Kanskje lurt å sjekke trøkket hos dem før jeg begynner, eller funker det sånn at jeg skriver en feature og knipser noen bilder og forsøker å selge det, på eget initiativ? Hvor mye penger ligger det i dette?

 

Edit: [r]endre: Ja... I kinda figured that :) Skriver jo ikke slik til vanlig som jeg skriver på forumet her. Hvert medie har sitt språk, vøtt :p

Jeg ville sjekka "trøkket" hoss avisa først, bare for å være sikker på at muligheten er der, sånn at du ikke sløser masse tid på ingenting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
endre' date='05/05/2004 : 22:43'] Jeg ville sjekka "trøkket" hoss avisa først, bare for å være sikker på at muligheten er der, sånn at du ikke sløser masse tid på ingenting.

Den som intet våger, intet vinner ...

Lenke til kommentar

Man kan jo møtes på den gylne middelvei; førhøre seg med dem samtidig som man har med seg en karakterutskrift som bevitner sekseren i norsk skriftlig; og spør om man kan få forsøke seg på å dekke en sak, evt skrive en feature på eget initiativ, for å vise dem hva man er lagd av. Stiler funker jo sikkert fett nok, eventuelt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Man kan jo møtes på den gylne middelvei; førhøre seg med dem samtidig som man har med seg en karakterutskrift som bevitner sekseren i norsk skriftlig; og spør om man kan få forsøke seg på å dekke en sak, evt skrive en feature på eget initiativ, for å vise dem hva man er lagd av. Stiler funker jo sikkert fett nok, eventuelt...

Hiv inn en søknad og legg ved vitnemål. Funka for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nå kommer vel de røde...

*hive seg over wh1te*

*Ta på seg superheltkappe*

 

*Komme Wh1te til unnsetning med fotonkanonen*

 

:w00t:

:woot::evil:

Lenke til kommentar
Man kan jo møtes på den gylne middelvei; førhøre seg med dem samtidig som man har med seg en karakterutskrift som bevitner sekseren i norsk skriftlig; og spør om man kan få forsøke seg på å dekke en sak, evt skrive en feature på eget initiativ, for å vise dem hva man er lagd av. Stiler funker jo sikkert fett nok, eventuelt...

Hiv inn en søknad og legg ved vitnemål. Funka for meg.

:wow:

 

Freelancer du da? Boy, give me all the dirty details! :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Man kan jo møtes på den gylne middelvei; førhøre seg med dem samtidig som man har med seg en karakterutskrift som bevitner sekseren i norsk skriftlig; og spør om man kan få forsøke seg på å dekke en sak, evt skrive en feature på eget initiativ, for å vise dem hva man er lagd av. Stiler funker jo sikkert fett nok, eventuelt...

Hiv inn en søknad og legg ved vitnemål. Funka for meg.

:wow:

 

Freelancer du da? Boy, give me all the dirty details! :w00t:

Nei, jeg jobber i ei videosjappe. Men hvis jeg vil kan jeg jobbe freelance for en avis her i distriktet. Den dagen de tilbyr meg å skrive filmanmeldelser, eventuelt noe annet angående emnet er jeg "on the motherf*cker*.

Lenke til kommentar

Ok, fett.

 

Ååååh, seriøst! Vet dere hva som lukter så himmelsk godt og beyond? Denne parfymen lukter deilig sandeltre og masse spennende. Nesten så det går for meg hver gang jeg lukter på meg selv. Faller ikke Kathrine for den er det faen ikke håp på mother jord, altså.

 

"Sugar in the morning, miss Sophie!"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...